Dato og tid er 20 sep 2019 21:56

Seneskedehindebetændelse

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Voodoo
Newb

Seneskedehindebetændelse

Indlægaf Voodoo » 03 feb 2011 22:00

Hey folk!
jeg har overbelastet mit højre håndled. jeg kan ikke træne min overkrop, og det er pisse frustrerende. det har stået på i 2-3 måneder nu.

er der andre som har, eller har haft seneskedehindebetændelse, som har nogle råd til hvad jeg kan gøre for at fremskyde processen?
hvordan kom i af med jeres?
har fået at vide af lægen, at jeg skal holde det i ro.
har fået at vide, af en gut i motionscenteret, at jeg bare skal spise 6 kodimagnyler om dagen, i en måned.
min biologi lærer siger at jeg skal genoptræne det.
har også hørt at is-massage skulle være godt
så jeg er lidt forvirret, hvad skal jeg gøre?

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Seneskedehindebetændelse

Indlægaf Storfod » 03 feb 2011 22:20

Det skal løbes væk..

Sorry, ku ikke dy mig :oops:
Board moderator

Snailfist
Arnold

Indlægaf Snailfist » 04 feb 2011 14:22

Jeg ved ikke med de andre muligheder, men lad vær med at fylde dig med piller.
Voodoo skrev:har fået at vide, af en gut i motionscenteret, at jeg bare skal spise 6 kodimagnyler om dagen, i en måned.

det kan godt være det virker, men det kan ikke være sundt.

ChristianR
Strandløve

Indlægaf ChristianR » 04 feb 2011 15:14

Lægen er jo nok den mest kompetente, så ham ville jeg lytte til. Det er en betændelsestilstand, som skal have ro. Det kan suppleres med inflamationshæmmende medicin som eksempelvis ibuprofen, som kan købes i håndkøb. Kodimagnyl er ikke inflamationshæmmende, så jeg har svært ved at se, hvad de skulle hjælpe.

wonderboy_t
Newb

Indlægaf wonderboy_t » 16 feb 2011 10:19

Voodoo skrev:Hey folk!
jeg har overbelastet mit højre håndled. jeg kan ikke træne min overkrop, og det er pisse frustrerende. det har stået på i 2-3 måneder nu.

er der andre som har, eller har haft seneskedehindebetændelse, som har nogle råd til hvad jeg kan gøre for at fremskyde processen?
hvordan kom i af med jeres?
har fået at vide af lægen, at jeg skal holde det i ro.
har fået at vide, af en gut i motionscenteret, at jeg bare skal spise 6 kodimagnyler om dagen, i en måned.
min biologi lærer siger at jeg skal genoptræne det.
har også hørt at is-massage skulle være godt
så jeg er lidt forvirret, hvad skal jeg gøre?

Hejsa.

Jeg ved ikke om det virker på sceneskedehindebetændelse, men mit råd virker i hvertfald på skindebensbetændelse (og da det begge er en betændelses tilstand er det da værd at prøve)

Du tager ned i matas, køber en pose bukkehornsfrø (yes yes, den er god nok, Bukkehornsfrø). Derhjemme smider du det i en gryde sammen med vand, koger det op til samme konsistens som når man laver havregrød. Lader det køle af. Derefter tager du et tykt lag og smøre om hele dit håndled, og efterfølgende binder du det hele ind i husholdningsfilm, taper det i begge ender så det bliver lufttæt. Denne grød har du så på natten over og dagen efter vil der være sket bedring. (Ved godt det lyder lidt for helseagtigt, men det virker altså (i hvert fald på skinnebensbetændelse)

Håber det hjælper dig lidt.

Med venlig hilsen
Thomas
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Smerte er svaghed, der forlader kroppen.

Brugeravatar
Rambøl
Hjemmetræner
Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf Rambøl » 16 feb 2011 12:23

Genoptræning er ikke vejen frem. Det skal have ro.

Voodoo
Newb

Indlægaf Voodoo » 18 feb 2011 20:58

hey!

Jeg har været hele min lille provinsby igennem efter bukkehornsfrø, men de havde det ikke.
jeg har fået fat i nogle idag. Og er ved at koge dem til grød nu.

Mange tak for rådet! =D>
jeg vender tilbage med nogle resultater

- Thomas

Voodoo
Newb

Indlægaf Voodoo » 21 feb 2011 16:56

jeg kan ikke rigtig få det til at blive til grød.
skal det være knuste?

Voodoo
Newb

Indlægaf Voodoo » 03 mar 2011 22:20

hey boys!

Med hensyn til bukkehornsfrøgrødomslaget kogte jeg grøden for hårdt, og jeg brugte hele frø, istedet for knuste. Da jeg fik det på plads, gik jeg i seng med det på, og af en eller anden grund sov jeg 12 timer i træk, hvilket er mange år siden jeg har prøvet sidst.
da jeg vågnede havde jeg slet ikke ondt, men da jeg var stået op, kom smerterne stille og roligt tilbage igen, dog slet ikke i det samme omfang.
så det har klart hjulpet, og så endag på en enkelt nat!

Jeg var hos lægen igår. Hun gav mig en indsprøjtning binyrebarkhormon i mit håndled.
da jeg vågnede idag, var jeg meget øm og stiv i ledet, men! havde kun ondt fordi jeg havde fået en indsprøjtning. Så en dag uden rigtige smerter, ja tak!

Er der andre som har fået binyrebarkhormon, måske i forbindelse med sceneskedehindebetændelse? blev jeres led "godt igen"? kunne i begynde at træne?

Thomas
Senest rettet af Voodoo 11 maj 2012 09:57, rettet i alt 1 gang.

kristian83
Newb

Indlægaf kristian83 » 11 mar 2011 15:51

Jeg ved godt det er mega surt, men jeg kan ikke understrege det nok: hold det i ro indtil det er overstået. Det kan være en bitch at slippe af med og jeg har selv brugt så lang tid på at slippe af med det og jeg var ligeså ivrig for at finde en måde at træne fortsat. Du kan risikere at ende med at forlænge processen endnu mere og gøre det endnu sværere at genoptræne igen bagefter.

Boman

Indlægaf Boman » 08 sep 2016 10:37

Jeg håber meget, at du er kommet af med din seneskedehindebetændelse, da det er en grim lidelse, som kan tage meget lang tid at komme sig over.... Hvis andre skulle være så uheldige at få seneskedehindebetændelse, kan jeg anbefale at I læser: https://bookanaut.com/dk/seneskedehindebetaendelse/. Artiklen er desværre mest fokuseret på seneskedehindebetændelse i forhold til computerskader, men der er rigtig mange gode øvelser, som I måske kan få glæde af.

Tilbage til "Begynder forum"