Dato og tid er 13 aug 2020 10:00

Cut cut cut!!

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
Jonasthimsen
Newb

Cut cut cut!!

Indlægaf Jonasthimsen » 23 apr 2012 20:55

Så, nu synes jeg efter hånden jeg har taget nok muskler på, så nu skal der cuttes ned!
men problemet er bare om det er for sent?? Det er første gang jeg skal prøve at cutte, så ret mig gerne hvis jeg er helt gal på den!
Jeg går på efterskole lige pt. så derfor kan jeg ikke rigtig selv styre maden - jeg er 184cm høj og vejer ca. 81 kg.

Tanken var således:
7:30 - Morgenmad, en skål havregryn med musli og rosiner
9:45 - 1 scoop Mutantmass (250 kalorier)
12:00 - 2 scoop Mutantmass (som erstatning for middagsmad)
15:00 - 1 scoop Mutantmass
18:00 - Aftensmad
Eftertræning - 1 Scoop Viking proteinpulver

Indtager jeg ikke tilpas kalorier her ca? eller er det for lidt eller for mange? og risikerer jeg at miste for meget muskelmasse?

Mvh JT :)

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Re: Cut cut cut!!

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 23 apr 2012 21:04

Lidt svært at svare på..... En skål havregryn 50, 100, 200, 300 gram ??? Hvor tit træner du ? Løber, cykler, svømmer du ??? Træner du styrke træning ??? Hvor tit hvad træner du af øvelser ??? Spiser du slik kager chipsk i weekenden, drikker du øl/sprut mm ????

Jonasthimsen
Newb

Indlægaf Jonasthimsen » 23 apr 2012 21:08

Bengt-BIG-BEN skrev:Lidt svært at svare på..... En skål havregryn 50, 100, 200, 300 gram ??? Hvor tit træner du ? Løber, cykler, svømmer du ??? Træner du styrke træning ??? Hvor tit hvad træner du af øvelser ??? Spiser du slik kager chipsk i weekenden, drikker du øl/sprut mm ????

En skal havregryn på ca 200-250gr ialt
Træner styrketræning hver dag(hver muskelgruppe hveranden dag), spiser intet slik osv - drikker ikke sprut her under cut perioden.
Jeg spiller også fodbold man-fre, men er målmand, så det giver ikke den store motions ;-)

Brugeravatar
Garik
Hercules
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf Garik » 23 apr 2012 22:30

Drop gainer, når du cutter. Alt andet er idioti.
Loggen

My workout is your warm up!

Sundere.org

Snailfist
Arnold

Indlægaf Snailfist » 24 apr 2012 06:21

Håber din aftensmad er sund, for resten af dagen får du ikke noget godt indenbords.

Jonasthimsen
Newb

Indlægaf Jonasthimsen » 24 apr 2012 06:28

Garik skrev:Drop gainer, når du cutter. Alt andet er idioti.

Det er bare næsten den eneste måde jeg kan holde øje med hvor meget jeg nøjagtigt indtager, da som sagt jeg går på efterskole og ikke selv ved hvad der i maden og kan ikke veje det af

Marco Polo
Kagearm

Indlægaf Marco Polo » 24 apr 2012 11:38

Jeg må give Snailfist ret i, at din kost er alt for ringe. Du kan ikke erstatte et frokostmåltid med weightgainer. I det hele taget virker det ulogisk at bruge gainer under cut. Du burde nøjes med tre gode måltider om dagen og evt. en enkelt shake med protein pulver for at sikre dig at du får nok protein. Ellers en masse cardio ved siden af, så skulle vægten gerne kravle nedad med tiden.

