Dato og tid er 02 apr 2020 17:10

Dødløft av for satan!!

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
Kris_Jp
Newb
Indlæg: 22
Tilmeldt: 09 dec 2006 19:38

Dødløft av for satan!!

Indlægaf Kris_Jp » 06 jun 2007 16:33

Hej jeg har kørt dødløft før men aldrig presset mig selv specielt, i dag besluttede jeg for at nu skulle der løftes noget tungt da vi har en lille klub i centret vi kalder klub 100 hehe.. altså i squat dødløft og bænk, ja bænk er jeg på 102,5 og død kunne jeg mærke at jeg sagtens kunne løfte 100+, problemet er så at jeg synes aldrig at jeg er blevet så øm og sølle i en muskel efter træning som jeg er i lænden nu,, kan jeg have overanstrengt mig, det er ikke så jeg skriger eller ikke kan gå normalt synes bare det føles ubehageligt... nogen som har kloge tanker??? men ja kom da på de 140 kg uden de der hånd binds ting hehe.. og havde faktisk overskud til tungere, men så gled fingrene..

Brugeravatar
S.K
Expert
Indlæg: 2183
Tilmeldt: 18 feb 2004 23:07
Geografisk sted: Nykøbing Mors
Kontakt:

Indlægaf S.K » 06 jun 2007 16:56

Dvs. du har prøvet at maxe. Og ved 1RM forsøg og des lige i den tunge ende, så vil du ofte føle dig meget øm og brugt i lænden/ryggen efter sådan en omgang. Og det også på samme dag som du udførte dem, og et par dage senere. Næste gang du vil maxe, som jo fint kunne være om en uges tid eller før/efter afhængig af hvordan du føler dig oplagt til det, bruge straps eller magnesium for at optimere dit greb og få lavet et endnu tungere løft, som du siger du ville være i stand til ellers.
Milk is for babies, when you grow up you have to drink bear
Gammel log
Ny log
SQ: 160kg
BP: 130kg
DL: 220kg
TOTAL 510kg

Kris_Jp
Newb
Indlæg: 22
Tilmeldt: 09 dec 2006 19:38

Indlægaf Kris_Jp » 06 jun 2007 17:28

Er glad for din rolige holdning, var nervøs det kun var mig som havde det sådan efter max løft, jeg håber på et 170 kg løft næste gang, så er der kun min squat der halter, ligger pt på 90 hvis det skal være ass to the grass..

Brugeravatar
S.K
Expert
Indlæg: 2183
Tilmeldt: 18 feb 2004 23:07
Geografisk sted: Nykøbing Mors
Kontakt:

Indlægaf S.K » 06 jun 2007 17:33

Kris_Jp skrev:Er glad for din rolige holdning, var nervøs det kun var mig som havde det sådan efter max løft, jeg håber på et 170 kg løft næste gang, så er der kun min squat der halter, ligger pt på 90 hvis det skal være ass to the grass..


Med mindre det gør direkte ondt i lænden/ryggen er der ikke noget at være bekymret over. Det er tydeligt at mærke forskel på ondt og øm. Selv er jeg ekstremt øm i lænden lige pt, eftersom jeg løftede meget tungt i mandags (men vend dig til det, det bliver en normal følelse :twisted: og den er lækker! hehe)
Men lad være med at træne voldsomt tungt hvis du er meget øm, men mere moderat hvis du træner ryggen. Et løft på 170kg er meget flot! så det ville være blæret hvis du får den op. Med magnesium undgår du at fingrene glider pga. sved, men kun glipper hvis din egentlige grebsstyrke halter. Med straps skulle det ikke være grebet som er grunden til at du ikke får den op.
Milk is for babies, when you grow up you have to drink bear

Gammel log

Ny log

SQ: 160kg

BP: 130kg

DL: 220kg

TOTAL 510kg

Kris_Jp
Newb
Indlæg: 22
Tilmeldt: 09 dec 2006 19:38

Indlægaf Kris_Jp » 07 jun 2007 06:51

det mærkes bare ømt i dag,, glæder mig helt til næste max løft YEAH!! nu er det kun squat som halter, men det kommer.. dine stats er squ også nice sygt dødløft!!

Ems11
Hjemmetræner
Indlæg: 296
Tilmeldt: 23 dec 2006 20:04
Kontakt:

Indlægaf Ems11 » 07 jun 2007 13:20

Sys det flot hvis du kan ta 100 i Bænkpress hvis du også ''kun'' kan tage 100kg i de andre, da Dødløft og squat normalt er højere end bænkpresset. Hvis din Ryg/Lænd ikke gør ondt men bare føles Brugt rigtig godt tror jeg ikk der er noget problem, evt få en spotter til at spotte dig mens du kører den for at få dit løft optimalt :)

Kris_Jp
Newb
Indlæg: 22
Tilmeldt: 09 dec 2006 19:38

Indlægaf Kris_Jp » 07 jun 2007 18:21

ja men har bare ingen rigtig sparings partner, og ja instruktørerne er lidt inkompetente synes jeg, men kunne vel bare spørge en anden builder om teknikken er i orden... :D

troublemaker27
Kagearm
Indlæg: 61
Tilmeldt: 21 jan 2007 15:56

Indlægaf troublemaker27 » 11 jun 2007 01:08

Kris_Jp skrev:Er glad for din rolige holdning, var nervøs det kun var mig som havde det sådan efter max løft, jeg håber på et 170 kg løft næste gang, så er der kun min squat der halter, ligger pt på 90 hvis det skal være ass to the grass..


Hvis du kan springe 30 kg i 1RM, så vil jeg godt nok sige det vil være sejt af dig. :D Men du skal også huske at sætte dig nogle realistiske mål, hvor du ved du kan løfte det pis, uden at være usikker, fordi så kan det måååske gå galt.

Held og lykke.

Brugeravatar
Mike_D_M
Hjemmetræner
Indlæg: 205
Tilmeldt: 05 apr 2005 13:35
Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf Mike_D_M » 12 jun 2007 20:20

Kris_Jp skrev:ja men har bare ingen rigtig sparings partner, og ja instruktørerne er lidt inkompetente synes jeg, men kunne vel bare spørge en anden builder om teknikken er i orden... :D


Jeg synes det altid er en god ide at få andre til lige at checke ens teknik, især på de "store" øvelser som squat og dødløft, især fordi man godt kan løfte med dårlig/forkert teknik med lav vægt, men det sparker dig i røven senere når du kommer op i de tungere vægte.

Selvfølgelig skal det være nogle der har bare en lille smule forstand på det ! :)

Jeg synes i øvrigt at straps til såvel dødløft, som chin-ups og powershrugs er uundværlige, da mine fingre stopper før resten af kroppen :)

Brugeravatar
achilles
Hjemmetræner
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22 maj 2006 18:21
Geografisk sted: Ninja Town
Kontakt:

Indlægaf achilles » 13 jun 2007 13:06

Nu siger du intet om hvilken type smerte du har.. men de fleste mennesker har overaktive bryst muskler hvilket viser sig når folk f.eks kører dødløft. Når presset bliver højt vil folk med overaktive pecs ofte begynde at hænge med hovedet, ei kigge ned.. når du kigger ned slapper dine spinal erectors af og hvis der er noget der ikke skal slappe af når du dødløfter er det din ryg, derfor ha' altid hagen op over vandret :idea:
hvis det er tilfældet er det ihvertfald med til at forøge presset på din lumbar
Don't increase ROM at joints that need stability. Increase ROM at joints that need mobility


Tilbage til "Bodybuilding"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster