Dato og tid er 09 aug 2020 13:07

Træning udelukkende med håndvægte?

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
metallica2
Newb

Træning udelukkende med håndvægte?

Indlægaf metallica2 » 25 aug 2013 19:12

Hej!

Da jeg er utilfreds med overfyldte træningscentere, og nye medlemmer HVER gang jeg er ude at træne, vil jeg gerne lave et såkaldt "home gym".

Jeg har længe overvejet om man kun kan bruge en træningsbænk og nogle håndvægte og om det virkelig kan træne hele ens krop? Og vil det give lige så gode resultater som hvis jeg trænede i et center? Jeg har fået inspiration fra dette link: http://www.artofmanliness.com/2013/08/0 ... -dumbells/

Når jeg er inde at kigge på DBA.dk, sælges der nærmest kun de her "multifunktionsmaskiner". Jeg tvivler bare utroligt meget på om de kan give et godt resultat?

Har i selv et homegym? Hvad består det af?

staybig
Hjemmetræner

Re: Træning udelukkende med håndvægte?

Indlægaf staybig » 25 aug 2013 20:48

Medmindre du er villig til at spendere tusindevis af kroner, så bliv i et center.

Falk

Indlægaf Falk » 27 aug 2013 17:36

staybig skrev:Medmindre du er villig til at spendere tusindevis af kroner, så bliv i et center.

Brugeravatar
webmaster
MOOONSTER
Geografisk sted: Flensborg
Kontakt:

Indlægaf webmaster » 28 aug 2013 09:14

En træningsbænk og håndvægte vil gøre at du kan træne det meste og dette kan få då for lidt over tusinde kroner på vores fitness udstyr shop

Det behøver ikke koste en formue og du har ikke brug for vildt meget forskelligt udstyr.

staybig
Hjemmetræner

Indlægaf staybig » 28 aug 2013 13:30

webmaster skrev:En træningsbænk og håndvægte vil gøre at du kan træne det meste og dette kan få då for lidt over tusinde kroner på vores fitness udstyr shop

Det behøver ikke koste en formue og du har ikke brug for vildt meget forskelligt udstyr.

Spørger af ren nysgerrighed. Du mener, at ved køb af en træningsbænk og et sæt håndvægte er du dækket godt ind?

metallica2
Newb

Indlægaf metallica2 » 31 aug 2013 09:46

Altså, jeg vil ikke gå ned på kvaliteten af min træning. Jeg vil opnå de samme resultater, som hvis jeg trænede i mit center.

staybig
Hjemmetræner

Indlægaf staybig » 31 aug 2013 19:36

Selvfølgelig skal du ikke gå ned på kvaliteten og derfor undrer jeg mig da også over Webmasters svar. I mine øre lyder det mere som dårlig reklamering af produkterne, fremfor et svar som rent faktisk gavner.

Jeg mener ikke, at du kan komme hele kroppen rundt uden minimum at have et form for squat rack, en god stang, masser af skiver og en god bænk til rådighed. Dette skal naturligvis være kvalitets udstyr og kommer altså til at koste.

Brugeravatar
MrtW
Barbell-Baron
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf MrtW » 13 feb 2015 13:34

Medmindre man er TechnoGym-fan, og sætter sin lid til kabeltræk og andre fancy ting, så er følgende rigeligt, hvis du vil begynde med at træne hjemme:

Barbell
Håndvægte
Bænk m. stativ til stang
Pull-up bar (til dør eller væg)
Rigeligt med vægtskiver

Det med at man bliver nødt til at træne i center er bullshit. For 30 år fandtes der ikke flotte maskiner, og folk blev alligevel store, udleukkende med frivægt.

Søg efter back-to-basics træning-programmer, der er masser til begynder fullbody, hvor der udelukkende bruges disse remedier.
:drue: Mac :training:

Hsai

Indlægaf Hsai » 03 mar 2015 12:24

Og derudover en form for rack. Har set mange fede racks bygget i træ, der kunne golde til meget - så kender du en dygtig tømrer kan du sikkert få hamtil at bygge et, du kan bruge til SQUATS mm. :!:
http://www.lavprisvvs.dk/ - Stolt hvidevaremand! :D

hans979
Kontakt:

Indlægaf hans979 » 01 maj 2015 15:56

Det er super vigtigt at få motioneret hele kroppen så hvis du kun gør det med håndvægte kommer det til at se dumt ud!!

Tilbage til "Bodybuilding"