Dato og tid er 21 nov 2019 20:35

Smerter i underarm ( Brachioradialis )

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Boysen

Smerter i underarm ( Brachioradialis )

Indlægaf Boysen » 19 aug 2014 12:14

Hej med jer.

Som start vil jeg lige undskylde min sikkert manglende viden omkring fagudtryk vedr. muskelgrupper og trænings øvelser :-)
Jeg har dyrket styrketræning/Bodybuilding siden start dec. 2013, så er rimelig uerfaren med mine godt 9 mdr. på bagen.

Jeg har gennem noget der ligner 6 mdr, haft smerter i min højre underarm.
Siden / ydersiden af armen,- 2-3 cm under albuen ud mod hånden.
( efter et anatomi skema, er det den muskel som hedder ( Brachioradialis )

Smerterne er mere eller mindre kroniske, men er naturligvis slemmest 0-2 døgn efter træning.
Af øvelser der specielt udløser smerte, er alle former for Curls ved biceps træning, samt ved træning af skulder ( Side & Front lateral raises )
Prøver så vidt det er muligt at undgå Curls, men kan engang i mellem ikke modstå fristelsen.
Dette resultere så i at jeg dagen efter næsten ikke engang kan give en anden person hånden.!!

Smerterne er til stor gene, og gør jo at jeg ikke kan få lov at give den gas som jeg ønsker og har lyst til, og aner sku snart ikke hvad jeg skal gøre.
Det at stoppe min træning er ingen mulighed, da det har fået en stor betydning for mig at kunne træne, og holde mig selv i gang ( sidder til dagligt på kontor )

Har prøvet et støtte bind, men uden nogen form for indvirkning. Har prøvet med mindre pauser, som gør det lidt bedre, men dukker op igen så snart træningen genoptages.
Overvejer at prøve med noget Omega 3, samt evt. at smøre området med noget Ipren Salve?

Er der nogle af jer andre der har erfaringer på området, og kan dele ud af deres erfaringer?
Håber på en eller anden form mirakelkur :(

Boysen

Re: Smerter i underarm ( Brachioradialis )

Indlægaf Boysen » 19 aug 2014 12:35

Glemte lige at skrive lidt angående min træningsmetoder.

Træner ca. 3-4 gange om ugen af 1 - 1,5 time.
Træner kun overkroppen her det første år, og vil derefter få ben, lår og balder med også.
Træner med høj intensitet, med få korte pauser, og kommer både ind på muskelgrupperne i ryggen, biceps, triceps, mave nakke og skulder, under alle trænings timer.

( Ved at det sikkert er forkert, men kan godt lide denne form for sporadiske træning, og det har givet mig nogle fine resultater ind til videre )

staybig
Hjemmetræner

Indlægaf staybig » 20 aug 2014 14:47

Du er ny i gamet og træner det samme 3-4 gange om ugen. Dette er oveni et stille sidende job. Der er en solid mulighed for at du har overtrænet/er overbelastet. Hold pause. Hvis det fortsætter så opsøg læge.

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 20 aug 2014 15:26

Gør det ondt så er der med stor sansyneligvis noget galt, og så bør man stoppe.
Det er med stor sandsynlighed så slemt nu er det ikke bare er et støttebind der skal til. Hvis du ikke kan/vil stoppe så må du jo træne til du bliver invalid…. Eller ta til lægen, eller endu bedre til en fysioteapaut med speciale i idrædtsskader, så der kan bliver stillet en rigtig diagnose, og der med den rigtige behandling.
Os "amatøre" herinde kan jo ikke stillet en diagnose "online"

held og lykke (fra en der har været i samme situation og kommer videre med den rigtige diagnose og behandling)

Tilbage til "Begynder forum"