Dato og tid er 13 jul 2020 04:45

Træningsbænk til hjemmebrug.

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
AHN

Træningsbænk til hjemmebrug.

Indlægaf AHN » 11 apr 2012 10:51

Hej derude!

Jeg har i en længere periode trænet rimelig intensivt og fulgt flere programmer med stor succes. Nu er vores fitnesscenter så lukket, og det nærmeste ligger tilpas langt væk til at jeg ikke rigtig kan finde motivationen til at tage hele vejen derind.

Heldigvis har jeg god plads i min stue, og da jeg i forvejen har diverse elastikker, hjul, og sat en stang i dørkarmen, (til at hive sig selv op i, i ved :P ), så har jeg fået den idé at anskaffe mig en god bænk og et par håndvægte. Er nemlig blevet fortalt at man kan træne det meste på den måde.

Nu er spørgsmålet så bare HVILKEN bænk jeg skal købe. Jeg har ca. ingen forstand på fitnessudstyr, så jeg ved ikke om der er noget specielt man skal være på udkig efter. Er der nogen derude der kan give et bud på en god bænk + håndvægte? Gerne mellem 1000 - 2000 kr, hvis det er muligt :D .

Og nu hvor jeg er igang. Er der så en der har et link til en god træningsguide der er koncentreret omkring bænk + håndvægte? :D

Tak på forhånd!
Anders Holm

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Træningsbænk til hjemmebrug.

Indlægaf Storfod » 11 apr 2012 12:10

Du kunne jo starte med at kigge i GetBig's shop :wink:
Board moderator

FitBefore40
Kagearm
Kontakt:

Indlægaf FitBefore40 » 11 apr 2012 12:37

AHN skrev:Hej derude!

Jeg har i en længere periode trænet rimelig intensivt og fulgt flere programmer med stor succes. Nu er vores fitnesscenter så lukket, og det nærmeste ligger tilpas langt væk til at jeg ikke rigtig kan finde motivationen til at tage hele vejen derind.

Heldigvis har jeg god plads i min stue, og da jeg i forvejen har diverse elastikker, hjul, og sat en stang i dørkarmen, (til at hive sig selv op i, i ved :P ), så har jeg fået den idé at anskaffe mig en god bænk og et par håndvægte. Er nemlig blevet fortalt at man kan træne det meste på den måde.

Nu er spørgsmålet så bare HVILKEN bænk jeg skal købe. Jeg har ca. ingen forstand på fitnessudstyr, så jeg ved ikke om der er noget specielt man skal være på udkig efter. Er der nogen derude der kan give et bud på en god bænk + håndvægte? Gerne mellem 1000 - 2000 kr, hvis det er muligt :D .

Og nu hvor jeg er igang. Er der så en der har et link til en god træningsguide der er koncentreret omkring bænk + håndvægte? :D

Tak på forhånd!
Anders Holm

Jeg ville anbefale at som minimum at du anskaffede dig en baenk der kan indstilles fra flad til 90grader, det tillader dig at traene en del forskellige oevelser.
If you can't fly then run,
if you can't run then walk,
if you can't walk then crawl,
but whatever you do
you have to keep
moving forward

http://forum.getbig.dk/fitbefore40-log-t29601.html

AHN

Indlægaf AHN » 11 apr 2012 12:45

FitBefore40 skrev:
AHN skrev:Hej derude!

Tak på forhånd!
Anders Holm

Jeg ville anbefale at som minimum at du anskaffede dig en baenk der kan indstilles fra flad til 90grader, det tillader dig at traene en del forskellige oevelser.

Ville sådan noget som denne være en mulighed? http://shop.getbig.dk/skraabaenk-traeningsbaenk . Den virker til at kunne indstilles på flere forskellige måder?

Og hvad er forskellen egentlig på de forskellige vægtskiver? Jeg kan se at kunststof er skånsomt mod gulvet, men er det den eneste forskel?

colgate
Kagearm

Indlægaf colgate » 11 apr 2012 13:59

Prøv at tjek ham her ud http://www.youtube.com/user/scooby1961/videos

Scooby har lavet en masse gode videoer med træning derhjemme :)

AHN

Indlægaf AHN » 11 apr 2012 14:56

colgate skrev:Prøv at tjek ham her ud http://www.youtube.com/user/scooby1961/videos

Scooby har lavet en masse gode videoer med træning derhjemme :)

Hold da kæft, han ligner ihvertfald en det har virket på :) !

Tak du - dem vil jeg checke ud! :wink:

MeisterMuSk
Strandløve

Indlægaf MeisterMuSk » 11 apr 2012 20:58

Tjek den her ud:

http://forum.getbig.dk/home-gym-t29781.html

Det er min lille homegym, og alt er købt herindefra. Det er hvertfald en måde man kan gøre det på, og GetBig har det hele.
Jeg er ikke fanatisk, blot seriøs.

Tilbage til "Begynder forum"