Dato og tid er 20 sep 2019 11:01

Vægttab + styrketræning gode råd søges

Start venligst med at poste dine indlæg her i begynder forumet hvor tonen er mere blød overfor "dumme spørgsmål"
Bennike1990

Vægttab + styrketræning gode råd søges

Indlægaf Bennike1990 » 04 sep 2016 10:22

Hej alle , Jeg er ny her på sitet , og har brug for noget hjælp/gode råd/inspiration og måske også et par forklaringer :D

Først og fremmest lidt "forhistorie".

Jeg er en ung mand på 25, jeg er 190cm høj.
Jeg har haft et problem hvilket resulterede i at jeg i november 2015 havnede i et pænt stort hash misbrug, jeg passede mit arbejde hver dag, men røg rigtigt meget det stod på indtil omkring slut maj/start juni i år 2016, hvor jeg valgte at sige STOP og tog en kold tyrker og ikke har rørt det siden. Det resulterede så i at jeg havde taget rigtig meget på, jeg endte ud med en vægt på 116 kilo.
Jeg begyndte så langsomt at tabe mig uden at ændre min livsstil yderligere, selvfølgelig spiste jeg ikke ligeså meget som da jeg røg, men ellers ikke.
Ugen inden jeg gik på sommerferie (Uge 28+29+30) vejede jeg mig, og var kommet ned på en vægt der hed 97, det gav mig et kæmpe selvtillids-boost, men da jeg startede arbejde igen, vejede jeg mig mandag i uge 31, og der sagde vægten 107kg. Jeg blev ærgerlig men tænkte at det måske var på grund af ferien.

Men NU har jeg så været på vægten i fredags (2/9-16) hvor den viste 93kg. jeg synes personligt at det er vildt at jeg har tabt omkring 14kg. på kun 5 uger.

Jeg har droppet slik og andre søde sager, dog spiser jeg indimellem lidt, da det er for hårdt hvis jeg slet ikke må få noget, jeg drikker også kun sodavand i weekenden, hvis jeg overhovedet har lyst, for lysten er der ikke rigtigt mere, drikker derimod masser af vand.

Jeg arbejder til dagligt som slagterlærling(industri) så der er selvfølgelig mange tunge løft og jeg går også rigtigt meget(10-15km om dagen)

Mit "Mål" er i første omgang bare at komme under 90kg. men jeg har stadig den der "delle" nederst på maven, den er godt nok blevet mindre, men stadig stor nok til at den irriterer mig.

Ydermere er jeg for 3 uger siden begyndt på min ADHD medicin (ritalin) igen, efter jeg har haft en pause på 1,5år hvor det har gået fint uden, men har nu brug for den igen. Jeg har derfor ikke rigtigt nogen appetit, jeg har masser af energi i løbet af dagen, er ikke træt eller dårlig (hovedpine, ondt i maven osv) jeg har bare ingen appetit, og spiser derfor intet i løbet af dagen kun en lille portion til aften + masser af vand i løbet af dagen, og lidt kaffe i pauserne på arbejdet.

Er der nogle der har erfaringer/gode råd til hvad jeg kan gøre for at tabe den delle der irriterer mig? Og eventuelt til hvordan jeg kan få den der "V-Krop" hvor brystpartiet er bredere end maveregionen? jeg har ikke råd til motionscenter, så det skal være hjemme træning.

Hvis der er nogen der har en eventuel forklaring på hvordan det kan være jeg kan tage op mod 10kg. på i løbet af 3 ugers sommerferie, samt tabe 14kg. på 5 uger, uden nogen speciel form for træning udover arbejde, ville det være dejligt.

På forhånd tak til alle der har gidet bruge tid på at læse min "roman" og eventuelt kan/gider hjælpe. :)

PS. Jeg træner ikke specielt meget pt. kun lidt push-ups og mavebøjninger et par gange om ugen.

Tilbage til "Begynder forum"