Dato og tid er 21 sep 2019 23:02

Vægttab - armbøjninger?

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
SuperMartin

Vægttab - armbøjninger?

Indlægaf SuperMartin » 17 apr 2015 15:09

Jeg har tabt 18 kg på 5 måneder, ved at cykle (næsten) hver dag. Jeg vejer nu 76 kg, og er 165 cm. Har det nogen virkning/effekt at tage nogle armbøjninger når jeg kommer hjem fra mine cykelture? Jeg starter noget styrketræning om en lille måneds tid, men kan jeg begynde på armbøjninger og dermed gøre min styrketrænings-start lidt nemmere? eg tænkte på at tage 50-70 armbøjninger.. Eller har armbøjninger overhovedet nogen effekt??

staybig
Hjemmetræner

Re: Vægttab - armbøjninger?

Indlægaf staybig » 17 apr 2015 20:54

Rigtig flot vægttab =D>

Du kan sagtens tage nogle armbøjninger. Hvis du er meget slap og har svært ved at tage armbøjninger, kan du sagtens komme i gang med dem. Hvis du derimod nemt kan tage nogen, for du nok ikke det store ud af det. Gør det hvis du har lyst.

SuperMartin

Indlægaf SuperMartin » 18 apr 2015 21:01

Tak for svar og klap :)

Jeg tager snildt 40, 50 begynder jeg at halte lidt med. Men tror jeg vil blive ved. Er det dumt at gøre hver dag? Måske kun gøre det hver 2. dag?

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Indlægaf Storfod » 23 apr 2015 08:34

Når man træner sine muskler, er det aldrig smart at træne de samme muskler to dage i træk, så hold en dags pause imellem,
og så evt. træn mave eller lignene på de dage :)

Når du snildt kan tage så mange pushups (armbøjninger lyder dumt når man har trænet længe :P ) så læg noget tungt på ryggen, f.eks. en taske med vandflasker, eller hvad du lige kan finde :D Bare husk at holde ryggen lige når du gør det..
Board moderator

Tilbage til "Begynder forum"