Dato og tid er 16 okt 2019 23:30

Hjælp til mit træningsprogram

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
exciting
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22 feb 2004 18:54

Hjælp til mit træningsprogram

Indlægaf exciting » 22 feb 2004 18:55

Hej

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til mit træningsprogram. Det skal lige siges at jeg er meget uerfaren hvad angår styrketræning.
Jeg har fået mig en træningsbænk med bænkpres og armcurl som jeg nu har brugt i 2 måneder. Jeg startede helt fra bunden og jeg ved godt det lyder af lidt men jeg havde ikke mere end 15 kg. på i starten. Så har jeg trænet regelmæssigt, faktisk hver dag, i hele perioden. Nu er jeg oppe på næsten 40 kg. hvor jeg tager 8 sæt med 10 løft. I armcurl tager jeg 10 sæt med 10 løft.
Jeg kan sagtens mærke at jeg er blevet en del stærkere. Men selve armene eller skuldrene bliver ikke meget større. Kun hvis jeg spænder kan der ses en smule. Det skal også siges at jeg ofte spiser en del tun lige efter jeg har trænet. Altså for at få proteinerne. Jeg har desværre ikke pengene til at købe protein og kreatin.

Ja det var vist det hele. Men jeg søger altså råd angående min træning og viden om hvordan den kan blive mere optimal, også så det kommer til at kunne ses tydeligere på armene. På forhånd tak!

overarmen
Champ
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 17 feb 2004 11:52

Indlægaf overarmen » 22 feb 2004 18:58

Start med at gaa ind paa http://www.getbig.dk og ind under artikler og laes nogen af dem, derinde er der ogsaa nogen traeningsprogrammer, saa der vil du nok kunne finde noget inspiration.
"En USB Cock-varmer Til den ensomme nørd der fryser foran sin comp.
Så er der lunken frankfurther også selvom kæresten hedder .....jpeg"

exciting
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22 feb 2004 18:54

Indlægaf exciting » 22 feb 2004 19:06

Har været inde og kigge lidt i artiklerne men synes ikke rigtig jeg kan forholde mig til det. Der skulle vel ikke være nogen som har noget at indvende som de kan fortælle mig her i dette forum?

Brugeravatar
F0x
MOOONSTER
Indlæg: 1487
Tilmeldt: 17 feb 2004 11:02
Geografisk sted: Dragør
Kontakt:

Indlægaf F0x » 22 feb 2004 19:15

Du skal anskaffe dig noget mere vægt til din bænk og dine håndvægte, og så skal du ikke lave 8-10 sæt, men kun 3-4 sæt af hver øvelse. Samt at du skal få lavet et ordenligt program til din træning. (Du kan sikkert finde et som passer dig under log)

Vægtene i dine sæt skal være så du MAX kan tage 12 reps i hvert sæt

Og til sidst, husk at spise masser af proteinholdigt mad, og undgå at komme i kcal underskyd vis du vil have masse :D

exciting
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22 feb 2004 18:54

Indlægaf exciting » 22 feb 2004 19:24

Mange tak for svaret!

Jeg har i øjeblikket vægte til at tage 52,5 kg i bænkpres eller 26,25 på hver side i armcurl. Er det ikke nok?

Nu siger du at vægtene i mine sæt skal være så jeg max kan tage 12 løft i hvert sæt. Er det fordelt ud på de 3-4 sæt? For jeg bliver jo mere og mere udmattet efterhånden som jeg har løftet flere sæt.

Hvis jeg kun tager 3-4 sæt kommer min træning kun til at tage 10 minutter at udføre. Gør det noget?

Og til sidst. Hvad er kcal underskud og hvordan undgår jeg det?

sovse_kanden
Barbell-Baron
Indlæg: 612
Tilmeldt: 17 feb 2004 18:43

Indlægaf sovse_kanden » 22 feb 2004 19:34

Jeg har i øjeblikket vægte til at tage 52,5 kg i bænkpres eller 26,25 på hver side i armcurl. Er det ikke nok?


Det er jo fint, hvis du ikke kan løfte mere end det.

Nu siger du at vægtene i mine sæt skal være så jeg max kan tage 12 løft i hvert sæt. Er det fordelt ud på de 3-4 sæt? For jeg bliver jo mere og mere udmattet efterhånden som jeg har løftet flere sæt.


Ja, MAX 12 gentagelser fordelt over 3-4 sæt, med samme vægt. Eller du kan måske proppe mere vægt på, men holde de MAX 12 gent.

Hvis jeg kun tager 3-4 sæt kommer min træning kun til at tage 10 minutter at udføre. Gør det noget?


Du skal ha' fat i nogen flere øvelser. Hvad har du af materiale, og hvad har du mulighed for at køre?

Måske skal du starte i et center, for at for det mest optimale ud af træningen. Men lad os høre, hvad du har af materiale.

Og til sidst. Hvad er kcal underskud og hvordan undgår jeg det?


Kalorie underskud, undgår du ved at få hældt nogen kalorier i containeren. Altså spis, spis, spis - ca. 6 gange om dagen. 3 store måltider og 3 små. Med massere af proteiner og kalorier.

