Dato og tid er 06 apr 2020 23:50

Forslag til forbedring!

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
Workhard
Indlæg: 7
Tilmeldt: 07 jun 2011 18:00

Forslag til forbedring!

Indlægaf Workhard » 07 jun 2011 18:09

Jeg er en dreng på 16.
Jeg har i løbet af de seneste 3 måneder trænet hjemme.
Det eneste redskab jeg har er en dumbell (max 12kg)
Jeg tager også armbøjninger.

Her på det seneste har jeg kunne mærke forbedring, altså jeg kan løfte mere (mine biceps er blevet stærkere). Men jeg kan IKKE se nogen speciel forskel, altså størrelsen af mine overarme.

Jeg ved godt at det letteste ville være at gå i fitnesscenter, men det har jeg sku desværre ikke plads til i økonomien.

Jeg vil høre om i har nogle forslag til hvilke øvelser jeg kan lave for at træne overkrop (med de/det redskab jeg nu har).

Håber der er nogen der har nogle ideer.

Bonus info:
Jeg er 1.95, vejer cirka 75 kg.
Jeg har aldrig haft problemer med vægten, så skulle det være svag undervægt. Angående fedt% så har jeg ingen anelse..

Storfod
Hercules
Indlæg: 3664
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Storfod » 07 jun 2011 19:59

Der er sgu ikke så fandens meget at gøre.. Du når jo et punkt hvor du er nødt til
at tilføje mere vægt, og kan du ikke dette så vokser du heller ikke..

Det eneste jeg lige kan komme på, er at tilføje noget vægt (f.eks. en tung taske) når du laver pushups, og så find et sted hvor du kan hæve dig op i armene, så du kan træne vingerne :)

Et par håndvægte og pushups er finde nok til at holde kroppen igang og opbygge lidt styrke,
men vil du vokse seriøst, skal hele kroppen trænes og der skal løftes tungt!
Board moderator

Workhard
Indlæg: 7
Tilmeldt: 07 jun 2011 18:00

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Workhard » 07 jun 2011 20:11

Så..

Bare at tage flere armbøjning af gangen vil ikke hjælpe?
Og det samme med den dumbbell. Flere af gangen??

Storfod
Hercules
Indlæg: 3664
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Storfod » 07 jun 2011 20:19

Nej flere gentagelser vil ikke få dine muskler til at vokse..
Board moderator

Workhard
Indlæg: 7
Tilmeldt: 07 jun 2011 18:00

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Workhard » 07 jun 2011 20:56

Okay.
Har du nogen forslag til hvordan man får mest ud af træningen? Altså, er det hver dag? Eller skal musklerne have tid til at respirere.

Indtil videre har jeg trænet stort set hver aften. Men ikke specielt intenst.

Storfod
Hercules
Indlæg: 3664
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Storfod » 07 jun 2011 20:58

Træn hver anden dag, og træn så mange af kroppens muskler du kan komme til,
og så tungt som overhovedet muligt..
Board moderator

Workhard
Indlæg: 7
Tilmeldt: 07 jun 2011 18:00

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Workhard » 07 jun 2011 21:04

Okay, lyder rigtigt nok.

Hvad med reps(eller hvad fanden det nu hedder :) )
Hvor mange af gangen?? Altså, jeg kan tage 10 med 12kg Hvis jeg gør mig umage så 12-14...
Og armbøjninger 35-50 alt efter omstændighederne.
Men skal jeg så tage 20 armbøjninger * 3 eller er det bedre at tage så mange som muligt bare på én gang??
OG det samme med håndvægten??

Jeg har også hørt at kosten spiller en kæmpe rolle for muskelopbygning, indtil videre har jeg ikke ændret min kost, eller spist efter at det skulle hjælpe på musklerne..
Er der også plads til forbedringer der??
Det ville jo være synd hvis man trænede og det så bare gik til spilde! :mrgreen:

Møller2980
Gummi-Tarzan
Indlæg: 109
Tilmeldt: 12 nov 2009 20:23

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Møller2980 » 07 jun 2011 22:58

Ja sku ikke meget du har at gøre godt med.... men som nævnt skal du løfte så tungt som muligt.

