Dato og tid er 29 sep 2020 21:06

En ny start !

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Lentz
Expert
Indlæg: 2134
Tilmeldt: 23 jan 2010 09:37

En ny start !

Indlægaf Lentz » 09 apr 2010 10:44

Heey alle fra GB :)

Jeg ligger med at brækket kraveben, har haft det i snart 1½ måned, og blev opereret for ca. 1 måned siden.

Jeg kan bruge min arm næsten som normalt, kan dog ikke løfte armen højere end skulder højde før det gør ondt, så der gør sikkert stadig ca 1-2 måneder før jeg kan starte min styrketræning igen!

Men jeg er nysgerrig om når jeg starter igen her om ca. 2måneder, om det ville være forsvarligt at træne Squat / dødløft / Military press / Flies / Bænkpress
(Alt med frie vægte selvfølgelig)
Da disse øvelser ligger en høj vægt på den øvre del af brystet / skulder-området og derfor også belaster mit kraveben. .
Er jo bange for at min nye start vil resultere i at kravebenet simpelthen brækker igen på grund af for høj intensitet.

Håber i kan svare :)
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg
Bænkpress 122.5kg / 115kg
Dødløft: 237.5kg / 220kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=24695&p=276199#p276199

Brugeravatar
SimonRoer
Diskopumper
Indlæg: 158
Tilmeldt: 01 feb 2010 12:08
Geografisk sted: Ribe

Re: En ny start !

Indlægaf SimonRoer » 09 apr 2010 11:03

tag til en fys og få genoptrænings øvelser, så du kan få fuld mobilitet i skulderen igen. Tag den tid det tager. det tager 6-8uger for lette brud at gro sammen, men knoglerne kan være svækket optil 6-12mdr efter et brud, så gi det tid, jeg siger ikke at du skal vente 6mdr med at styrketræne. Men snak med din fys og få de egen belastningsøvelser som du skal lave men skulderen, så når din genoptræning er over så begynd stille og roligt igen med belastningstræning. :)

note* du jo sikkert godt køre ben og mave/ryg alligevel.
"Go Big Or Go Home!"
Følg min log og min vej til powarh!:
viewtopic.php?f=6&t=23153

Lentz
Expert
Indlæg: 2134
Tilmeldt: 23 jan 2010 09:37

Re: En ny start !

Indlægaf Lentz » 09 apr 2010 11:28

SimonRoer skrev:tag til en fys og få genoptrænings øvelser, så du kan få fuld mobilitet i skulderen igen. Tag den tid det tager. det tager 6-8uger for lette brud at gro sammen, men knoglerne kan være svækket optil 6-12mdr efter et brud, så gi det tid, jeg siger ikke at du skal vente 6mdr med at styrketræne. Men snak med din fys og få de egen belastningsøvelser som du skal lave men skulderen, så når din genoptræning er over så begynd stille og roligt igen med belastningstræning. :)

note* du jo sikkert godt køre ben og mave/ryg alligevel.


Mit var desværre ikke et "let brud" det her var knækket helt over, med en vide på 1,8cm fra hinanden.. hvilket krævet en operation :(

Men ryg exstensions er mulige, men chinup, BOW, og den slags, tror jeg slet ikke er mulige, men tak for tippet, tror jeg vil kontakte min Fys! :)
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg
Bænkpress 122.5kg / 115kg
Dødløft: 237.5kg / 220kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=24695&p=276199#p276199

Mikkel Leicht
Superhero
Indlæg: 6513
Tilmeldt: 21 maj 2004 20:48
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Re: En ny start !

Indlægaf Mikkel Leicht » 09 apr 2010 11:51

Få mobiliteten tilbage ved fysen! Du gør dig selv en kæmpe tjeneste, og spørg da lægen hvad du kan lave i centeret.. men til daglig til jeg vitterligt bevæge den skulder så meget jeg kan, gerne lige indtil det gør ondt, på den måde så holder du gang i skulderen og kommer sikkert også hurtigere over skaden i samarbejde med fysen..
DK 3. stærkeste mand 2009

Lentz
Expert
Indlæg: 2134
Tilmeldt: 23 jan 2010 09:37

Re: En ny start !

Indlægaf Lentz » 12 apr 2010 08:40

Mikkel Leicht skrev:Få mobiliteten tilbage ved fysen! Du gør dig selv en kæmpe tjeneste, og spørg da lægen hvad du kan lave i centeret.. men til daglig til jeg vitterligt bevæge den skulder så meget jeg kan, gerne lige indtil det gør ondt, på den måde så holder du gang i skulderen og kommer sikkert også hurtigere over skaden i samarbejde med fysen..


Som du siger så skal jeg bevæge min skulder så meget som muligt (uden belastning)..
Dette var jeg godt klar over hvis det galt muskler og led.

Men gælder det også hvis det er en knogle som skal sættes sammen og hele sig igen?
Må indrømme jeg har min tvivl :)
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse.
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 207.5kg / 210kg
Bænkpress 122.5kg / 115kg
Dødløft: 237.5kg / 220kg

Log: viewtopic.php?f=6&t=24695&p=276199#p276199


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster

cron