Dato og tid er 22 jan 2021 16:27

Hvad er forskellen på bodybuilding og "disco-pump"

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
ZuKax

Hvad er forskellen på bodybuilding og "disco-pump"

Indlægaf ZuKax » 19 aug 2007 17:59

Ja, hvad er det? Ville bare gerne vide. Hører så meget forskelligt at jeg er lidt forvirret?

På forhånd mange tak.

P.S. Jeg er ny herinde :D

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: Hvad er forskellen på bodybuilding og "disco-pump&q

Indlægaf qazws » 19 aug 2007 18:11

ZuKax skrev:Ja, hvad er det? Ville bare gerne vide. Hører så meget forskelligt at jeg er lidt forvirret?

På forhånd mange tak.

P.S. Jeg er ny herinde :D

Bodybuilding og discopump kan egentlig være det samme ;) Men discopump har den forskel fra normal bodybuilding at hvis du "diskopumper" træner du kun overkroppen mens du i mere "normal" bodybuilding også træner benene, hvad jo er klart at foretrække :)

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

.

Indlægaf Lundique » 19 aug 2007 18:13

Jeg vil sige, at man mere præcist som discopumper træner de muskler der "ser godt ud" dvs. mave, arme og bryst.
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

cosanostra
Hjemmetræner
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlægaf cosanostra » 19 aug 2007 19:00

Der er også nogen som kun træner arme :lol:

Brugeravatar
Misterhamper
Champ

Indlægaf Misterhamper » 19 aug 2007 19:02

Discopump:

Du kører ikke tung squat eller dødløft, fordi du ikke vil have store ben da det er grimt. Du træner mest brysterne og biceps, fordi det er det, du mener er de vigtigste muskler. Nakken bliver ikke trænet, fordi den er grim. Du har udskiftet proteinpandekager med kolde Breezers på det lokale diskotek, og vise alle tøserne hvilke resultater du har fået (som sikkert ikke er noget at prale af).

Bodybuilding:

Du kører tung squat og dødløft, fordi de er vigtigte i at få en overall proportional, flot og stor fysik. Din ryg er ligeså vigtig som dit bryst, og du har en fetisch for gerne at ville stå på en scene i babyolie og vise verden hvilke resultater du har fået. Minimal alkohol, maksimal protein.

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 19 aug 2007 20:18

Misterhamper skrev:Discopump:

Du kører ikke tung squat eller dødløft, fordi du ikke vil have store ben da det er grimt. Du træner mest brysterne og biceps, fordi det er det, du mener er de vigtigste muskler. Nakken bliver ikke trænet, fordi den er grim. Du har udskiftet proteinpandekager med kolde Breezers på det lokale diskotek, og vise alle tøserne hvilke resultater du har fået (som sikkert ikke er noget at prale af).

Bodybuilding:

Du kører tung squat og dødløft, fordi de er vigtigte i at få en overall proportional, flot og stor fysik. Din ryg er ligeså vigtig som dit bryst, og du har en fetisch for gerne at ville stå på en scene i babyolie og vise verden hvilke resultater du har fået. Minimal alkohol, maksimal protein.

Jeg er en mellemting. Hvorfor hate på folk der gerne vil vise sig frem? Jeg skal satme ikke være kæmpestor og stå i babyolie på en scene. Jeg skal være veltrænet og markeret. Og jeg synes nu det går okay.

Brugeravatar
Misterhamper
Champ

Indlægaf Misterhamper » 19 aug 2007 20:23

Dysp skrev:

Bodybuilding:

Jeg er en mellemting. Hvorfor hate på folk der gerne vil vise sig frem? Jeg skal satme ikke være kæmpestor og stå i babyolie på en scene. Jeg skal være veltrænet og markeret. Og jeg synes nu det går okay.

Der er ingen hate. Alle har forskellige mål, og om man foretrækker Breezeren eller babyolien er jo kun vigtigt for en selv. :)

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 19 aug 2007 21:52

Misterhamper skrev:
Dysp skrev:

Bodybuilding:

Der er ingen hate. Alle har forskellige mål, og om man foretrækker Breezeren eller babyolien er jo kun vigtigt for en selv. :)

Jaja, men ingen tvivl om, hvilken side de fleste herinde er på.
Personligt har jeg meget imod jeres bulk-metoder, men dem sviner jeg da heller ikke til ;)

cosanostra
Hjemmetræner
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlægaf cosanostra » 19 aug 2007 21:58

Altså nu har jeg self utroligt svært ved, at bulke, men hvorfor har du noget imod den metode, er det fordi man bliver fed eller hvad?

Brix
Strandløve

Indlægaf Brix » 20 aug 2007 07:40

Det sjove er jo bare at de der primært træner for at vise sin krop frem for tøserne :wink: jo ofte går glip af temmelig effektiv træning, netop ved at fravælge tunge row, dødløft, squat osv. Så det er lidt at skyde sig selv i foden at undlade disse øvelser, uanset hvad målet med træningen er.

