Dato og tid er 21 sep 2019 05:53

Bulking og muskelmasse

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
NiknakTraining
Newb
Indlæg: 27
Tilmeldt: 24 jul 2011 12:02

Bulking og muskelmasse

Indlægaf NiknakTraining » 05 dec 2013 23:13

Hej allesammen :) jeg vil høre omkring noget træning og min kost:)
Er igang med at bulke, vil gerne tage på i muskemasse og blive større, kan allerede nu se en stor forskel, men vil gerne have hjælp til om jeg gør det rigtigt og det ser fornuftigt ud:) Her er lidt info:

Stats:
højde: 1.80
alder: 19 år
vægt: 78 kg

Min typiske kost:

morgenmad:
havregryn, en banan, en shake, og 1 kreatin tablet

Frokost:
3 stykker rugbrød med kødpålæg + 1 banan/andet frugt.

eftermiddagsmål:
2 stykker rugbrød med 1 dåsetun og 3 spejlæg.
Kunne også være andet kød eller kyllingebryst f.eks.
eller makrel, men et stort måltid med kød eller fisk.

aftensmad:
Hvad det bliver serveret, men typisk 2 store portioner, lige fra kylling, laks, til oksekød og andet.

Efter træning en shake + 2 kreatin tabletter.

Inden jeg går i seng:
2 bananer eller andet der indeholder protein. F.eks. mandler eller andet.

Mit træningsprofram ser således ud:

Mandag (Biceps, triceps, og skuldre ):

Standing Barbell Curl, 3-4 sæt, 8-12 rep

Dumbbell Curl, 3-4 sæt, 8-12 rep

Barbell Tricep Extension, 3-4 sæt, 8-12 rep

Et tov med vægtskiver hvor man trækker ned med tricpeps, 3-4 sæt, 8-12 rep

dips

Wrist Curls, 3-4 sæt, 8-12 rep

Reverse Wrist Curls, 3-4 sæt, 8-12 rep

Military Press, 3-4 sæt, 8-12 rep

upright row, 3-4 sæt, 8-12 rep

shoulder press med håndvægte, 3-4 sæt, 8-12 rep

Tirsdag (bryst, ben og ryg):

Dumbbell Pullovers, 3-4 sæt, 8-12 rep

dumbell flyers, 3-4 sæt, 8-12 rep

cable crossover, 3-4 sæt, 8-12 rep

Bent Over Row , 3-4 sæt, 8-12 rep

chin up , 3-4 sæt, 8-12 rep

rygmaskine der træner vinger , 3-4 sæt, 8-12 rep

Squat , 3-4 sæt, 8-12 rep

benmaskine (for - og baglår) , 3-4 sæt, 8-12 rep

onsdag kører jeg så mandagens program.

torsdag; motionskickboxing

fredag: tirsdagens træning

lørdag/søndag hvile...

synes træningsprogrammet træner for mange muskelgrupper på en dag, eller hvad? skulle man fordele alle muskelgrupperne over 3 dage istedet? men så når man ikke at køre hver eneste muskelgrupe igennem 2 gange på en uge?

tak på forhånd, glæder mig til respons!! :)

staybig
Hjemmetræner
Indlæg: 298
Tilmeldt: 28 mar 2013 19:46

Re: Bulking og muskelmasse

Indlægaf staybig » 06 dec 2013 15:55

Du skal smide dit program meget langt væk. Det er nemlig et rigtig dårligt program.

Hvad er din træningserfaring?

NiknakTraining
Newb
Indlæg: 27
Tilmeldt: 24 jul 2011 12:02

Re: Bulking og muskelmasse

Indlægaf NiknakTraining » 06 dec 2013 16:57

Det er måske meget dårligt, men der er fint med nogle basis øvelser som military press og noget curling, og dumbell flyers er god til bryst træning, og har allerede fået gainet noget på armene, curling giver jo godt:) men nej min erfaring er inden for kampsport, og nu har jeg besluttet at jeg gerne vil have noget masse på kroppen og blive større, så kunne jeg få råd til hvilke programmer jeg skulle bruge? btb programmet eller hvilke øvelser? :) og ser kosten fin ud?

staybig
Hjemmetræner
Indlæg: 298
Tilmeldt: 28 mar 2013 19:46

Re: Bulking og muskelmasse

Indlægaf staybig » 06 dec 2013 18:33

NiknakTraining skrev:Det er måske meget dårligt, men der er fint med nogle basis øvelser som military press og noget curling, og dumbell flyers er god til bryst træning, og har allerede fået gainet noget på armene, curling giver jo godt:) men nej min erfaring er inden for kampsport, og nu har jeg besluttet at jeg gerne vil have noget masse på kroppen og blive større, så kunne jeg få råd til hvilke programmer jeg skulle bruge? btb programmet eller hvilke øvelser? :) og ser kosten fin ud?


Jeg er ked af at være den, som siger det til dig, men du ved ikke ved en basisøvelse er. Læs nogle artikler her på siden.

Du har ret i at military press er en basisøvelse, men curls og flyes er isolationsøvelser (noget en begynder ikke bør beskæftige sig med i den grad som du gør). Du bør finde et program som indeholder langt færre øvelser. Et forslag til et program kunne være:

begyndere-se-her-standard-fullbodyprogram-t25154.html
Eller prøv selv at find et færdiglavet program, hvis du vil have noget andet, og så post det her. btb programmet er et godt program, det kan du fint bruge.


Tilbage til "Begynder forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 31 gæster

cron