Dato og tid er 20 sep 2019 21:34

Styrketræning/øvelser for PC brugere?

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
stoiss

Styrketræning/øvelser for PC brugere?

Indlægaf stoiss » 30 dec 2006 02:29

Hej,

Det er stå min første post på Getbig.dk

Jeg tilhører den voksende gruppe af mennesker der bruger det meste af dagen foran en PC (jeg er uddannet it ingeniør og arbejder som systemudvikler).
For knapt halvandet år siden tog jeg konsekvensen af dette og anskaffede mig et fitness medlemskab. Det har stort set holdt lige siden :)

Min far der også bruger meget tid foran en computer, har tidligere døjet med en "kold skulder". Noget jeg absolut helst vil undgå da det kan være meget smertefuldt.

Er der nogen der kan pege på bestemte øvelser eller et træningsprogram her på Getbig.dk, der specielt er rettet mod skuldre nakke og det øverste af ryggen og som hjælpe med til at forebygge førnævnte problemer? Både øvelser der kan udføres i et fitnesscenter, men også gerne nogle man kan lave derhjemme?

På forhånd tak!

/Stoiss

DingoDamp
Hercules
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlægaf DingoDamp » 30 dec 2006 10:07

Bare du sørger for at røre dig nok og få trænet hele kroppen igennem, gerne med noget cardio (konditions) træning også, så tror jeg helt ærligt ikke at du behøver nogle øvelser specielt for skulder osv.

Bare du holder dig i gang, så sker der intet, det tror jeg.. :)
Klik på billedet for log
Billede
Mens sana in corpore sano - En sund sjæl i et sundt legeme

henrikf
Newb
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Indlægaf henrikf » 31 dec 2006 13:09

Hej