Dato og tid er 19 jan 2021 04:22

opdele skuldertræning

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
mollerolsen
Indlæg: 8
Tilmeldt: 27 apr 2007 12:58

opdele skuldertræning

Indlægaf mollerolsen » 16 aug 2007 13:32

Hej.
Jeg har holdt en 3 måneders lang pause fra min træning, da jeg har haft en betændt slimsæk i skulderen, som jeg i første omgang har givet ro. Nu er jeg begyndt at træne igen, men smerterne er kommet tilbage efter tre dages træning, selvom jeg er startet meget blødt op. Er der nogen idé i, at dele min skuldertræning op i to dage f.eks.? For ikke at belaste den så meget på een gang...i forvejen har jeg skåret øvelserne ned til et minimum med skulderpres og lateral raises som de eneste.

Hvad tænker i??? :?

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Indlæg: 750
Tilmeldt: 15 jul 2007 22:30
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

.

Indlægaf Lundique » 16 aug 2007 15:37

Prøv at post dit program, så er det lidt lettere at se, du skal huske på, at det ikke kun er i desiderede skulder øvelser, hvor den aktiveres, i bænkpres bruges skulder jo også en del.

Hvor i skulderen er det du har smerten?
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

Dysp
Hjemmetræner
Indlæg: 209
Tilmeldt: 22 nov 2006 17:11

Indlægaf Dysp » 17 aug 2007 13:25

Lad være med at træne skuldre overhovedet.
Træn almindeligt bryst, der trænes dine skuldre jo "okay" anyways. Og også ved de fleste rygøvelser. Derfor trænes dine skuldre, selvom du ikke specifikt tager skulderøvelser og hermed vedligeholdes din masse måske; det vigtigste er at du ikke mister det eller bliver skadet igen..

Så, måske du skulle overveje det.

JacobC
Site Admin
Indlæg: 1295
Tilmeldt: 18 feb 2004 16:16
Kontakt:

Indlægaf JacobC » 17 aug 2007 14:11

- træn nogle rotater cuff øvelser.
- drop alt forskulder træning
- Træn Lateral Raise
- Træn Rear Lateral Raise i høj grad.

JacobC
Site Admin
Indlæg: 1295
Tilmeldt: 18 feb 2004 16:16
Kontakt:

Indlægaf JacobC » 18 aug 2007 10:25

jeg har erfaret lat raise ikke gør noget, så længe man self ikke køre for tungt og håndvægtene for højt op ( ikke over skulderhøjde) - men hvis han kan mærke det ikke er godt skal han self ikke.


Tilbage til "Bodybuilding"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 210 gæster

cron