Dato og tid er 02 jun 2020 16:13

Vejleder I folket?

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
Mikael P
Newb
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Vejleder I folket?

Indlægaf Mikael P » 09 okt 2007 18:23

Hey guys!

Kom lige til at tænke på noget henne i træningscenteret idag... Sad og hvilede mellem to set, og kiggede lidt rundt. Hvor jeg så en dreng prøve at udføre lateral raises, med 2x 12 kg håndvægte. (Og havde ikke fysikken til dette). så blev sådan noget halvt bicepcurls, og så albuerne ud når vægten var så højt oppe at skulderen kunne klarer vægten... Hvis i forstår.

Tænkte så på, om I erfarende BB'er giver råd til sådan nogle når i støder på dem i centeret, eller bare tænker at det må de selv lære osv...? Da dette måske godt kunne virke nedladende for de nystartende da de jo bare prøver...

Mvh
MP!
Party on!!

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 09 okt 2007 18:32

Kommer meget an på hvem de er :)
Hvis det er folk jeg ikke kender kan jeg godt finde på det, men der er de her typer, 3.g'ere som er stærkere end mig, som jeg har hørt bagtale mig, og de vægt jeg løfter. Dem hjælper jeg ikk ! De må døje med dårlig ryg, moralsk ansvar eller ej :lol:

Mikael P
Newb
Kontakt:

Indlægaf Mikael P » 09 okt 2007 18:50

qazws skrev:Kommer meget an på hvem de er :)
Hvis det er folk jeg ikke kender kan jeg godt finde på det, men der er de her typer, 3.g'ere som er stærkere end mig, som jeg har hørt bagtale mig, og de vægt jeg løfter. Dem hjælper jeg ikk ! De må døje med dårlig ryg, moralsk ansvar eller ej :lol:

Lige præcis moralsk ansvar, og samvitighed er nok en vigtig del af denne diskussion... Men selvfølgelig tænker jeg mest på de "små" nye osv...
Party on!!

qazws
Hercules
Kontakt:

Indlægaf qazws » 09 okt 2007 19:44

DADDY COOL skrev:Det skal man være forsigtig med, nogle bliver glade,
og af andre får man et beskidt svar :?

Men dem jeg selv har kørt prøvetime med, får alt mulig hjælp :)

Men instruktøren sagde jeg skulle gøre det sådan !! :roll: :lol:

Brugeravatar
minimee
Nasty
Geografisk sted: København

Indlægaf minimee » 09 okt 2007 19:50

Gør det hvis det er nogle jeg kender godt, og som jeg ved vil hører efter, ellers ikke.
Tror hellere ikke en kæmpe 100kg's fyr vil hører efter lille mig :P

Men burde nok gører det, bl.a. har jeg set flere kører pulldowns bag nakken.
Det bedste program, er det du ikke træner.
LogBog:

Brugeravatar
Taurus
Newb

Indlægaf Taurus » 10 okt 2007 05:14

Den vejledning jeg har givet andre, er ofte startet med at jeg har spurgt ind til dem om jeg må bidrage med lidt hjælp. Efterfølgende gør jeg meget ud af at forklare dem bevæggrundene.
Der skal altid følge en forklaring med, det hjælper gerne.

Omvendt er jeg også stødt på de såkaldte "Besserwissere" som fortæller mig hvad jeg skal gøre uden at jeg har bedt om råd. Jeg nøjes så bare med at nikke anerkendende.

Som udgangspunkt lader jeg folk komme til mig og ikke omvendt og bruger ovenstående metode.