20 armbøjninger er alt for meget, pak en rygsæk med så meget vægt at du kan tage mellem 8-12 armbøjninger * 3

Angående kosten skal du ligge i kalorie OVERskud for at vokse, samt have protein nok i kroppen så du kan opbygge muskler... (mener man siger 2g protein pr. krops kg.)

Workhard
Indlæg: 7
Tilmeldt: 07 jun 2011 18:00

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Workhard » 08 jun 2011 11:38

Jeg prøvede det med tasken i går aftes, der var 15 kg i tasken og tog 3*12, det kan jeg godt mærke en lille smule i dag. (Mere end armbøjninger uden taske).

Så jeg skal cirka have et proteinoverskud på 150g protein?
I så fald, nogle råd? Altså, hvad skal man spise der indeholder meget protein? Kød? eller er det lettest bare at anskaffe sig nogle proteinbare??

Bonus spørgsmål:
Med det jeg har at gøre godt med, er der da nogen øvelse/øvelser, der er gode til at træne brystparti ??

Storfod
Hercules
Indlæg: 3664
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Storfod » 08 jun 2011 20:45

1. Du skal ikke nødvendigvis kunne mærke det dagen efter for at det hjælper..

2. Du skal indtage de ca. 150g protein (gennem mad og drikke, + evt. tilskud)
og derudover skal du indtage flere kalorier end du forbrænder, så bare æd løs :twisted:
Fisk, kylling/kalkun, oksekød, svinekød, mejeriprodukter, havregryn osv...

3. Gå ind på youtube og søg efter f.eks. "dumbbell chest workout",
altid husk "dumbbell" da det betyder håndvægt :)
Det er lettere end hvis vi skal til at finde øvelser til dig, så kan vi jo ikke lave andet :roll:
Board moderator

Workhard
Indlæg: 7
Tilmeldt: 07 jun 2011 18:00

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Workhard » 12 jun 2011 16:38

Okay. Så lige en sidste ting.

Hvad med tidsrum? Jeg mener, at tage 3x12 armbøjninger med 90-120 sekunders pause tager ikke mere end de der 7-8 minutter.

Så med at løfte sig op for at træne vinger, skal man gøre det i "ventetiden" mellem armbøjninger?

Med de få øvelser jeg har mulighed for at lave, tager en tur igennem alle øvelserne ikke mere end 15-20 minutter.

Det er vel for lidt, er det ikke?

wietzen
Diskopumper
Indlæg: 168
Tilmeldt: 17 mar 2011 11:22

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf wietzen » 12 jun 2011 16:52

Jeg vil foreslå at du rent faktisk holder pause imellem dine sets, istedet for nødvændigvis at supersette dem :)

Workhard
Indlæg: 7
Tilmeldt: 07 jun 2011 18:00

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Workhard » 14 jun 2011 09:36

Jeg vil foreslå at du rent faktisk holder pause imellem dine sets, istedet for nødvændigvis at supersette dem :)


Hvor længe ville du mene?

Rareven
Diskopumper
Indlæg: 194
Tilmeldt: 15 okt 2010 10:54

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Rareven » 17 jun 2011 20:13

Pause ca. lige så længe som et sæt tager. Måske lidt mere... Altså hvis dit sæt tager 60 sek så hold 90 sek pause... Du behøves ikke tage tid... Bare en fornemmelse.

Storfod
Hercules
Indlæg: 3664
Tilmeldt: 02 jan 2008 23:09
Geografisk sted: 5854 Gislev

Re: Forslag til forbedring!

Indlægaf Storfod » 17 jun 2011 21:13

Jeg holder pause til jeg føler mig klar til næste sæt..

Om det så er 30 sekunder eller 3 minutter, er for mig underordnet :)
Board moderator


Tilbage til "Bodybuilding"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster

cron