Dato og tid er 20 sep 2019 21:45

Overrivning af den lange biceps muskel

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
Wisti

Overrivning af den lange biceps muskel

Indlægaf Wisti » 12 dec 2006 06:35

Fik revet min muskel over,men min læge siger at det gør man ikke noget ved.Det er forhåbentlig løgn.Kan man ikke få den opereret på en ell anden måde??Min træning er stoppet helt pga jeg meget hurtigt får krampe i armen,når jeg kun har den korte muskel tilbage og symmetri,glem det.Håber i kan hjælpe mig.

Wisti

Brugeravatar
RaplaDyX
Strandløve
Geografisk sted: In the gym!
Kontakt:

Indlægaf RaplaDyX » 12 dec 2006 11:09

What? Hvordan f*** får man revet sin muskel over? :shock: Lyder virkelig vildt...
(\__/)
(O.o )
(#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Ulrik-k
Strandløve
Kontakt:

Indlægaf Ulrik-k » 12 dec 2006 12:00

What? Hvordan f*** får man revet sin muskel over

Ja det gad jeg godt nok også godt vide..

Der skal sku da noget til. . ?

Brugeravatar
komodo
Expert
Geografisk sted: Herning - Riget i midten (ex-Silkebronx)
Kontakt:

Re: Overrivning af den lange biceps muskel

Indlægaf komodo » 12 dec 2006 12:50

Wisti skrev:Fik revet min muskel over,men min læge siger at det gør man ikke noget ved.Det er forhåbentlig løgn.Kan man ikke få den opereret på en ell anden måde??Min træning er stoppet helt pga jeg meget hurtigt får krampe i armen,når jeg kun har den korte muskel tilbage og symmetri,glem det.Håber i kan hjælpe mig.

Wisti

Min gamle erhvervsjura-lærer på HHX fik også revet sin biceps over. Lægen sagde at der ikke kunne gøres noget, han havde dog en ven der også var læge, og han sagde noget andet. Nogle uger efter blev den hæftet på igen. Ved dog ikke om det var fordi at hans tilfælde var helt specielt
Vegetar - gammel indiansk ord for "dårlig jæger"
HST og Sheiko - all the way!
Den noget inaktive log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?p=118609#118609

Billede

ibo

Indlægaf ibo » 12 dec 2006 14:38

RaplaDyX skrev:What? Hvordan f*** får man revet sin muskel over? :shock: Lyder virkelig vildt...

MAN jeg tænkte det sammen da jeg læste det??? :S:S :S S :S: :S lyder totalt spooky... men nogle der kan svare??

Brugeravatar
komodo
Expert
Kontakt:

Indlægaf komodo » 12 dec 2006 14:48

ibo skrev:
RaplaDyX skrev:What? Hvordan f*** får man revet sin muskel over? :shock: Lyder virkelig vildt...

MAN jeg tænkte det sammen da jeg læste det??? :S:S :S S :S: :S lyder totalt spooky... men nogle der kan svare??

Min lærer skvattede ned fra et tag, og ja... der skete et eller andet, for biceps-hæftningen i albueleddet sprang, og biceps fløj op og sad som en klump øverst på overarmen, tæt ved skulderen

Billede

ibo

Indlægaf ibo » 12 dec 2006 14:54

lyder jah både farligt og klamt men betyder det så at man skal træne sin biceps påny?

Brugeravatar
komodo
Expert
Kontakt:

Re: Overrivning af den lange biceps muskel

Indlægaf komodo » 12 dec 2006 15:19

Wisti skrev:Fik revet min muskel over,men min læge siger at det gør man ikke noget ved.Det er forhåbentlig løgn.Kan man ikke få den opereret på en ell anden måde??Min træning er stoppet helt pga jeg meget hurtigt får krampe i armen,når jeg kun har den korte muskel tilbage og symmetri,glem det.Håber i kan hjælpe mig.

Wisti

www.emedicine.com skrev:"Surgical Intervention: Treatment of biceps tendon ruptures is a topic of debate. Several reviews of surgical repair versus conservative (nonoperative) management report conflicting results; neither complete agreement nor general clinical consensus has been reached. Although no concrete evidence provides unconditional support for one treatment protocol, the results of these reviews ultimately may lend credence to the long-standing practice of individualizing treatment to each patient's circumstances.

Generally accepted clinical guidelines advocate surgical repair consisting of tenodesis and subacromial decompression proximally (or anatomic reattachment distally) for young or athletic patients or those who require maximum supination strength. Cosmetic concerns may prompt a surgical approach when appearance is unacceptable to the patient following rupture.

