Hey
Så er her endnu en tænker i sikkert. Og ja, håber i kan hjælpe mig lidt på vej, med forskellige spørgsmål til træning. Har læst de forskellige introartikler til træning, men har dog stadig et par spørgsmål.
Først lidt om mig
Jeg er en fyr på 21 år, 190 cm, 75 kg ca. Spinkel/normal af bygning
Jeg tænker jeg vil begynde at træne for at opnå lidt større muskelmasse, samt få mere energi.
Jeg tænker jeg vil udmunde min træning i svømning, "krydret" med løb og håndvægte herhjemme. Jeg cykler ca. 20 min hver dag frem og tilbage fra studie, derudover håber jeg på en 4-5 svømmetræninger og 1-2 løb samt 1-2 træning med håndvægte, armbøjninger mv. hvad der kan laves hjemme. Men
- Vil svømmetræning virke godt til muskelopbygning, eller skal man lave koncentreret vægttræning?
Først vil jeg høre hvor tit jeg kan tillade at træne i opstarten, med svømning. Kan jeg træne hver dag? Tænker jeg kan træne 6-7 gange om ugen i starten (med svømning) hvor senere hen skal træne mindre måske 4 gange om ugen? Så kort:
- Hvor lang tids restitution skal man have mellem træningspas?
Jeg tænker desuden jeg vil tage lidt kosttilskud (efter træning og før man skal sove måske), i form af proteinpulver eller proteinbar. Overvejer både at have valle og kreatin pulver, eller er det unødvendigt? Det jeg dog er i tvivl om er hvor meget protein der er i et normalt "sundt" måltid. Jeg har læst mig til at man skal ca. gå efter 1.8g protein pr. kg kropsvægt fordelt over hele dagen.
Men hvis man laver en omgang kød med noget kartofler og bønner, hvor meget protein indeholder sådan et måltid? (Hvis man overhoved kan udtale sig om det) Så kort:
- Hvor meget protein (evt. i %) er der ca. i et sundt måltid?
- Hvor essentielt er 6 måltid om dagen?
Jeg takker på forhånd mange gange!