Dato og tid er 22 jan 2021 03:45

Smerter i underarmene under biceps træning

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
Kickflipper
Newb
Geografisk sted: Lyngby

Smerter i underarmene under biceps træning

Indlægaf Kickflipper » 26 aug 2004 12:11

Hejsa!
Jeg har et "lille" problem når jeg træner biceps. Jeg får smerter i underarmene umiddelbart efter og de vare ofte i nogle få timer efter afsluttet træning.
Jeg har trænet et godt stykke tid, men har ikke stødt på fænomenet før nu. Jeg har ikke kunne få et ordenligt svar fra instruktøren i mit træningscenter, og vil derfor høre om der er nogen herinde der har oplevet samme smerter og/eller kan forklare mig hvad det går ud på?

På forhånd tak
Kickflipper

Dios
Kagearm
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Dios » 26 aug 2004 12:39

Det er ikke bare fordi du gir den for meget gas, og evt syrer til i musklerne?

ville1
Newb

Indlægaf ville1 » 26 aug 2004 17:36

Muglivis seneskedehindebetændelse (eller det dér).
Hold en 2 - 3 måneders, fuldstændig, pause hvis du vil have det helt væk.

Eller... træn hammercurls med dumbbell istedet for underhåndsgreb på barbell, suppleret med pull-ups. Undgå generelt at tage underhåndsgreb i biceps-øvelser, evt. også i ryg.

Flyt evt. tommelfingeren om på samme side som de andre fingre i andre øvelser der belaster underarmen, fx. chins, rowing, bænkpres. Dette kan også hjæpe til at stabilisere løftet i bænkpres. Hvis du ikke føler det virker, med tommelfingeren, så lad være med at fortsætte og vend tilbage til din vanlige stil.

Brugeravatar
Jenslyn17
Expert
Kontakt:

Indlægaf Jenslyn17 » 26 aug 2004 17:39

Jeg har haft det samme. Jeg skal selvfølgelig passe på med, hvad jeg opfordrer til, men jeg blev sgu bare ved. Prøvede så vidt muligt at undgå de øvelser, som gjorde mest ondt selvom jeg nu stadig tog en del af dem. Det hele forsvandt bare efter lidt tid, men har vendt tilbage i lille grad et par gange efter - ikke det store problem :)

Well, du kan jo også bare holde en længere pause og blive helt fri for det :)
20 årig knægt på glatis

Lundemann
Newb
Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Lundemann » 27 aug 2004 07:56

Har haft det samme problem for ca. 1 år siden.

Så begyndte jeg at træne mine underarme hver 2. dag, for dermed at få mere styrke (grebsstyrke) - det har hjulpet gevaldigt.

Før i tiden når jeg trænede biceps - var det lige som om at det var mine underarme, der blev træt før biceps - nu er det omvendt - nu går det rent i biceps.

Samtidig med ovennævnte tog jeg en del vægte af i bicepsøvelserne, for at koncentrere mig om musklen - (nu er jeg tilbage og langt over de vægte, som jeg trænede med, før jeg havde problemer).

Kickflipper
Newb

Indlægaf Kickflipper » 30 aug 2004 12:05

Syre - Nix, jeg kender kun alt for godt den "søde" smerte når man tilsyre i musklerne, den ville jeg ikke undvære for noget i verden.
Syre i muskelerne er mit dope, mit kokain, mit euforiserende stof...

Seneskedehindebetændelse - Det er selvfølgelig også en mulighed, men viser den sig ikke normalt som en smerte i muskulaturen i og omkring tommelfingeren??? (Dette sidder lige under albuen og breder sig derefter nedaf i armen)

Jeg vil prøve at træne mine underarme noget mere som Lundeman foreslår, og så holde lidt tilbage med de tungere vægte. Jeg træner allerede mine underarme med en fjederlignende ting som man presser sammen, men vil prøve at sætte det mere alvorligt ind i træningen. Desuden lyder tricket med tommelfingeren som en god idé, da det nok aflaster grebet.
Helt og holde op med at træne er en tanke der ligger langt fra mig - det er en livsstil, ikke tidsfordriv.

