Dato og tid er 08 mar 2021 03:32

trænings"kompendie"?

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Ham den fede
Diskopumper
Geografisk sted: Birkerød - Storkøbenhavn
Kontakt:

trænings"kompendie"?

Indlægaf Ham den fede » 08 apr 2011 00:47

Hey Getbig.

Jeg overvejer at simpelthen skrive udførligt om alle de udbredte færdigprogrammer, med målgrupper, fordele/ulemper, optimering, den overordnede fysiologiske grund til opbygningen, eventuelt mulige variationer, primært mål for programmet (hvorvidt det eksempelvis er styrke eller bb), tips og ting man skal ha i baghovedet m.m. Simpelthen alle de ting folk typisk er i tvivl om.

Derudover også en guide til optimal udformning af forskellige typer af træningsprogrammer (Helkrops, 2split, 3split etc.), samt eksempler og skabeloner.

Slutteligt kostråd ift. forskellige træningsformer og vejledning og forklaring af kosttilskud.

Mit spørgsmål går på, om det er noget i kunne forestille jer at betale (eller anbefale jeres nystartede bekendte) at betale ~50kroner for?
Det eneste der skulle stå i "bogen", ville være direkte nyttige ting ift træning, hvor jeg synes lignende bøger ofte er fyldt af ligegyldigheder.

Hvad siger i - i er måske nok generelt lidt for godt inde i tingene, men hvis i forestiller jer, at i netop var startet med træning?

p.s. hvis jeg vrøvler, er det fordi jeg er småsnaldret.. Sorry!

Snailfist
Arnold

Re: trænings"kompendie"?

Indlægaf Snailfist » 08 apr 2011 05:24

Hvis jeg vidste det var cremen af cremen der stod i bogen så ville jeg gerne spendere 50 kr.
Men det fantastiske ved nettet er at når man søger efter info og ser at noget koster noget, så søger man bare videre til man finder noget gratis. Desuden har man ingen chance for at skille rigtigt fra forkert, man må bare holde sig til det der giver mest mening.

MeisterMuSk
Strandløve

Indlægaf MeisterMuSk » 08 apr 2011 07:04

Kan tilslutte mig Snail... Jeg tror umiddelbart at din drivkraft til tilblivelsen af et sådan værk bør ligge i glæde i at gi, og måske blive en meget anderkendt og respekteret forfatter, som folk vil hentyde til på diverse fora :)

... Når det så er sagt: Jeg vil da med glæde læse sådan en samling :)
Jeg er ikke fanatisk, blot seriøs.

Brugeravatar
MrtW
Barbell-Baron
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf MrtW » 09 apr 2011 15:37

Hvis du havde en uddannelse der kunne underbygge de ting du kommer til at skrive, eller havde 25 års erfaring i "branchen" så ja. Men jeg ville ikke bruge penge på noget, som en der sandsynligvis ikke ved mere om det end mig selv, havde skrevet.

Du skal også tænke over, om det du vil skrive, skal være fakta, eller din egen historie og meninger om træning. Hvis du vælger førstnævnte skal du have belæg for alt hvad du skriver, i stil med Wikipedias kildeangivelser.

Men det er bestemt en god idé, at udgive den gratis, mange vil sikkert kunne få glæde af den.
:drue: Mac :training:

ChristianR
Strandløve

Indlægaf ChristianR » 09 apr 2011 16:21

Snailfist skrev:Hvis jeg vidste det var cremen af cremen der stod i bogen så ville jeg gerne spendere 50 kr.
Men det fantastiske ved nettet er at når man søger efter info og ser at noget koster noget, så søger man bare videre til man finder noget gratis. Desuden har man ingen chance for at skille rigtigt fra forkert, man må bare holde sig til det der giver mest mening.

Jeg tror, dette er hovedet på sømmet. Er man sikker på, at det er cremem af cremen er 50 kr. da bestemt ikke for høj en pris at betale. Det ville jeg sagtens kunne anbefale andre.

Omvendt så er nettet jo indrettet sådan, at der er så forfærdelig meget gratis information. Man kan også finde rigtig mange letlæselige artikler, skrevet af yderst kompetente folk på gratis basis. Desværre kan mange af dem, der virkelig har brug for den basisviden, ikke finde ud af at søge den viden.

Tilbage til "Begynder forum"