Hej!
Er en ung knægt på 23 år, vejer pt. 78 kg, højde 185 og en fedtprocent på 14.
Har trænet i snat otte år, (hvilket ikke kan ses på mig), kan alt teorien stort set, men har svært ved at omsætte det til praksis.
Mit sidste stunt var at æde mig stor til 98 kg, men kun overarme på 38, pt. 34, men folk troede jeg havde taget noget ulovligt, men kunne ikke holde den vom ud der fulgte med.
Nu har jeg tabt mig 22 kg, var nede på 76, med en fedtprocent på 13,8, (sådan så jeg havde sixpakken i den rette belysning
Nu kommer det sjove så:
For jeg besluttede at gå til en træningsvejleder, ) som så kunne holdee styr på min progression), og da han spurgte hvad målet med træningen var, svarede jeg `vil gerne ned på en fedtprocent på 10 og samtidig have større: arme, skuldre (være bredere) og røv, i den formodning at han ville grine af mig og sige det kan man ikke samtidigt.
Men nej, han foreslog mig et program, (skriver dette nedenunder) og sagde at så længe protein-niveauet var højt nok ville jeg ikke miste masse, (men forøge den), selv om jeg var i kcal-underskud.
Han sagde jeg skullle stile efter 2,5 gram protein pr. kg kropsvægt og ellers bare spise masser af grønsager samt frugt.
Han sagde også at en fyr som mig kunne optage en 40-50 gram protein hver 3. time, (hvilket jeg fandt i overkanten.
Programmet:
2 dage on, en dag off, 1 dag on, 1 dag off, 2 dage on osv. osv.
(3x3 af 6-12 reps i alle øvl., pånår de store hvor jeg kun skulle køre 3x6 reps.
Dag1):
Bryst+ biceps, (startende med biceps, da der skal være mest fokus på armene).
3x3 sæt biceps af 6-12 reps
3x3 sæt bryst med 3x6 sæt ved bænk og skrå bænk
Dag2)
Triceps, skuldre, ryg (i den orden som det står)
(samme procedure med 3x3 for hver muskelgruppe
PAUSE
Dag3):
Ben.
Squat
dødløft
lunges
læg
Pause (og så samme procedure om igen).
Fodderindtag:
Morgen: Havregryn, mælk, sukker, proteinpulver
Mellem: rugbrød, pålæg eller æble og proteinpulver
Frokost: Grønsager og kylling
Mellem: (samme som før)
Aften: Grønsager og tun
Nat: skummet og proteinpulver
Alt i alt sørger jeg herved for at få 200 gram protein pr. dag og samtidig være i kcal-underskud.
Mine spørgsmål lyder:
1) Hvad siger i til alt dette her med at smide fedt og øge muskelmasse samtidigt.
2) Er det bedre med et fullbody 3 x ugentligt, (med bænk, row, skulderpres, bicepscurl, fransk press, squat, læg)?