Dato og tid er 02 jun 2020 16:34

Skæv krop

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
Lauge
Indlæg: 3
Tilmeldt: 03 jun 2011 20:55

Skæv krop

Indlægaf Lauge » 03 jun 2011 21:32

Hej GB!
Jeg er en dreng(mand, om man vil 8) ) på 17 der har problemer med min venstre side af kroppen, hvor specielt biceps og vinge er væsentlig mindre end i min højre side. Jeg vil meget gerne have at de kommer til at være samme størrelse som dem min højre side. :doubt:

Er der andet at gøre end blot at blive ved at træne med samme styrke og så bare skrue tålmodigheden helt i vejret eller kan jeg træne hårdere med min venstre side eller er det en dårlig idé?

På forhånd tak! :D
//Lauge

P.S.
Skal siges at jeg træner forholdsvis useriøst og har gjort det i omtrent 7-8 måneder :P

Brugeravatar
Droopy
Strandløve
Indlæg: 357
Tilmeldt: 19 apr 2006 22:39
Geografisk sted: Århus

Re: Skæv krop

Indlægaf Droopy » 03 jun 2011 22:31

Hej Lauge :)
Som useriøst træner, forstiller jeg mig ikke du har opnået noget videre, men forhåbentligt fået styr på flerledsøvelserne. (Squat, Dødløft, Chins, rows osv.) Dem skal du har gang i, på strukteret vis.

Dette vil gælde alle der gerne vil opnå styrke og størrelse, men for dig er det vigtigt du er obs på din svage side. Jeg antager du også har mindre styrke i den side hvori du har mindre masse og dette så vil give mening for dig. Men er det ikke sandt, er anbefalingen den samme:

- Du stopper et givent sæt når din svage side bliver træt og teknikken begynder at svigte.
Det lyder åbentlyst, men i praksis er du i stand til kompensere en del, for en træt muskel.
Et eksempel er bænkpres, hvor forskulderen vil tage over. Find grænsen og stop en gentagelse før.

- I isolationsøvelser med en arm/et ben, starter du med svageste side og stopper sættet, når du kører træt, i svageste side.

Snailfist
Arnold
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 07 jan 2010 10:00

Re: Skæv krop

Indlægaf Snailfist » 04 jun 2011 06:29

Find dig en kæreste, eller lær at bruge venstre. Det er hårdt men ikke umuligt, jeg lærte det selv da jeg blev påkørt og min højre hånd gik lidt i stykker.

Steve
Nasty
Indlæg: 959
Tilmeldt: 28 nov 2010 12:02
Geografisk sted: København

Re: Skæv krop

Indlægaf Steve » 04 jun 2011 10:45

Snailfist skrev:Find dig en kæreste, eller lær at bruge venstre. Det er hårdt men ikke umuligt, jeg lærte det selv da jeg blev påkørt og min højre hånd gik lidt i stykker.


Hvis du bruger din højre vinge og biceps så voldsomt, når du skræller bananen, går det vist ikke stille for sig...!
Problemet med socialisme er, at før eller siden løber man tør for andre menneskers penge.

Log: viewtopic.php?f=6&t=25702

01balle
Hjemmetræner
Indlæg: 245
Tilmeldt: 02 dec 2010 13:30

Re: Skæv krop

Indlægaf 01balle » 04 jun 2011 18:46

træn med dumbells da du ikke kan kompensere for den svage side som du kan med en barbell.
favorit øvelse: SQUAT!!!!!
hade øvelse: barbell shrugs.

Brugeravatar
Droopy
Strandløve
Indlæg: 357
Tilmeldt: 19 apr 2006 22:39
Geografisk sted: Århus

Re: Skæv krop

Indlægaf Droopy » 04 jun 2011 18:58

01balle skrev:træn med dumbells da du ikke kan kompensere for den svage side som du kan med en barbell.

Sludder. Læste du ikke hvad jeg skrev i min første post?
The bread-and-butter er som bekendt, Barbell øvelser. Der er ingen grund til TS skal vælge næst bedst.

Lauge
Indlæg: 3
Tilmeldt: 03 jun 2011 20:55

Re: Skæv krop

Indlægaf Lauge » 05 jun 2011 15:53

Men det ville være en dårlig idé at træne hårdere med venstre side end med højre ikke?
Kunne forestille mig at man "kommer i bedre form" med venstre side så? :)

Og hvis jeg skal træne mine vinger ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, der har jeg bare kørt hele tiden indtil jeg ikke kunne mere. Evt. noget med at "læne" sig over mod venstre for at kunne bruge den side mere?

På forhånd tak! :D
When work feels overwhelming, remember that you're going to die.

Storfod
Hercules
Indlæg: 3664
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Skæv krop

Indlægaf Storfod » 05 jun 2011 16:34

Så længe du bruger en stang, og laver chinups/pulldowns, så burde det jo ramme begge sider lige meget, og så vil det udligne sig på et tidspunkt...

Hvis du træner med løse vægte, så træn altid den venstre først, og så tag samme antal med højre..
Board moderator

Brugeravatar
Droopy
Strandløve
Indlæg: 357
Tilmeldt: 19 apr 2006 22:39
Geografisk sted: Århus

Re: Skæv krop

Indlægaf Droopy » 05 jun 2011 17:08

Lauge skrev:Men det ville være en dårlig idé at træne hårdere med venstre side end med højre ikke?
Kunne forestille mig at man "kommer i bedre form" med venstre side så? :)

Og hvis jeg skal træne mine vinger ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, der har jeg bare kørt hele tiden indtil jeg ikke kunne mere. Evt. noget med at "læne" sig over mod venstre for at kunne bruge den side mere?

På forhånd tak! :D

Hej Lauge. Hvis du tænker over hvad jeg skrev til dig i første post, så træner du jo netop venstre side mere end højre.. Du stopper en øvelse når venstre side giver op. Højre side har givetvis stadig mere at give af, men det ignorerer du. Styrke+størrelse vil så udlignes.

Det bør ikke være svært at mærke, når styttemuskler i venstre sider begynder at tage over. Så stopper sættet der.. Simple as that.

Ting som at "læne" dig mod venstre, eller på anden måde ændre på formen i et løft må du ALDRIG gøre.

Lauge
Indlæg: 3
Tilmeldt: 03 jun 2011 20:55

Re: Skæv krop

Indlægaf Lauge » 05 jun 2011 22:14

Storfod skrev:Så længe du bruger en stang, og laver chinups/pulldowns, så burde det jo ramme begge sider lige meget, og så vil det udligne sig på et tidspunkt...

Hvis du træner med løse vægte, så træn altid den venstre først, og så tag samme antal med højre..


Okay, jeg synes bare ikke jeg har kunnet se min venstre på nogen måde har "indhentet" min højre, og jeg har trods alt trænet lidt tid :)

Men det er vel bare at klø på og ikke hænge med mulen, så skal det nok komme!

Lidt bonusinfo:
Tror min højre vinge er større end min venstre fordi jeg har spillet rigtig meget badminton i sin tid, det er jeg dog holdt op med og er gået over til fodbold og løb istedet.
When work feels overwhelming, remember that you're going to die.


Tilbage til "Bodybuilding"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 141 gæster

cron