Nu har jeg efterhånden været medlem af forskellige fitness- og styrkecentre de sidste 2 år, selvom min træning knap strækker sig til et halvt, fordi jeg simpelthen er verdens ynkeligste menneske på det punkt. Men nu skal det sgu være! Nu skal jeg i gang og jeg har tænkt mig at give den god gas både med kosten, men også med træningen. Jeg er så lige begyndt igen for 2 uger siden, hvor jeg så har trænet ca. 4 gange pr. uge i et 2-splitsprogram. Jeg er rimelig meget styr på biologi og træning, så mit problem ligger ikke der. Det ligger i, at jeg har kørt bryst og haft sindsyg ondt i dem dagen, samt flere dage efter. Dette er selvfølgelig helt normalt, da det er "god smerte"; som man får når man træner, det er klart.
Men, da jeg så i.. tirsdags trænede bryst og virkelig pressede mig hårdt - helt til failure i de sidste øvelser; og hvor mit bryst virkelige kunne mærke at det havde trænet, der havde jeg overhovedet ikke den mindste smerte dagene efter.
Hvad skyldes det?
Og hvad er det egentlig for et fænomen som gør, at man har den "gode smerte" efter træningen?
Jeg er klar over, at kreatin mindsker "smerten", men jeg tager endnu ikke kreatin. Det skal jeg dog i gang med, men det er en anden sag.
Og jeg er ny på forummet, så hej!