Neoc
Diskopumper
Geografisk sted: Langå
Kontakt:

Indlægaf Neoc » 11 okt 2007 10:02

DADDY COOL skrev:Pulldowns bag nakken var meget brugt for 10-20 år siden, - idag nærmest bandlyst og med god grund :wink:

Hvorfor er denne øvelse egentlig blevet bandlyst, og med god grund? Har godt nok hørt om, at den kunne ødelægge nakken, men jeg har aldrig fået nogen ordentlig forklaring?!

qazws
Hercules
Kontakt:

Indlægaf qazws » 11 okt 2007 11:16

Neoc skrev:
DADDY COOL skrev:Pulldowns bag nakken var meget brugt for 10-20 år siden, - idag nærmest bandlyst og med god grund :wink:

Hvorfor er denne øvelse egentlig blevet bandlyst, og med god grund? Har godt nok hørt om, at den kunne ødelægge nakken, men jeg har aldrig fået nogen ordentlig forklaring?!

det med nakken passer skam ikke ;)
problemet er at du vrider skulderen ud i en position den ikke kan holde til, og du har derfor stort potentiale for skulderskade når du kører øvelsen

Brugeravatar
Noceo
Expert
Geografisk sted: 2300 Kbh S.

Indlægaf Noceo » 11 okt 2007 12:26

Neoc skrev:

Har lavet en seperat tråd om det, men er endnu ikke kommet nogen præcis forklaring.
There's a point in every fathers life, where he blows up his daughters room.

Brugeravatar
fancymancy
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf fancymancy » 11 okt 2007 20:02

Her tidligere på aftenen var jeg oppe og træne og der var en ny gut. Han randt rundt og spurgte et par af de andre som var der oppe (ret tomt på den tid) Og han spurgte også mig om en lang række ting.
Jeg hjalp ham og han takkede da også. I god kontrast til ham, var der et par 14-15 årig knægte der lallede rundt og kun tog et set af de arm øvelser de lavede. Desuden havde de det der åndssvage spike hår.

Jeg tror man presser for meget på hvis man tilbyder sin hjælp. Det er vel en slags fornærmelse at man siger til andre at de træner forkert.
Chiller flexer

Rofleren
Hjemmetræner

Indlægaf Rofleren » 11 okt 2007 21:07

Jeg ville personligt være glad hvis nogle fortalte at jeg gjorde det forkert - på en pæn måde selvfølgelig.
;D

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Kontakt:

Indlægaf Lundique » 12 okt 2007 21:40

Rofleren skrev:Jeg ville personligt være glad hvis nogle fortalte at jeg gjorde det forkert - på en pæn måde selvfølgelig.
;D

Da jeg var ny, fik jeg da af vide af en mand, som med sikkerhed mente det i en god ånd, at jeg skulle svaje mere i lænden under dødløft, det tog jeg da til mig med kyshånd! Fordi det på ingen måde lød tåbeligt det han sagde.
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

Rofleren
Hjemmetræner

Indlægaf Rofleren » 12 okt 2007 23:00

Lundique skrev:
Rofleren skrev:Jeg ville personligt være glad hvis nogle fortalte at jeg gjorde det forkert - på en pæn måde selvfølgelig.
;D

Da jeg var ny, fik jeg da af vide af en mand, som med sikkerhed mente det i en god ånd, at jeg skulle svaje mere i lænden under dødløft, det tog jeg da til mig med kyshånd! Fordi det på ingen måde lød tåbeligt det han sagde.

hahahha æv :D

lassekk
Kagearm

Indlægaf lassekk » 13 okt 2007 01:16

Hjælper ikke så meget mere end hvis den der 40 årige dame ik kan finde ud af at indstille sin maskine :D.

Men ellers har ingen sådan rigtigt sagt noget til mig, og dog. Her på det sidste er der denne mand som er begyndt deroppe som tror han ved alt. Han går rundt og fortæller alle at de laver øvelserne forkert og med for meget vægt på. Det sku findt nok man vil hjælpe men der stadig en grænse. Så her den anden dag sidder jeg og laver en øvelse, så siger han til mig: Hey du har allllt for meget vægt på, og opfølger med at sige at hvis han ville kunne han bunde alle manskiner(riiiight). Og så sætter han så lige min vægt en 30kg ned or so. Der blev jeg sku lidt muggen, men som det flink menneske jeg er nikkede jeg bare og gik videre :)

Brugeravatar
Lundique
Nasty
Kontakt:

Indlægaf Lundique » 13 okt 2007 17:23

Rofleren skrev:
Lundique skrev:
;D

hahahha æv :D

eeeh?
Bestrong Be natural! <- Lundique's log!

Tilbage til "Bodybuilding"