Mange tak for svarene
Kickflipper

Brugeravatar
Bash
Expert

Indlægaf Bash » 30 aug 2004 12:58

hej. Jeg har det samme som dig, og har haft det længe. I en 2 ugers tid har jeg gjort følgelde (og det har hjulpet rigtig meget)

1: undgået underhåndsgreb på biceps, og ISÆR preacher, og kørt hammercurls. Hammercurls på preacher virker også fint uden smerter whatsoever.

2: trænet underarmene...

3: fået ordineret noget ibuprofen fra lægen...

Ydermere havde(har) jeg det også i venstre kraveben, når jeg gjorde dips. Er gået over til fransk pres, trænet rotator og øverst af bryst samt ibuprofen

om 1-3 mdr burde alt være tilbage på plads, og så er det bare med at starte langsomt op...

good luck :)

Kickflipper
Newb

Indlægaf Kickflipper » 31 aug 2004 09:54

Hej Bash
Jeg ikke lige så meget for at tage nogen form for smertestillende, hvadenten jeg træner eller ej. Jeg hører til en af de dér mærkelige typer der prøver at lytte til hvad min krop fortæller mig og vil derfor ikke bedøve nærveenderne med hverken Ibuprofen, panodil, pamol, ipren, Ibumetin eller endre lignende produkter.
Jeg vil derimod tage dit forslag med underhåndsgreb op til overvejelse (og mere til) fra dags dato, og derved prøve at få det til at forsvinde af sig selv hen af vejen.

Tak for hjælpen
Kickflipper

Brugeravatar
Bash
Expert

Indlægaf Bash » 31 aug 2004 10:37

ja det kan du også, men jeg vil ikke garantere at det går væk...mit gjorde ikke efter 2 mdr, så jeg valgte at bruge ibuprofen og det er stort set væk nu...

Sniper
Barbell-Baron
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Sniper » 31 aug 2004 10:41

"Seneskedehindebetændelse - Det er selvfølgelig også en mulighed, men viser den sig ikke normalt som en smerte i muskulaturen i og omkring tommelfingeren??? (Dette sidder lige under albuen og breder sig derefter nedaf i armen)" [/quote]

Det er ikke kun i tommelfingeren det kan sætte sig... Jeg ved ikke om det kan sætte sig i nedre del af armen som du omtaler, men jeg har haft det og der viste det sig som en smerte i langefingeren.. Jeg må endog endnu passe på hvad jeg laver for at jeg ikke får smerten tilbage...
WHAT DOESN'T KILL YOU, MAKES YOU STRONGER!!!
Log: http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=14815

Deltoids
Newb

Indlægaf Deltoids » 31 aug 2004 22:01

Prøv evt. med Lekaform fiskekapsler fra Aldi, 120 stk 500 mg for omkring 18 kr. Tag 2 x 3 stk hver dag i en måned og kør evt. knap så tungt i Bicepscurl med suplerende reps, nærmere konkret mere sejt og mere koncentreret. Døjer selv med seneskedebetændelse, dog i den øverste hæftning af Biceps(nærmere betegnet skulderen), mener at fiskeolie her kommer til sit fulde fem :roll: :roll:

Playeren
Newb
Kontakt:

Indlægaf Playeren » 31 aug 2004 22:48

Lige et hurtigt sitat herfra: Det skal gøre ondt før det bliver godt 8)
Det for jeg forklarede af min personlige træner.
Og han må vide hvad han snakker om, efter som han har dyrket
profesionel fitnees på højt plan i over 15 år.

Selvfølgelig skal man ikke have ondt så man ikke kan træne,
så er det måske fordi du udfører teknikken forkert.
Men håber du for løst problemet.

Tilbage til "Bodybuilding"