Ved ikke om du kunne bruge det til noget - ellers spørg :D

exciting
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22 feb 2004 18:54

Indlægaf exciting » 22 feb 2004 19:46

Jeg har min bænk med mulighed for bænkpres og armcurl. Der er også mulighed for at træne ben med den men det er mest overkroppen jeg har tænkt mig at fokusere på i første omgang. Så har jeg et sæt håndvægte på 3 kg hver. De er ikke lavet så man selv kan regulere vægten. Men det kan sagtens lade sig gøre at løfte begge i en hånd så 6 kg. er altså hvad jeg har at gøre med der. Så har jeg jo selvfølgelig min stang som jeg bruger til bænkpres. Kan jeg ikke lave en masse andre øvelser med den udover bare bænkpres? Hvad med maverulninger og armbøjninger? Er det ikke værd at tage med i træningsprogrammet også?

Det er det jeg har. Hvis der ellers er noget som kan gavne kan jeg måske fremskaffe det hvis det ikke er alt for dyrt. Jeg vil helst undgå den med motionscentret i første omgang.

sovse_kanden
Barbell-Baron
Indlæg: 612
Tilmeldt: 17 feb 2004 18:43

Indlægaf sovse_kanden » 22 feb 2004 20:26

Du skal uden tvivl også ha' gang i noget seriøs bentræning.

Det har åbenbart ikke mulighed for squat. Så du skal i gang med noget dødløft, sumo dødløft og/eller hacksquat.

Lateral raises og military press, kan du også godt. Noget bent over rows og dumbell rows(medmindre du sagtens kan tage de 26kg, du har)

Så alt i alt, kunne du ha' et program, der ser så'en her ud:

Bænkpres
Dødløft/Sumo Dødløft
Hacksquat
Rows
Triceps Extensions
Biceps Curl
Military Press
Lateral Raises
+ læg og mave

- Spørg, hvis der er noget du ikke forstår.

exciting
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22 feb 2004 18:54

Indlægaf exciting » 23 feb 2004 00:53

Men hvorfor bentræning når det er overkroppen jeg vil satse på i første omgang?

Takker for træningsprogrammet. Jeg skal nok bare have en nærmere forklaring af næsten alle sammen så jeg ved hvordan det foregår.
Er der nogen steder her på nettet hvor jeg kan se en beskrivelse af de forskellige øvelser?

Brugeravatar
F0x
MOOONSTER
Indlæg: 1487
Tilmeldt: 17 feb 2004 11:02
Geografisk sted: Dragør
Kontakt:

Indlægaf F0x » 23 feb 2004 09:59

Ja, det er der. Manden på forsiden af http://www.getbig.dk :D
Du kan lave alle dem som hedder noget med Dumbbell og Barbell, med det udstyr du har[/url]

sovse_kanden
Barbell-Baron
Indlæg: 612
Tilmeldt: 17 feb 2004 18:43

Indlægaf sovse_kanden » 23 feb 2004 14:27


exciting
Indlæg: 8
Tilmeldt: 22 feb 2004 18:54

Indlægaf exciting » 23 feb 2004 15:23

Jeg takker mange gange for din hjælp sovse_kanden.
Jeg har dog stadig lige et par spørgsmål.

Dødløft, kan jeg ikke rissikere at ødelægge min ryg total ved det?

Træning af maven? Kan almindelige maverulninger gøre det?

Hvordan træner jeg bedst muligt læggen?

Hvis der er andre som også har lyst til at kommentere træningsprogrammet må de også meget gerne skrive. Men jeg vil igen lige slå fast at jeg er utrolig glad for de svar jeg allerede har fået.

Brugeravatar
Little Mr. Big
Arnold
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 17 feb 2004 14:57

Indlægaf Little Mr. Big » 23 feb 2004 15:33

Dødløft: Udført korrekt ødelægger selvfølgelig ikke ryggen.
Hvis du skal have de skrå mavemuskler med er normale "rulninger" ikke nok.
Klik på manden på GetBig, der er mange forskellige læg-øvelser.

overarmen
Champ
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 17 feb 2004 11:52

Indlægaf overarmen » 23 feb 2004 15:35

Nej du kan ikke risikere at odelaegge ryggen ved at udfoere KORREKT Doedloeft, men goer du den fuldstaendig forkert saa kan du vel godt.
Laes her http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=281

Maven skal traenes som alle andre muskler. Hvis det bliver for let saa laes her for lidt inspiration http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=393
"En USB Cock-varmer Til den ensomme nørd der fryser foran sin comp.

Så er der lunken frankfurther også selvom kæresten hedder .....jpeg"

sovse_kanden
Barbell-Baron
Indlæg: 612
Tilmeldt: 17 feb 2004 18:43

Indlægaf sovse_kanden » 23 feb 2004 15:44

Jeg takker mange gange for din hjælp sovse_kanden.


Så lidt :D

Dødløft, kan jeg ikke rissikere at ødelægge min ryg total ved det?


Ikke, hvis du får lært teknikken ordentligt. Så er det den bedste rygøvelse for lænden, den går desuden også godt i benene.

Træning af maven? Kan almindelige maverulninger gøre det?


Ja sagtens, eller med noget vægt på nakken eller på brystet.

Til læggen kan du bruge den her f.eks.

http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/DBSingleLegCalfRaise.html


Tilbage til "Bodybuilding"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster