Dato og tid er 13 aug 2020 18:31

Hvor mange reps til lår?

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
Emil88
Kagearm
Kontakt:

Hvor mange reps til lår?

Indlægaf Emil88 » 16 nov 2008 19:05

Hey,

Ifølge Peter Lagermans program, så kører han ekstremt mange reps når han træner for- og baglår - helt præcist 12-20. Men når han så træner læg, bryst, arme, ryg, skulder osv. kører han 6-10 reps. Sidstnævnte kan jeg godt forstå, men er det smart at køre så mange reps til ben, hvis man bare skal have smækket volume på og blive større?

Tænkte på, at der kunne være en personlig grund til at han kørte så mange reps, eller om det bare er normalt at gøre?

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: Hvor mange reps til lår?

Indlægaf qazws » 16 nov 2008 21:04

Det bliver / er blevet diskuteret her for nylig:
viewtopic.php?f=18&t=20557

Dog tror jeg, at det er personlig / erfaring fra hans side, om end jeg ikke ved hvem han er?

Emilg
Strandløve
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Emilg » 17 nov 2008 15:05

qazws skrev:Det bliver / er blevet diskuteret her for nylig:
viewtopic.php?f=18&t=20557

Dog tror jeg, at det er personlig / erfaring fra hans side, om end jeg ikke ved hvem han er?

Peter er bodybuilder som bla. blev nr 3 til loaded i år (mener han stillede op i +80), og mener også han stiller op næste år.
Tror som DC at det er en måde at priotere på, vi respondere jo forskelligt på træning. Han respondere måske bedst ved at træne high rep ben.
Tjek loggen, billeder på side 3 viewtopic.php?t=20665

Snowblind
Kagearm
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf Snowblind » 25 nov 2008 09:41

Personligt har jeg større succes med at træne mine ben med få reps, og en ting mange glemmer er at knæene er under meget kraftig belastning når man laver lårøvelser, og hvis disse overbelastes i en ung alder vil man senere få gigtproblemer. Jeg vil anbefale dig at holde dig til en RM på 6-8 stykker, der får du også et stort gain.
Bænkpres: 146 kg
Squat: 152 kg
Dødløft: 204 kg
"Anatomi, is destiny"

Rasmus LAdefoged
Hjemmetræner
Geografisk sted: Ca. Skive

Indlægaf Rasmus LAdefoged » 13 dec 2008 13:51

Gammelt topic, men vil lige give mit besyv med.

Benene og læggene er jo vant til at blive brugt lang tid ad gangen, derfor lyder det kk usandsynligt at høje reps er gode.

på t-nation var der en artikel, hvor en wrestler squattede i 8 minutter uden pause. Tom Platz var jo også kendt for at squatte høje reps, og i meget lang tid, og hans ben er jo ca. de bedste nogensinde.

Personligt bruger jeg doubler og tripler til Front Squat for at hjælpe min fodbold, og 20 reps i benpres til bb.

Baglåret træner jeg dog ved lave reps, da jeg har hørt at deres fibertype fordeling egner sig bedst til lave reps, med langsom eccentrisk fase (samme som triceps)

Tilbage til "Bodybuilding"