Dato og tid er 21 sep 2019 05:53

Jeg søger hjælp til et træningsprogram

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Arlet

Jeg søger hjælp til et træningsprogram

Indlægaf Arlet » 14 feb 2014 15:49

Jeg har en træningsbænk her hjemme som også er til bænkpres.
Jeg ville helst kunne have træningen her hjemme, da jeg ikke har så meget tid i hverdagen til at tage ned i et center..
Jeg er næsten lige begyndt at træne igen og har trænet i ca 3 uger nu her. Jeg fik en "skade" i min skuldre og da skulderen var iorden igen, kom jeg ikke rigtigt igang men nu har jeg fået intiativ til at komme igang igen.
Det program jeg skal have lavet skal faktisk bare få mig til at kunne tage meget mere i bænkpres..
Mit maks lige nu er "kun" 55 kilo og ville meget gerne op og tage mindst dobbelt så meget.

Håber der er nogle der vil hjælpe...

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Re: Jeg søger hjælp til et træningsprogram

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 15 feb 2014 19:16

Du skal træne hele kroppen og ikke kun fokuser på bænkpres ellers kommer du til at se sjov ud. Jeg ved ikke hvorfor så mange gå så meget op i hvor meget de kan eller vil løfte i en given øvelse, når man køre tæt på max så skal der ikke meget til at man får en skade. Jeg kører alle mine øvelser med 15-20 gentagelser og træner meget core træning, har aldrig haft en flotter krop, til trods for at jeg ikke løfter max som i "gamle dage"

Hvad nytter stærke muskler, hvis man ikke har en stærk krop :badgrin:

staybig
Hjemmetræner

Indlægaf staybig » 15 feb 2014 19:33

Men som begynder bør man jo ikke lave 15-20 reps. Ihvertfald ikke i de store øvelser. Fokus bør være et godt fundament. Det får du ved at lave basis-øvelser 5 sæt af 5 reps, eller der omkring ihvertfald.

Arlet

Indlægaf Arlet » 15 feb 2014 19:36

Tak for svaret.

Kan godt se jeg har fået skrevet det lidt forkert her inde....
Jeg træner også i et center men det er kun 2-3 gange om ugen. Og her tænkte jeg så om man ikke kunne lave et program, som går ud på at man måske lavede noget squat, bænkpres og også styrkede sine biceps og triceps med håndvægt her hjemme ??

Kunne det være et alternativ eller er sådan noget helt udelukket ?

PS: Jeg har ikke helt styr på hvad de forskellige øvelser hedder, det er derfor jeg bare skriver styrker biceps osv.

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 16 feb 2014 14:38

Hvordan ser dit træningsprogram ud ?

Arlet

Indlægaf Arlet » 16 feb 2014 15:47

Jeg har ikke fået lavet et træningsprogram men jeg har set et par programmer som jeg overvejer at prøve blandt andet back to basics.
Er det ikke et okay træningsprogram ?? Og jeg kan lave alle øvelserne herhjemme bortset fra cable row...

Tilbage til "Begynder forum"