Side 1 af 1

Kritik efterspørges.

: 05 dec 2011 22:17
af Mph
Hej!

Lidt om mig: jeg 20 år, 190 cm. og ca. 90kg. Jeg har trænet lidt on og off de sidste 2 år og har da fået samlet noget erfaring og resultater med tiden, men ekstra input er altid godt så jeg leder efter "proffernes" kritik.

PT. hedder mit program således.

1. dag: Bryst, Skulder og Triceps
2. dag: Ben, Ryg og Biceps
3. dag: Bryst, Skulder og Triceps
4. dag: Ben, Ryg og Biceps
5. dag: Bryst, Skulder og Triceps
6. dag: Ben, Ryg og Biceps
7. dag: PAUSE.

Jeg løber til dagligt og spiser som jeres artikel siger "sundt og fornuftigt" ikke at der af og til kommer noget gris ind, men det er dog en sjælenhed og har nu tabt 16 kilo på ca. 8 mnd.

Den kritik jeg søger er primært for at optimerer min træning da jeg føler jeg har styr på kosten, men der altid plads til forbedring

Når jeg træner forsøger jeg at varierer f.eks. Bryst 1 dag. dumbellpress (pres med håndvægte (40 kg. pr. håndvægt)) tror jeg det hedder og 3 dag. benchpress(pres med stang (84 kg.)) er det her fint nok eller mangler jeg større variation for at få endnu bedre resultater?

På forhånd mange tak :)

Ps. håber den info jeg har givet er fyldestgørende nok ellers påpeg det så må jeg uddybe.

Re: Kritik efterspørges.

: 07 dec 2011 11:47
af Vindharpe
Det er nemmere for folk, hvis du skriver dit træningsprogram, for at kunne se, hvad du egentlig træner.

Tillykke med tabet, af de 16 kilo =D>

Re: Kritik efterspørges.

: 07 dec 2011 11:51
af Storfod
Sørg for at få noget mavetræning med også, både abs og obliques..

Re: Kritik efterspørges.

: 11 dec 2011 17:57
af Mph
Vindharpe skrev:Det er nemmere for folk, hvis du skriver dit træningsprogram, for at kunne se, hvad du egentlig træner.

Tillykke med tabet, af de 16 kilo =D>


Først og fremmest mange tak :D

Da jeg ikke ved hvad alle øvelser hedder bliver det lidt improvisert, men når jeg f.eks. træner Bryst, skulder og triceps hedder mit program som følgende:

Bryst med dumbell
Bryst skrå med dumbell
Military press dumbell
Cable chest flyes
Side dumbell lateral(tror jeg det hedder, men jeg står ihvertfald og løfter dem ud til sidderne)
Bend over dumbell flyes
Dips
Mavebøjninger
Planken
Side planken

jeg køre altid 4 set af 10, 8, 6 og 6 og forøger vægten for hvert sæt med undtagelse af planken der ligger jeg bare til jeg knækker sammen.

Nu til Ben, Ryg og Biceps

Squat
Bend over row
Dødløft
Pullups
Pulldown
Bicep dumbell
Bicep cable
Mavebøjninger
Planken
Sideplanken

Re: Kritik efterspørges.

: 12 dec 2011 11:41
af Mr.Lindbaum
Mph skrev:
Vindharpe skrev:Det er nemmere for folk, hvis du skriver dit træningsprogram, for at kunne se, hvad du egentlig træner.

Tillykke med tabet, af de 16 kilo =D>


Først og fremmest mange tak :D

Da jeg ikke ved hvad alle øvelser hedder bliver det lidt improvisert, men når jeg f.eks. træner Bryst, skulder og triceps hedder mit program som følgende:

Bryst med dumbell
Bryst skrå med dumbell
Military press dumbell
Cable chest flyes
Side dumbell lateral(tror jeg det hedder, men jeg står ihvertfald og løfter dem ud til sidderne)
Bend over dumbell flyes
Dips
Mavebøjninger
Planken
Side planken

jeg køre altid 4 set af 10, 8, 6 og 6 og forøger vægten for hvert sæt med undtagelse af planken der ligger jeg bare til jeg knækker sammen.

Nu til Ben, Ryg og Biceps

Squat
Bend over row
Dødløft
Pullups
Pulldown
Bicep dumbell
Bicep cable
Mavebøjninger
Planken
Sideplanken

1. dag: Bryst, Skulder og Triceps
2. dag: Ben, Ryg og Biceps
3. dag: Bryst, Skulder og Triceps
4. dag: Ben, Ryg og Biceps
5. dag: Bryst, Skulder og Triceps
6. dag: Ben, Ryg og Biceps
7. dag: PAUSE.





Som jeg ser det, træner du mave hver dag og det er kort sagt overkill. Maven skal trænes som enhver anden muskel. Du taber dig ikke eller får pænere mave ved at træne mave hver dag.

Hvorfor har du iøvrigt pull-ups og pulldowns på? Det stort det samme du rammer, så der ville jeg nok holde mig til pull-ups og måske eventuelt køre den bredt og smalt.

Lidt tekstrettelser til øvelserne:
Bryst med dumbell OK,
Bryst skrå med dumbell OK,
Military press dumbbell OK, mener den kaldes shoulder press når det er med dumbbells.
Cable chest flyes OK
Side dumbell lateral Lateral dumbell raise
Bend over dumbell flyes Rear dumbell flyers(raise)
Dips OK
Mavebøjninger det jo et vidt begreb, men gætter på laver ab crunches, liggende
Planken OK
Side planken OK
Squat OK
Bend over row accepteret, (bent/bend)
Dødløft OK
Pullups bredt eller neutral greb?
Pulldown same same, er den bred eller neutral
Bicep dumbbell Dumbell biceps curl
Bicep cable jaeh, hvilken en? Er den stående, kaldes den ”standing cable curls”

Re: Kritik efterspørges.

: 18 dec 2011 22:17
af Mph
@ MR.lindbaum

Okay så sumsummarum skru ned for mave øvelserne og kun pullups(som jeg laver med neutralt greb)

P.S. Super fedt med den tekstrettelse THUMBS UP!

Re: Kritik efterspørges.

: 19 dec 2011 11:53
af Mr.Lindbaum
Mph skrev:@ MR.lindbaum

Okay så sumsummarum skru ned for mave øvelserne og kun pullups(som jeg laver med neutralt greb)

P.S. Super fedt med den tekstrettelse THUMBS UP!


Ja faktisk, men når du træner så hyppigt, vil jeg foreslå at du veksler mere imellem de forskellige øvelser. Vær iøvrigt meget opmærksom på overtræning, da 3 gange 2-split i streg er voldsomt belastende for kroppen.