Dato og tid er 25 jan 2021 20:35

Smerte ved spæninger i bryst

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Rareven
Diskopumper

Smerte ved spæninger i bryst

Indlægaf Rareven » 05 jan 2012 08:53

Hey folks.
Jeg døjer meget med at det kan gøre ret ondt, når jeg dips'er eller lignende.
Det gør ond ved brystbenet, altså i sener vil jeg tro.
Andre der har prøvet det?
Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme udover det. Har i en længere periode prøvet at træne det op kun med BW på dips, men der skal ikke ret meget til før det gør ondt.

Jeg kan godt tage BW (90 kg) + 40 kg. en enkelt gang i dips, så det er er ikke styrken der failer.

Tror jeg fik en lille fibersprængning engang, for 1 års tid siden... Jeg har holdt en måned+ pause, uden held...

Nogle forslag?

Wond
Kagearm

Re: Smerte ved spæninger i bryst

Indlægaf Wond » 05 jan 2012 11:47

Har haft et lignende symptom i mit bryst. Jeg købte nogle piller der hedder Venustorn (afrikansk naturmiddel som er lovlig i DK) på apoteket, hvorefter smerten stille og rolig forsvandt når jeg lavede dips. Dette var også kombineret med en pause fra dips på ca. 1-2 måneder, hvorefter jeg stille og rolig gik i gang igen (med en meget langsom progression).

Marco Polo
Kagearm

Indlægaf Marco Polo » 05 jan 2012 14:56

Jeg har været igennem det samme her for to måneders tid siden, hvor det startede som du beskriver. Det blev desværre værre af at jeg trænede og det endte med at jeg ikke kunne trække vejret normalt og dybe vejrtrækninger gjorde ekstremt ondt. Jeg løste det ved at holde pause i en måned fra AL træning.. Nu er jeg så startet op igen uden problemer så du kan prøve at se om en uge eller to uden træning hjælper..

Bodywerkz.dk
Kagearm

Indlægaf Bodywerkz.dk » 06 jan 2012 19:58

Det er svært at sige uden at se dig udføre øvelsen, men det du beskriver optræder typisk som resultat af et for stort stress i brusken omkring sternum.
... gør det også ondt, hvis du begrænser ROM'en?
I tilfælde af "ja", er der en række mulige forklaringer, og så bliver du nødt til at uploade en video!
Hvis nej: Begræns ROM'en :-)

Rareven
Diskopumper

Indlægaf Rareven » 07 jan 2012 11:32

Bodywerkz.dk skrev:Det er svært at sige uden at se dig udføre øvelsen, men det du beskriver optræder typisk som resultat af et for stort stress i brusken omkring sternum.
... gør det også ondt, hvis du begrænser ROM'en?
I tilfælde af "ja", er der en række mulige forklaringer, og så bliver du nødt til at uploade en video!
Hvis nej: Begræns ROM'en :-)

Ja, men det gør ikke helt så ondt, men jeg kan mærke det allerede når jeg hænger i armene. Jeg forsøger at fixe en video. Er alene hernede så kan være den ikke bliver vildt god.

Rareven
Diskopumper

Indlægaf Rareven » 07 jan 2012 23:17

Jeg ved godt filmen vender på siden, men har ikke lige brugt youtube til upload før... Gad ikke sætte mig ind i det for sådan en fjollet video.
Dipsene er meget lette for mig... Så, hvis du mener jeg fejler teknikken grumt, så lad mig vide hvordan jeg skal forbedre det!!

http://www.youtube.com/watch?v=uc73mzcB ... e=youtu.be

Rareven
Diskopumper

Indlægaf Rareven » 09 jan 2012 17:38

Ingen comments?

Bodywerkz.dk
Kagearm

Indlægaf Bodywerkz.dk » 12 jan 2012 23:50

Har du prøvet at spænde op i m. serratus anterior imens du løfter?

Rareven
Diskopumper

Indlægaf Rareven » 13 jan 2012 09:23

Jeg har ikke umiddelbart lagt mærke til det, men jeg synes at jeg plejer at gøre det.
Focus på det, mener du kan løse mit problem?

Bodywerkz.dk
Kagearm

Indlægaf Bodywerkz.dk » 13 jan 2012 12:02

Det er sgu desværre lidt svært at sige over en computer... Jeg ville hive og flå lidt i armene på dig, før jeg ville vide mig sikker. Men hvis smerten kommer, fordi du overstrækker brusken eller ledbåndende omkring sternum, vil det hjælpe, at spænde op i serratus. Forestil dig, at du laver et latspread imens du laver dips. I starten vil din bevægelse blive meget kort, men det er ebdre end slet ingen bevægelse og gradvist kan du køre den længere og længere.
Men så igen, det er betinget af, at det rent faktisk er det rigtige problem, jeg adresserer... Gør det også ondt når du laver bredde pull downs/pull ups og andre presøvelser. Military press specielt?

Rareven
Diskopumper

Indlægaf Rareven » 13 jan 2012 22:16

Nej jeg føler ingen smerte ved military.
Brede pulls kan jeg mærke lidt spænding, men ikke smerte.

Kan ikke huske om det er nævnt, men jeg er født med lidt hulbryst. Ikke noget vildt, men jeg tænker om det kan være fordi der bliver strukket i det? Kan uploade billede af det så du kan se hvor meget det er.

Ville jeg få noget ud af at opsøge en fys, eller skal der andre til?

Tilbage til "Begynder forum"