Conservative management is considered appropriate for middle-aged or older patients and for those who do not require a high degree of supination strength in daily activities. This approach involves rest, followed closely by ROM and strengthening exercises for the shoulder and elbow. The number of patients managed conservatively outweighs the number repaired surgically in most practice settings, and this therapy provides an effective and highly tolerable means of treatment. Various follow-up studies report up to 20% loss of supination strength in nonoperative management, although the overall level of impairment rarely impacts activities of daily living (ADL).

Currently, it seems prudent to employ individualized and comprehensive treatment strategies tailored to each patient's needs, consisting of the following:

Perform a thorough evaluation for coexisting shoulder and elbow pathology.
Conduct risk/benefit discussions concerning surgical repair according to each patient's needs, desires, age of injury, and other relevant information ascertained. Surgical referrals are made most often for those requiring maximum biceps function or for intolerable pain that limits function.
Focus appropriate rehabilitation efforts at maximizing functional capacity, regardless of acute management. "

http://www.emedicine.com/pmr/topic15.htm

www.eorthopod.com skrev:"A torn biceps tendon can be repaired with one of two different operations. It can be cut and allowed to reattach by itself, or it can be cut and reattached with stitches. When deciding what type of surgery is needed for a painful biceps tendon, doctors may be helped by knowing that the end result is the same with either method. "

http://www.eorthopod.com/eorthopodV2/in ... 95f/area/6

Billede

Brugeravatar
Bash
Expert

Indlægaf Bash » 12 dec 2006 18:11

Vi har en gammel gut på snart 60 der fik revet sin biceps op. Jeg tror at det er snart ½ år siden hvis ikke mere.

Han har ingen problemer med f.eks rows eller bænkpres, men curls og dødløft er fy-fy.

Det var i øvrigt under et dødløft max den sprang.

DingoDamp
Hercules
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 12 dec 2006 20:31

Bash skrev:Vi har en gammel gut på snart 60 der fik revet sin biceps op. Jeg tror at det er snart ½ år siden hvis ikke mere.

Han har ingen problemer med f.eks rows eller bænkpres, men curls og dødløft er fy-fy.

Det var i øvrigt under et dødløft max den sprang.

Dødløft ligefrem? Fordi at der kommer stort pres på bicepsen fordi armene er "kroge" ?

Lyder så sjovt at rows kan lade sig gøre..
Klik på billedet for log
Billede
Mens sana in corpore sano - En sund sjæl i et sundt legeme

Brugeravatar
Tri
Newb
Geografisk sted: midtjylland

Indlægaf Tri » 19 dec 2006 17:07

nedern at jeg lige så det her indlæg.. nu får jeg bare totalt gøjseren på i aften når der skal løftes jern [-o<
er man vel en tøs, hvis man bruger en pude til squat :D

Mikkel Leicht
Superhero
Geografisk sted: MORS, nykøbing
Kontakt:

Indlægaf Mikkel Leicht » 19 dec 2006 17:45

Er det senen der er røget eller hele muskelen som er sprunget? akutte springninger i dag er nemme at fikse med operation og tit kan man træne hurtigt igen...
DK 3. stærkeste mand 2009

WSB
Strandløve
Geografisk sted: @ ironsport.dk

Indlægaf WSB » 19 dec 2006 19:54

Bash skrev:Vi har en gammel gut på snart 60 der fik revet sin biceps op. Jeg tror at det er snart ½ år siden hvis ikke mere.

Nok mest pga hans dårlige teknik i dødløft når han holder krydsgreb, med overhånd kan han ikk flexe armen som han gjorde da. BTW det lyder ikk og ser ikk særligt dejligt ud.
Lægen sagde at pga hans høje alder ville de ikk' påsætte den, men lade den selv gro sammen selvom det giver en helt anden symmetri.

Bash skrev:Det var i øvrigt under et dødløft max den sprang.

I kampen mod mig 8) Men han har jo selv kæmpet mod en anden i bænk, hvor modstanders brystmuskel sprang :roll:

grundt
Hjemmetræner
Geografisk sted: køge
Kontakt:

Indlægaf grundt » 02 mar 2007 09:43

hvis det bare er nogle fibre derer røget, bruger man til sportsfolk noget der hedder binyrebarkhormon. ved ikk om man kan bruge det hvis det er hele musklen, men det bruges også til seneskader og ledskader.
brug spejlet som din vejviser.

vissen arm

Indlægaf vissen arm » 15 apr 2007 19:43

grundt skrev:hvis det bare er nogle fibre derer røget, bruger man til sportsfolk noget der hedder binyrebarkhormon. ved ikk om man kan bruge det hvis det er hele musklen, men det bruges også til seneskader og ledskader.

Og hvad gør det? Har selv haft en del ledskader i knæet - aldrig hørt om binyrebarkhormon.

Tilbage til "Bodybuilding"