Dato og tid er 20 sep 2019 21:43

Fedtforbrænding og muskelopbygning

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Petermc

Fedtforbrænding og muskelopbygning

Indlægaf Petermc » 02 jan 2013 12:02

Hej Getbig. Jeg har over det sidste stykke tid givet gas med styrketræningen og er nået til et punkt, hvor jeg har gainet en del muskelmasse, men der er desværre kommet en del fedt på kroppen på samme tid. Jeg vil gerne have smidt dette, og har lidt et håb om at få bygget en sixpack frem mod sommerferien. Min spørgsmål til de garvede brugere herinde går derfor på:
- Hvis jeg vil forbrænde mit fedt, er det så åndssvagt at styrketræne ved siden af min cardio? Som jeg efterhånden har læst mig frem til herinde kan man ikke gaine muskelmasse på samme tid med at man forbrænder fedt. Derfor er styrketræning vel mere eller mindre overflødigt mens man 'cutter' da man kan forbrænde mangle flere kalorier under cardio-træning, og derfor bør bruge sin tid på dette?`

Håber på et svar jeg kan bruge :)

MlCHAEL

Re: Fedtforbrænding og muskelopbygning

Indlægaf MlCHAEL » 02 jan 2013 17:45

Dette spørgsmål lytter jeg lige med på!
Fordi jeg køre nemlig det samme princip, men jeg har også min styrketræning ved siden af, som er 2 dage af ugen, og så 3 af dagene er cardio og mave.

Men efter min mening vil jeg aldrig sige det er åndsvagt at styrketræne ved siden af, det giver jo altid lidt uanset hvad.

Brugeravatar
Daddy Cool
ADMIN

Indlægaf Daddy Cool » 02 jan 2013 17:54

Styrketræning er ikke overflødig, men yderst nødvendig hvis du vil bevare
muskelmassen, uden den vil det hele forsvinde :wink:

Normalt lægger man masse på over vinteren, sixpack til Strandsæson
Billede
"There can be only one,"

"Stay teight"

www.facebook.com/getbig.dk

Rosse82
Newb

Indlægaf Rosse82 » 03 jan 2013 13:23

Styrketræning har en meget længere efterforbrænding end cardio, så man kan ikke gøre det op som sådan.. Men når du styrketræner samtidig med du cutter, bevare du mest mulig muskelmasse og derved en højere forbrænding. En højere forbrænding gør dit cut en del nemmere :D

3-4 dages styrketræning og 2-3 dages cardio med høj intensitet, så er den hjemme..

NR3C4

Indlægaf NR3C4 » 24 feb 2013 00:02

Daddy Cool skrev:Styrketræning er ikke overflødig, men yderst nødvendig hvis du vil bevare
muskelmassen, uden den vil det hele forsvinde :wink:

Normalt lægger man masse på over vinteren, sixpack til Strandsæson

Er delvist enig, dog bør det understreges, at det ikke er yderst nødvendigt, hvis man ønsker at bevare muskelmasse. Ved at stimulere musklerne i dagligdagen (flex de små sataner), bliver kroppen opmærksom på, at cellerne ikke skal bruges som energi.

Mht. dit spørgsmål, så er styrketræning ved siden af cardio en fin måde at tabe dig på.
Men pas nu på, du ikke overbelaster Det Centrale Nervesystem.

Tilbage til "Begynder forum"