Jonasthimsen
Newb

Indlægaf Jonasthimsen » 24 apr 2012 12:27

Marco Polo skrev:Jeg må give Snailfist ret i, at din kost er alt for ringe. Du kan ikke erstatte et frokostmåltid med weightgainer. I det hele taget virker det ulogisk at bruge gainer under cut. Du burde nøjes med tre gode måltider om dagen og evt. en enkelt shake med protein pulver for at sikre dig at du får nok protein. Ellers en masse cardio ved siden af, så skulle vægten gerne kravle nedad med tiden.

okay, tak :-)

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 24 apr 2012 14:38

Du skriver du går på efterskole så gætter jeg på du er 13-14 år, det er netop i den periode du udvikler dig mest, du skal sørge for at få sund og nærende mad, groft brød med kerner, ris, pasta, magert kød, grøndsager i alle afskygninger, frugt, og glem ikke den sunde fedt som nødder, fed fisk, oliven olie (er mere vigtiger end de fleste tror). Jeg ville nok vente nogle år med at cutte til din krop er udviklet noget mere...

Jonasthimsen
Newb

Indlægaf Jonasthimsen » 24 apr 2012 20:59

Bengt-BIG-BEN skrev:Du skriver du går på efterskole så gætter jeg på du er 13-14 år, det er netop i den periode du udvikler dig mest, du skal sørge for at få sund og nærende mad, groft brød med kerner, ris, pasta, magert kød, grøndsager i alle afskygninger, frugt, og glem ikke den sunde fedt som nødder, fed fisk, oliven olie (er mere vigtiger end de fleste tror). Jeg ville nok vente nogle år med at cutte til din krop er udviklet noget mere...

Går i tiendeklasse på efterskole, er 17.

Mr.Lindbaum
Barbell-Baron
Geografisk sted: Nykøbing F

Indlægaf Mr.Lindbaum » 25 apr 2012 07:11

Jonasthimsen skrev:
Bengt-BIG-BEN skrev:Du skriver du går på efterskole så gætter jeg på du er 13-14 år, det er netop i den periode du udvikler dig mest, du skal sørge for at få sund og nærende mad, groft brød med kerner, ris, pasta, magert kød, grøndsager i alle afskygninger, frugt, og glem ikke den sunde fedt som nødder, fed fisk, oliven olie (er mere vigtiger end de fleste tror). Jeg ville nok vente nogle år med at cutte til din krop er udviklet noget mere...

Går i tiendeklasse på efterskole, er 17.

Det er underordnet...

Du SKAL altid spise varieret og hvis du kun drikker gainer, så får du ganske vidst nok kalorier, men du får ikke de vitaminer og mineraler, som din krop har behov for. Ydermere vil du med tiden få problemer med maven og tarmen da du ikke får nok fibre.

Jeg mener at have læst om en læge som anbefalte at man maks supplerede op til 50% med proteinpulver(ikke gainer) inkl. vitamin tilskud.

KeeZ
Kagearm

Indlægaf KeeZ » 25 apr 2012 07:41

Gainer indeholder også alt for meget sukker. Bestemt ikke noget jeg vil anbefale til nogen som helst, og slet ikke nogen som vil cutte.

Køb nogle frugter og nødder som du kan have liggende på værelset, og gå og gnaske i, i løbet af dagen. Så kommer du heller ikke til at gå sulten i seng. Og få købt noget fiskeolie og multivitaminer så du er sikker på at få de vitaminer og n-3 fedtsyrer du skal hvis menuen ikke står på fed fisk hver dag.
"When one teaches, two learn."

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 25 apr 2012 13:29

Husk at få søvn nok 7-8 timer dagligt, og træn tungt når du cutter... nu husker du vel at træne ben ????? der er der rigtigt mange unge mennesker der glemmer, ihvertfald der hvor jeg træner :oops:

Mr.Lindbaum
Barbell-Baron
Geografisk sted: Nykøbing F

Indlægaf Mr.Lindbaum » 25 apr 2012 13:40

Bengt-BIG-BEN skrev:nu husker du vel at træne ben ????? der er der rigtigt mange unge mennesker der glemmer, ihvertfald der hvor jeg træner :oops:

Sådan er det osse i mit center og hver gang lyder den samme klang " jeg behøver ikke at træne ben, fordi jeg løber meget og spiller fodbold".

Tilbage til "Bodybuilding"