Dato og tid er 20 sep 2019 21:41

Ferie i 3 uger - Hvad gør man?

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
Dunno

Ferie i 3 uger - Hvad gør man?

Indlægaf Dunno » 08 apr 2013 16:30

Har forsøgt at finde lignende emner, men dette omhandler ikke en skade af nogen art..

Jeg har styrketrænet i et par år, men det seneste år mere seriøst end tidligere. Jeg træner cirka 4-6 gange om ugen og har gjort det i mange måneder efterhånden. (Jeg har igennem hele mit træningsforløb valgt at have det sjovt med byture og lidt fastfood i weekenden..så det er ikke helt uvant for min krop)

Jeg har dog valgt at tage på 3 ugers ferie snart, og vil høre både om man taber meget muskelmasse på 3 uger med mere druk og usundt mad end hvad man normalt indtager?

Samtidig vil jeg høre om der er nogle gode råd for hvordan man kan holde det nogenlunde ved lige, så man ikke kommer hjem efter 3 ugers ferie og har tabt mange måneders arbejde?

Ved at nogle af de byer jeg skal til må have fitnesscentre, men vil måske max. kunne tage i et center 1 gang om ugen dernede..

Håber i enten kender lidt til det eller bare har nogle gode ideer!

SirPeter

Re: Ferie i 3 uger - Hvad gør man?

Indlægaf SirPeter » 02 maj 2013 21:58

Hey dér

Hvis du ligesom mig, får dårlig samvittighed, hvis du ikke liiiige kommer i centeret én dag så har du et problem mht ferien, det kan godt blive lidt svært at håndtere.

Jeg har flere gange også under mit træningsforløb har skullet på ferie, eller være tvunget til at stoppe i op 1-2 uger af gangen og man føler hele ens verden ramler og alt det man har opbygget forsvinder på 2 dage - Det gør det ikke.

Mht til dit problem så er der jo ikke så meget du kan gøre, når du tager på ferie. Og ferie er også godt, man skal da kunne tage væk og slappe af engang imellem og det er også godt! Når du siger du træner 4-6 gange om ugen (nu ved jeg ikke om det er styrketræning og hvor intensivt du belaster din krop) så er det også vigtigt at din krop får en pause engang imellem. At holde en uges pause hver 8-10 uge skader intet, nok snarere tværtimod. Når du holder pauser når din krop at restituere og dine depoter bliver fyldt godt op, så du kan give den gas når du kommer hjem.

Jeg kan se at du gerne helst vil kunne holde dig aktiv - selvom du er på ferie. Hertil må du jo finde ud af, hvorvidt muligt du har mulighed for at kunne finde et træningscenter og få ordnet det du kan her. En anden god idé, for at kunne holde det lidt ved lige kan være løb inkl. noget bodyweight træning, evt finde et sted du kan lave nogle pull ups, armbøjninger osv.

Når du siger at du skal drikke og spise junk, så ville jeg helt klart foreslå dig at løbe eller dyrke anden form for konditræning, jeg ved at man kan blive meget slap i kroppen af alt det, men du må prioterer hertil, hvad du føler for. Du kommer nok til at tabe lidt muskelmasse og kommer formentlig også til at tage lidt ekstra på, men det ved du allerede. Og det kan altid oprettes når du kommer hjem. Jeg vil ikke råde dig til hvad du skal og ikke skal, men, hvis du ligesom mig er lidt træningsdrugged så kan jeg forstå din frustration.

Nå men for at opsummere:

Hvis du vil prøv at holde dig aktiv med løb/kondi træning (når du nu kommer til at indtage mange kalorier)
Prøv med nogle kropsvægtsøvelser, hvis du ikke er i nærheden af et center.
Du kommer til at tage på formentlig og taber også lidt muskelmasse.
Pauser er generelt en god ting, dette glemmer mange.

personlig råd
Op med humøret, du giver den bare gas når du kommer hjem og nyd ferien, den tid får du ik igen.

runner
Arnold

Indlægaf runner » 27 jun 2013 12:45

Det er som regel mest et spørgsmål om motivation...
Jeg er meget ofte på farten (er f.eks lige landet i Hong Kong i aften efter 4 dage i Manila) men det lykkes mig næsten altid at finde et sted at træne, uanset hvor jeg er.

... men hvis de 3 ugers fere kun er noget du gør en enkelt gang om året, så gør som Peter skriver, nyd det og give den gas når du kommer hjem.

Du kan evt træne ekstra hårdt - og evt til failure lige inden du ta´r af sted, så får din krop alligevel brug for noget ekstra restitution :wink:

God ferie :)
This message was generated using 100% recycled electrons!
----------------------------------------------------------

Min log: runners-log-nr-2-t30785.html

Tass

Indlægaf Tass » 03 sep 2013 10:49

Ulovligt Link

Hvis du planlægger efter det så kan ferien være din deload og dekonditioneringsfase.

