Side 1 af 1

konditioneringstid for muskeltilpasning til en given vægt..?

: 05 apr 2007 14:26
af Sniper
Leder efter konditioneringstiden det tager for en muskel at tilpasse sig en given vægt. Er der nogen som er støt på dette i en artikel så smid lige et link..

: 05 apr 2007 15:32
af Misterhamper
Det er nok intet, der kan opstilles så sort/hvidt
Men en uge er sikkert meget passende. :)

: 05 apr 2007 15:39
af SinK
wtf misterhamper.. hvordan har du opnået 41cm guns med en bænk på 87,5 :O

: 05 apr 2007 15:42
af Bash
Manden har vel en høj fedtprocent, og et mindre stærkt bryst?

Men for at besvare dit spørgsmål, så er der så vidt jeg ved, ingen direkte studier der besvarer dit spørgsmål. Desuden kommer det helt an på 1) Hvor konditioneret er din krop, 2) Hvor tæt er det på din 1 rm?

: 05 apr 2007 15:52
af Misterhamper
Ved jeg ikke, stærk ryg/biceps? Jeg tager trodsalt en del mere i BOR end i bænk. En fedtprocent på en 18% stykker er ikke så højt, og der ryger nok højest ½-1 cm når fedtprocenten falder lidt :P

: 05 apr 2007 16:36
af Dj Mowgli
Misterhamper skrev:Ved jeg ikke, stærk ryg/biceps? Jeg tager trodsalt en del mere i BOR end i bænk. En fedtprocent på en 18% stykker er ikke så højt, og der ryger nok højest ½-1 cm når fedtprocenten falder lidt :P


Den fedt% er over 20 :wink: - Og jo, det er rimelig højt. Hvis du cutter dine arme ned siger de 36. Tro mig

/Dj Mowgli

: 05 apr 2007 16:48
af Misterhamper
Dj Mowgli skrev:
Misterhamper skrev:Ved jeg ikke, stærk ryg/biceps? Jeg tager trodsalt en del mere i BOR end i bænk. En fedtprocent på en 18% stykker er ikke så højt, og der ryger nok højest ½-1 cm når fedtprocenten falder lidt :P


Den fedt% er over 20 :wink: - Og jo, det er rimelig højt. Hvis du cutter dine arme ned siger de 36. Tro mig

/Dj Mowgli


Ahhr, over 20%? Det må vi da se efter min lille cut så

: 05 apr 2007 16:53
af Sniper
Okay, nu tænker i progressionscyklus baner.. Hvor lang tid vil det tage på vejen opad. I bunden vil det vil hurtigt ske efter decon, hvorefter der vil gå længere og længere tid..?! Det betyder måske at jeg ved et fullbody med progression kan nøjes med et træningspas for at konditionere til de lave vægte eller skal jeg køre vægten flere træningspas før musklerne responder hypetrofimæssigt..?

: 05 apr 2007 17:36
af the-QB
Misterhamper skrev:
Dj Mowgli skrev:
Misterhamper skrev:Ved jeg ikke, stærk ryg/biceps? Jeg tager trodsalt en del mere i BOR end i bænk. En fedtprocent på en 18% stykker er ikke så højt, og der ryger nok højest ½-1 cm når fedtprocenten falder lidt :P


Den fedt% er over 20 :wink: - Og jo, det er rimelig højt. Hvis du cutter dine arme ned siger de 36. Tro mig

/Dj Mowgli


Ahhr, over 20%? Det må vi da se efter min lille cut så


Jeg tror altså over den er over 20 .. men det er svært at bedømme ud fra få billeder self ..

Og det kan godt være at de kun mister 1-1½ cm når du cutter, men det kommer jo HELT anpå hvor meget du cutter ned .. :)

Re: konditioneringstid for muskeltilpasning til en given væg

: 10 apr 2007 21:24
af JSH
Sniper skrev:Leder efter konditioneringstiden det tager for en muskel at tilpasse sig en given vægt. Er der nogen som er støt på dette i en artikel så smid lige et link..


For hver træningspas du træner med samme vægt stiger din kordineringsgrad, og dermed falder hypertrofipotientialet også i den øvelse. Hvornår ens hypertrofipotientiale bliver nul ved jeg ikke, hvis det da overhovedet bliver nul på noget tidspunkt.

Det er mit indtryk at de fleste øger vægten i deres øvelser hver uge eller hver anden uge men det er selvfølgelig noget der afhænger af ens program..

Det spiller også ind hvor meget man øgede sidst.. Er man Fx kordineret til at ligge med 80 kg i bænkpres og øger til 120 kg, så tager det ret lang tid før man er kordineret til den nye vægt, i forhold hvis man kun var øget til fx 90 kg..