Dato og tid er 06 apr 2020 21:41

nye øvelser!

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Pumpah
Kagearm
Indlæg: 90
Tilmeldt: 25 jan 2010 14:40

nye øvelser!

Indlægaf Pumpah » 05 sep 2012 20:00

Hey!
Jeg har nu trænet seriøst de sidste 3 måneder med træning 4-7 gange om ugen, og jeg er begyndt at kunne se fremskridt, hvilket blot motiverer mig ekstra meget! Jeg har nu bygget en god grundform op, men jeg er i tvivl om mine øvelser.
Jeg er i tvivl hvilke øvelser der er gode og som i kan anbefale, og derudover, hvor mange øvelser jeg skal lave.
Indtil videre ser mit program sådan her ud:

Dag 1, bryst, triceps, skulder

Bryst: Bænk og Decline Fly
triceps: Barbell Lying Triceps Extension
Skulder: Dumbbell Lateral Raise

Dag 2, biceps, mave, ben, ryg

Biceps: Barbell curl
Ben: Squat
Ryg: Cable Straight Back Incline Row, dødsløft, pulldown til vingerne
Mave: har jeg styr på :)

Kan i vise mig nogle gode øvelser til de forskellige som i har gode erfaringer med? Og har jeg for lidt øvelser til hver muskel? Fx ville det være godt med en ekstra øvelse til biceps, triceps, skulder og i sær ryg.

Til ben spiller jeg fodbold, så kan ikke holde til at træne mere ben end jeg gør i forvejen :)

Mange tak på forhånd!!

MadzP92
Hjemmetræner
Indlæg: 247
Tilmeldt: 26 jun 2010 09:48

Re: nye øvelser!

Indlægaf MadzP92 » 06 sep 2012 04:28

Dag 1, bryst, triceps, skulder

Bryst: Bænk og Decline Fly fint, men jeg ville vælge en compound øvelse istedet for en isolationsøvelse, så udskift fly med endten decline eller incline dumbell press
triceps: Barbell Lying Triceps Extension fin øvelse, dog skal din tricep træning helst være i slutningen af træningen
Skulder: Dumbbell Lateral Raise fin isolationsøvelse, men du mangler en compound øvelse, vælg enten dumbbell press eller barbell press(military press) og så træn skulder lige efter

så f.eks.:

BB bænk
incline DB bænk
shoulder press
dumbell lateral raise
tricep extensions

Dag 2, biceps, mave, ben, ryg

Biceps: Barbell curl fint nok, men stop med at være en diskopumper og køre biceps i starten af træningen, de store øvelser først.
Ben: Squat gude øvelse, den skal køres først
Ryg: Cable Straight Back Incline Row, dødsløft, pulldown til vingerne det ok. men istedet for al den kabel øvelse ville jeg helst gøre det frivægt.
Mave: har jeg styr på husker du at maven skal trænes som de andre muskler? de skal ikke bare have en 100 reps med mavebøjninger.. det bliver de ikke store af.

så f.eks:

squat
dødløft
Bent over row
pull ups
curls

Pumpah
Kagearm
Indlæg: 90
Tilmeldt: 25 jan 2010 14:40

Re: nye øvelser!

Indlægaf Pumpah » 06 sep 2012 18:10

MadzP92 skrev:Dag 1, bryst, triceps, skulder

Bryst: Bænk og Decline Fly fint, men jeg ville vælge en compound øvelse istedet for en isolationsøvelse, så udskift fly med endten decline eller incline dumbell press
triceps: Barbell Lying Triceps Extension fin øvelse, dog skal din tricep træning helst være i slutningen af træningen
Skulder: Dumbbell Lateral Raise fin isolationsøvelse, men du mangler en compound øvelse, vælg enten dumbbell press eller barbell press(military press) og så træn skulder lige efter

så f.eks.:

BB bænk
incline DB bænk
shoulder press
dumbell lateral raise
tricep extensions

Dag 2, biceps, mave, ben, ryg

Biceps: Barbell curl fint nok, men stop med at være en diskopumper og køre biceps i starten af træningen, de store øvelser først.
Ben: Squat gude øvelse, den skal køres først
Ryg: Cable Straight Back Incline Row, dødsløft, pulldown til vingerne det ok. men istedet for al den kabel øvelse ville jeg helst gøre det frivægt.
Mave: har jeg styr på husker du at maven skal trænes som de andre muskler? de skal ikke bare have en 100 reps med mavebøjninger.. det bliver de ikke store af.

så f.eks:

squat
dødløft
Bent over row
pull ups
curls


Tak for hjælpen. Nu havde jeg ikke stillet det op i den rækkefølge jeg tager det i når jeg træner. Fx tager jeg altid biceps til sidst. Og mave tager jeg 3 øvelser, 3x12 med belastning.

Men hvordan ser det ellers ud? Er det fornuftigt?
Og kan du måske komme med en øvelse til midt-øverst af ryggen og er det dumt at tage 2 øvelser i biceps og triceps? Hvis nej, hvilke kan jeg ellers tage?

MadzP92
Hjemmetræner
Indlæg: 247
Tilmeldt: 26 jun 2010 09:48

Re: nye øvelser!

Indlægaf MadzP92 » 06 sep 2012 18:57

Pumpah skrev:
MadzP92 skrev:Dag 1, bryst, triceps, skulder

Bryst: Bænk og Decline Fly fint, men jeg ville vælge en compound øvelse istedet for en isolationsøvelse, så udskift fly med endten decline eller incline dumbell press
triceps: Barbell Lying Triceps Extension fin øvelse, dog skal din tricep træning helst være i slutningen af træningen
Skulder: Dumbbell Lateral Raise fin isolationsøvelse, men du mangler en compound øvelse, vælg enten dumbbell press eller barbell press(military press) og så træn skulder lige efter

så f.eks.:

BB bænk
incline DB bænk
shoulder press
dumbell lateral raise
tricep extensions

Dag 2, biceps, mave, ben, ryg

Biceps: Barbell curl fint nok, men stop med at være en diskopumper og køre biceps i starten af træningen, de store øvelser først.
Ben: Squat gude øvelse, den skal køres først
Ryg: Cable Straight Back Incline Row, dødsløft, pulldown til vingerne det ok. men istedet for al den kabel øvelse ville jeg helst gøre det frivægt.
Mave: har jeg styr på husker du at maven skal trænes som de andre muskler? de skal ikke bare have en 100 reps med mavebøjninger.. det bliver de ikke store af.

så f.eks:

squat
dødløft
Bent over row
pull ups
curls


Tak for hjælpen. Nu havde jeg ikke stillet det op i den rækkefølge jeg tager det i når jeg træner. Fx tager jeg altid biceps til sidst. Og mave tager jeg 3 øvelser, 3x12 med belastning.

Men hvordan ser det ellers ud? Er det fornuftigt?
Og kan du måske komme med en øvelse til midt-øverst af ryggen og er det dumt at tage 2 øvelser i biceps og triceps? Hvis nej, hvilke kan jeg ellers tage?


synes ellers jeg forklarede det fint nok hvordan det ser ud med min tekst? 0.o.. prøv at læse det igen :P.

BOR hvis du laver det til brystet skulle gerne ramme det du snakker om, og traps øvelser(som jeg ikke selv bruger)..

i det dine biceps og triceps bliver ramt i ryg og bryst/skulder træning skulle de gerne kunne føle et lille pump. så i princippet er 1 øvelse rigeligt. men hvis du brænder for det er der da ingen der skal stoppe dig i at lave 2 øvelser til dem hvis du har lyst til det.

jeg kan godt lide at bruge 3 muskler til hver muskelgruppe så mit program ser således ud:

squat
benpress (lige stoppet med det fordi mine ben er foran min overkrop)
calf raise
dødløft
BOR
pull ups
seated cable row
barbell curl



bb bænkpress
db incline press
dips
db shoulder press
db lateral raise
db rear lateral raise
skullcrushers
"dragonflags"


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], Toderb og 47 gæster

cron