Dato og tid er 20 sep 2019 21:34

Styrketræning/øvelser for PC brugere?

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
stoiss

Styrketræning/øvelser for PC brugere?

Indlægaf stoiss » 30 dec 2006 02:29

Hej,

Det er stå min første post på Getbig.dk

Jeg tilhører den voksende gruppe af mennesker der bruger det meste af dagen foran en PC (jeg er uddannet it ingeniør og arbejder som systemudvikler).
For knapt halvandet år siden tog jeg konsekvensen af dette og anskaffede mig et fitness medlemskab. Det har stort set holdt lige siden :)

Min far der også bruger meget tid foran en computer, har tidligere døjet med en "kold skulder". Noget jeg absolut helst vil undgå da det kan være meget smertefuldt.

Er der nogen der kan pege på bestemte øvelser eller et træningsprogram her på Getbig.dk, der specielt er rettet mod skuldre nakke og det øverste af ryggen og som hjælpe med til at forebygge førnævnte problemer? Både øvelser der kan udføres i et fitnesscenter, men også gerne nogle man kan lave derhjemme?

På forhånd tak!

/Stoiss

DingoDamp
Hercules
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 30 dec 2006 10:07

Bare du sørger for at røre dig nok og få trænet hele kroppen igennem, gerne med noget cardio (konditions) træning også, så tror jeg helt ærligt ikke at du behøver nogle øvelser specielt for skulder osv.

Bare du holder dig i gang, så sker der intet, det tror jeg.. :)
Klik på billedet for log
Billede
Mens sana in corpore sano - En sund sjæl i et sundt legeme

henrikf
Newb
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Indlægaf henrikf » 31 dec 2006 13:09

Hej

Sidder også foran en PC hele dagen i forbindelse med mit arbejde, og har tidligere døjet med ondt i skuldre, nakke og ryg. Efter at jeg for et par år siden, begyndte at styrketræne, har jeg imidlertid ikke mærket noget til det. Jeg kører et fullbody program. Da mange af af øvelsrtnr i programmet i forvejen er for ryg og skuldre, kan man ligeså godt komme de sidste ben, bryst og armøvelser på, i stedet for kun at at fokusere på de steder hvor man har problemer.

henrikf
Newb
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Indlægaf henrikf » 31 dec 2006 13:11

Hej igen,

Glemte at tilføje, at jeg ikke tror at cardio har den store betydning, i forbindelse med at komme af med muskelproblemerne. Jeg har aldtid dyrket cardio, også i den periode jeg selv havde problemer med nakke, skuldre og ryg, og det løste i hvertfald ikke problemerne.

Brugeravatar
Noceo
Expert
Geografisk sted: 2300 Kbh S.

Indlægaf Noceo » 31 dec 2006 14:14

Tror ikke at styrketræning alene kan gøre det. Mit bedste råd er at når du begynder at blive lidt "stiv" i ledene, så ta en pause, hent dig en kop kaffe og sving lidt med armene.
There's a point in every fathers life, where he blows up his daughters room.

Brugeravatar
Bash
Expert

Indlægaf Bash » 31 dec 2006 17:40

Jeg har også engang fået en kold skulder, men når hun først siger nej, bagefter nej og til sidst nej hvad skal man så tro på?

sorry :wink:

DingoDamp
Hercules
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 01 jan 2007 13:23

Bash skrev:Jeg har også engang fået en kold skulder, men når hun først siger nej, bagefter nej og til sidst nej hvad skal man så tro på?

Niels Buckingham :D
Klik på billedet for log

Billede

Brugeravatar
Bash
Expert

Indlægaf Bash » 09 jan 2007 14:54

DingoDamp skrev:
Bash skrev:Jeg har også engang fået en kold skulder, men når hun først siger nej, bagefter nej og til sidst nej hvad skal man så tro på?

Niels Buckingham :D

Har dem alle på skiver :twisted:

DingoDamp
Hercules
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 09 jan 2007 16:07

Også her :D

Nå ingen OT, sorry :D
Klik på billedet for log

Billede

Ertyui
Hjemmetræner
Kontakt:

Indlægaf Ertyui » 11 jan 2007 13:01

Jeg tror helt klart en ordentlig omgang rotartorcuff træning, en gang eller 2 om ugen kunne sætte en stopper for det hele.

Prøv dig frem !

Tilbage til "Bodybuilding"