Dato og tid er 28 nov 2020 00:09

konditioneringstid for muskeltilpasning til en given vægt..?

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
Sniper
Barbell-Baron
Indlæg: 668
Tilmeldt: 26 aug 2004 10:54
Geografisk sted: Amager

konditioneringstid for muskeltilpasning til en given vægt..?

Indlægaf Sniper » 05 apr 2007 14:26

Leder efter konditioneringstiden det tager for en muskel at tilpasse sig en given vægt. Er der nogen som er støt på dette i en artikel så smid lige et link..
WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER!!!
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14815

Brugeravatar
Misterhamper
Champ
Indlæg: 1557
Tilmeldt: 24 sep 2006 20:11

Indlægaf Misterhamper » 05 apr 2007 15:32

Det er nok intet, der kan opstilles så sort/hvidt
Men en uge er sikkert meget passende. :)
viewtopic.php?f=5&t=18149&start=0
Nyeste billeder af mig!

SinK
Barbell-Baron
Indlæg: 530
Tilmeldt: 03 nov 2004 15:25
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlægaf SinK » 05 apr 2007 15:39

wtf misterhamper.. hvordan har du opnået 41cm guns med en bænk på 87,5 :O

Brugeravatar
Bash
Expert
Indlæg: 2302
Tilmeldt: 22 feb 2004 13:31

Indlægaf Bash » 05 apr 2007 15:42

Manden har vel en høj fedtprocent, og et mindre stærkt bryst?

Men for at besvare dit spørgsmål, så er der så vidt jeg ved, ingen direkte studier der besvarer dit spørgsmål. Desuden kommer det helt an på 1) Hvor konditioneret er din krop, 2) Hvor tæt er det på din 1 rm?

Brugeravatar
Misterhamper
Champ
Indlæg: 1557
Tilmeldt: 24 sep 2006 20:11

Indlægaf Misterhamper » 05 apr 2007 15:52

Ved jeg ikke, stærk ryg/biceps? Jeg tager trodsalt en del mere i BOR end i bænk. En fedtprocent på en 18% stykker er ikke så højt, og der ryger nok højest ½-1 cm når fedtprocenten falder lidt :P
viewtopic.php?f=5&t=18149&start=0
Nyeste billeder af mig!

Brugeravatar
Dj Mowgli
Barbell-Baron
Indlæg: 647
Tilmeldt: 21 sep 2004 19:19
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Indlægaf Dj Mowgli » 05 apr 2007 16:36

Misterhamper skrev:Ved jeg ikke, stærk ryg/biceps? Jeg tager trodsalt en del mere i BOR end i bænk. En fedtprocent på en 18% stykker er ikke så højt, og der ryger nok højest ½-1 cm når fedtprocenten falder lidt :P


Den fedt% er over 20 :wink: - Og jo, det er rimelig højt. Hvis du cutter dine arme ned siger de 36. Tro mig

/Dj Mowgli
Program: 6-days ON : 1-day OFF!

http://www.traeningscentret.dk/ - Yir baby!

Brugeravatar
Misterhamper
Champ
Indlæg: 1557
Tilmeldt: 24 sep 2006 20:11

Indlægaf Misterhamper » 05 apr 2007 16:48

Dj Mowgli skrev:
Misterhamper skrev:Ved jeg ikke, stærk ryg/biceps? Jeg tager trodsalt en del mere i BOR end i bænk. En fedtprocent på en 18% stykker er ikke så højt, og der ryger nok højest ½-1 cm når fedtprocenten falder lidt :P


Den fedt% er over 20 :wink: - Og jo, det er rimelig højt. Hvis du cutter dine arme ned siger de 36. Tro mig

/Dj Mowgli


Ahhr, over 20%? Det må vi da se efter min lille cut så
viewtopic.php?f=5&t=18149&start=0
Nyeste billeder af mig!

Sniper
Barbell-Baron
Indlæg: 668
Tilmeldt: 26 aug 2004 10:54
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Sniper » 05 apr 2007 16:53

Okay, nu tænker i progressionscyklus baner.. Hvor lang tid vil det tage på vejen opad. I bunden vil det vil hurtigt ske efter decon, hvorefter der vil gå længere og længere tid..?! Det betyder måske at jeg ved et fullbody med progression kan nøjes med et træningspas for at konditionere til de lave vægte eller skal jeg køre vægten flere træningspas før musklerne responder hypetrofimæssigt..?
WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER!!!

Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14815

the-QB
MOOONSTER
Indlæg: 1294
Tilmeldt: 20 jun 2006 14:09

Indlægaf the-QB » 05 apr 2007 17:36

Misterhamper skrev:
Dj Mowgli skrev:
Misterhamper skrev:Ved jeg ikke, stærk ryg/biceps? Jeg tager trodsalt en del mere i BOR end i bænk. En fedtprocent på en 18% stykker er ikke så højt, og der ryger nok højest ½-1 cm når fedtprocenten falder lidt :P


Den fedt% er over 20 :wink: - Og jo, det er rimelig højt. Hvis du cutter dine arme ned siger de 36. Tro mig

/Dj Mowgli


Ahhr, over 20%? Det må vi da se efter min lille cut så


Jeg tror altså over den er over 20 .. men det er svært at bedømme ud fra få billeder self ..

Og det kan godt være at de kun mister 1-1½ cm når du cutter, men det kommer jo HELT anpå hvor meget du cutter ned .. :)
Vejen til den gode football-form

Motivation is what gets you started. Habit is what keeps you going.

Brugeravatar
JSH
Barbell-Baron
Indlæg: 605
Tilmeldt: 26 feb 2004 20:23
Geografisk sted: Odense

Re: konditioneringstid for muskeltilpasning til en given væg

Indlægaf JSH » 10 apr 2007 21:24

Sniper skrev:Leder efter konditioneringstiden det tager for en muskel at tilpasse sig en given vægt. Er der nogen som er støt på dette i en artikel så smid lige et link..


For hver træningspas du træner med samme vægt stiger din kordineringsgrad, og dermed falder hypertrofipotientialet også i den øvelse. Hvornår ens hypertrofipotientiale bliver nul ved jeg ikke, hvis det da overhovedet bliver nul på noget tidspunkt.

Det er mit indtryk at de fleste øger vægten i deres øvelser hver uge eller hver anden uge men det er selvfølgelig noget der afhænger af ens program..

Det spiller også ind hvor meget man øgede sidst.. Er man Fx kordineret til at ligge med 80 kg i bænkpres og øger til 120 kg, så tager det ret lang tid før man er kordineret til den nye vægt, i forhold hvis man kun var øget til fx 90 kg..


Tilbage til "Bodybuilding"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster

cron