Jeg har intet imod disko pumpere, jeg synes bare det er ærgerligt (for dem) at de tror vejen til en veltrænet krop går gennem curl, pushdown og peck deck :wink: Men det er jo helt op til en selv at sætte sine egne mål og ambitionsniveau.

Personligt har jeg meget imod jeres bulk-metoder, men dem sviner jeg da heller ikke til

Hvad bulk metoder taler vi helt præcist om her? Hvis du mener at bulke er lig med at æde sig fed på kort tid, så er de fleste på dette forum enige med dig. Hvis du derimod mener at man stille, roligt og kontrolleret bygger kilo på kroppen, ja så forstår jeg ikke hvad du kan have imod det :?:

Ingen bulk ingen masse IMO
Det er bedre at ramme ved siden af, end slet ikke at ramme!

Dysp
Hjemmetræner

Indlægaf Dysp » 20 aug 2007 10:58

Brix skrev:Det sjove er jo bare at de der primært træner for at vise sin krop frem for tøserne :wink: jo ofte går glip af temmelig effektiv træning, netop ved at fravælge tunge row, dødløft, squat osv. Så det er lidt at skyde sig selv i foden at undlade disse øvelser, uanset hvad målet med træningen er.

Jeg har intet imod disko pumpere, jeg synes bare det er ærgerligt (for dem) at de tror vejen til en veltrænet krop går gennem curl, pushdown og peck deck :wink: Men det er jo helt op til en selv at sætte sine egne mål og ambitionsniveau.

Personligt har jeg meget imod jeres bulk-metoder, men dem sviner jeg da heller ikke til

Hvad bulk metoder taler vi helt præcist om her? Hvis du mener at bulke er lig med at æde sig fed på kort tid, så er de fleste på dette forum enige med dig. Hvis du derimod mener at man stille, roligt og kontrolleret bygger kilo på kroppen, ja så forstår jeg ikke hvad du kan have imod det :?:

Ingen bulk ingen masse IMO

Jeg går ind for en sund livsstil med fokus på kosten, i stedet for bare at grovæde, som mange herinde gør. Uden tvivl hjælper det rigtig meget på optimal masse at være i konstant kalorieoverskud, men desværre giver det netop den ekstra fedtprocent som gør det hele så ulækkert.
Jeg er tilhænger af en protein- og kulhydratholdig kost og minimalt fedt indtag, fordi jeg gerne vil, såvidt muligt, fokusere mit kalorieindtag på muskelopbyggelse. Jeg ligger nok selv i overskud af kalorier, men det er forhåbeligt på et niveau, hvor det hele kommer ud på ét i sidste ende. Jeg har ikke en fedtprocent på hverken 0 eller 1%, men jeg ligger heller ikke over 15 %, som mange herinde gør.

Man kan sige, at jeg spiser kost henvendt til muskelopbyggelse, men samtidig prøver jeg at holde kalorierne nede, så det ikke bare bliver til fedt alt sammen.

Jeg synes det fungerer okay :)

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Geografisk sted: København K

Indlægaf Arhnold » 20 aug 2007 12:18

det fremgår ret tydeligt at du ikke aner hvad du snakker om.

- Hvorfor holde fedtindtaget på et minimum?
- mange herinde grovæder?
- fokusere dit kalorieindtag på muskelopbyggelse? jaja :wink:
- holde kalorierne nede men samtidig spise til muskelopbyggelse så det ikke bare bliver til fedt alt sammen?? den er fandme go :lol: :lol: :lol:

du burde prøve at erhverve dig en større viden end du har nu, for det pjat du fyrer af gør dig jo halvt til grin! din ernæringsmæssige viden ligger meget åbenlyst på et MEGET lille sted!
Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120

bass
Newb

Indlægaf bass » 20 aug 2007 19:04

Dysp læs:
http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=136
og du vil lære...

I øvrigt sku jeg mene at jeg har bulket i en måned eller to nu, og min fedtprocent er ca. 12-13, hvilket jeg ikke synes er galt... Faktisk er jeg temmelig markeret hvis jeg selv skal sige det 8)

Czyber
Kagearm

Indlægaf Czyber » 20 aug 2007 19:12

Enig med de andre.

Dysp: Få styr på dit shit, altså din viden inderfor kost inden du fyrer sådan noget af, du fornærmer største delen af folk herinde med din post.

Brugeravatar
Misterhamper
Champ

Indlægaf Misterhamper » 20 aug 2007 19:54

Dysp skrev:
Misterhamper skrev:
Dysp skrev:

Bodybuilding:

Personligt har jeg meget imod jeres bulk-metoder, men dem sviner jeg da heller ikke til ;)

De fleste hælder vel mest til "bodybuild"-siden, fordi det giver størst resultat. De fleste discopumpere får jo godt og vel ingen resultater, men så længe de hygger sig med det skal jeg da ikke sige noget til det. :)

Tilbage til "Bodybuilding"