Så i princippet hvad de andre siger: "Overtræn" i ugerne op til, og nøjes så med et lavt volumen af high rep, low weight øvelser, kropsvægtøvelser, hvad du nu har mulighed for på ferien.

Edit: Nå jeg måtte åbenbart ikke linke til artiklen direkte (er det fordi det er en konkurerende side eller for at forhindre spam?), så folk der vil læse den må copy paste URL'en og skifte (dot) ud selv.

Brugeravatar
Daddy Cool
ADMIN

Indlægaf Daddy Cool » 03 sep 2013 11:46

Tass skrev:Ulovligt Link

Hvis du planlægger efter det så kan ferien være din deload og dekonditioneringsfase.

Så i princippet hvad de andre siger: "Overtræn" i ugerne op til, og nøjes så med et lavt volumen af high rep, low weight øvelser, kropsvægtøvelser, hvad du nu har mulighed for på ferien.

Edit: Nå jeg måtte åbenbart ikke linke til artiklen direkte (er det fordi det er en konkurerende side eller for at forhindre spam?), så folk der vil læse den må copy paste URL'en og skifte (dot) ud selv.

Ja du må ikke linke til andre sider !

DC
Admim
Billede
"There can be only one,"

"Stay teight"

www.facebook.com/getbig.dk

Tass

Indlægaf Tass » 09 sep 2013 12:25

Var det så ikke en ide at skrive det i reglerne (jeg kunne i hvert fald ikke finde det) i stedet for bare at rette i folks indlæg? Jeg blev ikke engang gjort opmærksom på det, så jeg kunne have gået videre uden at opdage at mit indlæg ikke gav mening, hvis ikke jeg havde genlæst det efter postning. Du har endda videre rettet i mit indlæg så OP slet ikke har mulighed for at finde og læse den artikel jeg omtalte.

Det er jeres forum, og i kan drive det som i vil, men jeg vil nu bede jer overveje om det er den bedste strategi, også rent kommercielt set.

Selvfølgelig har i ikke lyst til at give jeres konkurrenter gratis trafik, men som almindelig bruger tænker man ikke lige over om den relevante artikel man har læst lige er skrevet af det ene eller det andet firma. Man tænker over relevansen og (forhåbentlig) troværdigheden.

Hvis jeg skal være på et fitness forum er det for frit at kunne udveksle information med mine ligemænd, uden at tænke på de kommercielle interesser hos ejerne. (Omend jeg naturligvis vil forvente at der bliver slået ned på egentlige spammere som promoverer deres egne interesser.) Alt andet lige må det da også være en fordel hvis man kan være den der driver det største frie og åbne forum i sit felt, da det også vil give øget trafik til butikken og resten af siden.

Men det er åbenbart ikke dette.

Brugeravatar
Daddy Cool
ADMIN

Indlægaf Daddy Cool » 09 sep 2013 13:30

Tass skrev:Var det så ikke en ide at skrive det i reglerne (jeg kunne i hvert fald ikke finde det) i stedet for bare at rette i folks indlæg? Jeg blev ikke engang gjort opmærksom på det, så jeg kunne have gået videre uden at opdage at mit indlæg ikke gav mening, hvis ikke jeg havde genlæst det efter postning. Du har endda videre rettet i mit indlæg så OP slet ikke har mulighed for at finde og læse den artikel jeg omtalte.

Det er jeres forum, og i kan drive det som i vil, men jeg vil nu bede jer overveje om det er den bedste strategi, også rent kommercielt set.

Selvfølgelig har i ikke lyst til at give jeres konkurrenter gratis trafik, men som almindelig bruger tænker man ikke lige over om den relevante artikel man har læst lige er skrevet af det ene eller det andet firma. Man tænker over relevansen og (forhåbentlig) troværdigheden.

Hvis jeg skal være på et fitness forum er det for frit at kunne udveksle information med mine ligemænd, uden at tænke på de kommercielle interesser hos ejerne. (Omend jeg naturligvis vil forvente at der bliver slået ned på egentlige spammere som promoverer deres egne interesser.) Alt andet lige må det da også være en fordel hvis man kan være den der driver det største frie og åbne forum i sit felt, da det også vil give øget trafik til butikken og resten af siden.

Men det er åbenbart ikke dette.

Hvis du er utilfreds må du klage ti Weebmaster
Billede
"There can be only one,"

"Stay teight"

www.facebook.com/getbig.dk

Tilbage til "Bodybuilding"