Dato og tid er 18 feb 2020 09:12

seriøs mavetræning.er ikke nystarter, men har problemer

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
siano

seriøs mavetræning.er ikke nystarter, men har problemer

Indlægaf siano » 15 maj 2008 18:53

jeg er ny her på siden. faldt over den da jeg søgte rundt omkring efter effektive maveprogrammer.

ved der er mange der rigtig mange problemmer og spørgsmål omkring mavetræning, og jeg er også en af dem :)

jeg har trænet i snart 1 år nu. fire gange om ugen HVER uge. da jeg startede var jeg meget tynd. det er jeg stadig, men har efterhånden opnået temmelig gode markeringer over hele kroppen.
jeg træner de forskellige muskelgrupper 2 gange hver uge, men maven træner jeg hver gang. dvs 4 gange om ugen. For lidt? for meget?. det skal lige nævnes jeg altså ikke har ét gram fedt på kroppen overhovedet, så mine mavemuskler er markerede selfølgelig, bare ikke nok, har 4-pack nogenlunde, men det synes bare umuligt at få den sixpack, som er det jeg har lagt alder mest mental energi på at kunne nå til sommer.

kunne godt tænke mig at vide, hvad folk har med gode erfaringer for jer, der har haft succes med mavemusklerne. alle råd ville være dejlige.

Brugeravatar
Youssef
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Re: seriøs mavetræning.er ikke nystarter, men har problemer

Indlægaf Youssef » 15 maj 2008 19:01

Ja som du selv siger har dette emne været oppe 100000 gange !

Du skal bare løbe/cardio og spise lidt du kan risikere at miste noget muskelmasse under din cutperiode især når du er så tynd som du siger..

Men er det dét værd bare for at få de sidste to mave muskler med? ...

Du skal desuden træne din mave, som alt andet ikke 4 gange men 2 gange pr. uge i dit split .

siano

Indlægaf siano » 15 maj 2008 20:15

ok. tak for rådet. så vil jeg skære lidt ned på intensiteten af mavetræningen.
men sagen er den, jeg er forvejen har et fysik energikrævende job, som gør at hvis jeg skal spise mindre og være mere aktiv ikke rigtig vil hænge sammen. men jeg vil så ligge mere vægt på løbe/cardiotræning den næste stykke tid, og prøve at finde en grænse mellem det hele.

mht om det er det værd. ja da. vil have dén pack 8)

Brugeravatar
Younk
Gummi-Tarzan

Indlægaf Younk » 16 maj 2008 11:45

Husk at træne mavemusklerne som alle andre muskler. Vil mene 2-3 gange om ugen er nok, derudover stimulere du også mave når du træner tunge løft som squat og dødløft m.fl.
Personligt kan jeg godt lide at træne maven 2 gange om ugen, hvor jeg sørger for at få nogle kilo på. Det hjælper ikke at tage 1000 reps, derimod 3sæt af 15repetitioner med god vægt på, som sagt, maven er en muskel ligesom alle andre.

Tilbage til "Bodybuilding"