Dato og tid er 20 sep 2019 11:04

Nybegynder søger gode råd.

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Ballemand

Nybegynder søger gode råd.

Indlægaf Ballemand » 12 aug 2016 19:22

Hej GetBig Forum,

Jeg skal til at starte træning igen efter 3 måneders pause. Sidste gang jeg trænede hældte jeg en masse weight gainer på mig selv efter hver træning, hvilket resulterede i at jeg tog omkring 6 kilo på i løbet af 2 måneder, hvor jeg vil skyde på at det var 50% fedt og 50% muskler. Så det var nok ikke den helt rette fremgangsmåde :-)

Jeg træner hjemmefra med forskellige vægtstænger, håndvægte, og en all-round fitness maskine der har vægt-øvelser til hele kroppen.

Mit spørgsmål til jer, er om jeg bør fortsætte med weight gainer på samme måde, og så bare smide fedtet igen når jeg rammer en tilfredsstillende størrelse? Hvis ja, hvilken weight gainer og eller andre produkter vil i anbefale?
Uden weight gainer, som jeg i starten trænede, havde jeg ikke held med at tage på overhoved.

Glæder mig til at høre jeres meninger :-)

Mvh Ballemand

runner
Arnold

Re: Nybegynder søger gode råd.

Indlægaf runner » 15 aug 2016 15:45

Hej Ballemand,

om du har gavn af at tage weight gainer afhænger af din fysiske form, dig daglige diæt og din træningsindsats/forbrænding.
Hvis du er normalt bygget og får en normal kost, vil du næppe have den store gavn af weight gainer.
Du kan evt. prøve at beregne hvor mange kalorier du skal indtage per dag for at nå dit ligevægtsindtag - når du er begyndt at træne. Derefter kan du prøve at registrere/beregne hvor mange kalorier du indtager i løbet af dagen.
Det burde give dig en indikation om hvor vidt du behøver at spise mere - og her kunne weight gainer være en ok løsning.
Jeg har ikke selv den store erfaring med weight gainer, da jeg får rigeligt med kalorier i min daglige kost.

God træning :)
This message was generated using 100% recycled electrons!
----------------------------------------------------------

Min log: runners-log-nr-2-t30785.html

Tilbage til "Begynder forum"