Dato og tid er 05 mar 2021 19:55

Forbedret løb med for gammelt kreatin :P

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Snailfist
Arnold

Forbedret løb med for gammelt kreatin :P

Indlægaf Snailfist » 30 apr 2011 22:30

Hey jeg står og skal til broløb (halvmarathon) om en måned, jeg har ikke rigtigt løbet før, men vi er da oppe på 13,5 km nu.
Anyways, "vil du vinde må du snyde, så'n er det" har længe været mit motto, så overvejer at prøve noget doping, og det eneste lovlige jeg kender til er kreatin. Har læst det kan gi omkring 1,5% højere skridtfrekvens, er det noget der betyder noget, og er der nogle der har erfaring med kreatin i forhold til løbeboost.

Bonusspørgsmål: Jeg har en hel bøtte her fra getbig, som for en måned siden gik på datoen, betyder det noget ? :P

Brugeravatar
Garik
Hercules
Geografisk sted: Århus C

Re: Forbedret løb med for gammelt kreatin :P

Indlægaf Garik » 01 maj 2011 07:27

Hvis du får en højere skridtfrekvens, betyder det jo en del, da det kan reducere antallet af skridt, du behøver tage. Dog tror jeg ikke, det får den store betydning.

Tror ikke der sker noget ved at tage for gammelt kreatin. Det er højst sandsynligt bare lidt mere klumpet og lidt sværere at opløse. Desuden er det vel kun "mindst holdbar" dato?
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Ham den fede
Diskopumper
Geografisk sted: Birkerød - Storkøbenhavn
Kontakt:

Indlægaf Ham den fede » 01 maj 2011 14:48

Kreatin har ingen effekt på halvmarathon - i hvert fald ikke noget du vil mærke.. Det med højere skridtfrekvens lyder yderst kontroversielt, i og med, at aerobt arbejde ikke medfører kreatinsyntese. Kreatin har udelukkende effekt ved tungt og anaerobt arbejde - det er simpelthen kun her det spaltes. Jeg har masser af kilder hvis du ønsker at se nogle, men det må blive på et senere tidspunkt :)

wietzen
Diskopumper

Indlægaf wietzen » 01 maj 2011 15:31

Ville bare lige sige at jeg også skal til broløb :D
Hvilken tid satser du på :)?

Snailfist
Arnold

Indlægaf Snailfist » 01 maj 2011 15:58

cool så dropper jeg kreatinen :)

Jeg satser på at komme i mål :D jeg er ikke nogen go løber, bare unde 2,5 men det skal jeg nok kunne klare :P

wietzen
Diskopumper

Indlægaf wietzen » 01 maj 2011 16:03

jeg er heller ingen god løber men jeg satser alligevel på at komme ind under de 2 timer, hvis jeg da ellers overlever ;)

Brugeravatar
Rambøl
Hjemmetræner
Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf Rambøl » 01 maj 2011 16:47

Kreatin binder en god mængde væske til kroppen. Allerede få dage efter du er startet på en kur, kan du have taget op til et kilo ekstra på i væske - det gider du ikke løbe rundt med, det er jo dødvægt.

Snailfist
Arnold

Indlægaf Snailfist » 02 maj 2011 19:44

Rambøl skrev:Kreatin binder en god mængde væske til kroppen. Allerede få dage efter du er startet på en kur, kan du have taget op til et kilo ekstra på i væske - det gider du ikke løbe rundt med, det er jo dødvægt.

En rigtig fin pointe, havde jeg ikke tænkt på, vi dropper kreatin :)

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Indlægaf Storfod » 02 maj 2011 19:53

Hvis du insistere på at snyde, var rulleskøjter måske en mulighed? :badgrin:
Board moderator

Tilbage til "Begynder forum"