Dato og tid er 16 okt 2019 12:50

Håndled

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
WannaBig

Håndled

Indlægaf WannaBig » 19 feb 2004 22:44

Har trænet lidt over 4 mdr. nu og i takt med at jeg begynder at kunne tage mere i vægt er jeg begyndt at få "ømme" håndled.

Mit arbejde er ret fysisk og hjælper helt sikkert ikke på problemet, kan mærke når jeg tager hårdt fat om håndledet at knoglerne "knaser" (mangel på bedre udtryk), Især under træning.

Er der en god øvelse jeg kan styrke mine håndled på, eller er det bedre at la' dem få vile. Hvad med handsker eller lign. findes der noget der kan spare ens håndled under træning?

Håber på at gøre noget ved det i opløbet da jeg bestemt ikke har lyst til at løbe ind i nogle skader.

las
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlægaf las » 19 feb 2004 23:51

Hej, du kan få handsker med håndledsstøtte.

Du kan evt også prøve denne øvelse: http://www.exrx.net/WeightExercises/WristFlexors/BBWristCurl.html

Hilsen
Lasse

WannaBig

Indlægaf WannaBig » 19 feb 2004 23:59

overvejede godtnok wrist curl, men var lidt nervøs for øvelsen havde modsatte effekt end jeg ønskede.

er det 100% den gavner ens håndled? (hvis udført korrekt altså)

Brugeravatar
Billstein
Hjemmetræner
Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Billstein » 20 feb 2004 09:19

Håndledsbind giver en god støtte under træningen. Bruger dem selv ved barbell curl, squat og bænkpres, hvor håndledene virkelig bliver belastet.
Hvis dine håndled "knaser" når du bevæger dem, kan du godt have flosset noget brusk. Sørg for at tage noget der hjælper for genopbygning af brusk; MSM, Perfect Balance, fiskeolie eller Glucosamine.

Brugeravatar
AlexLT
Gummi-Tarzan
Geografisk sted: Skovlunde

Indlægaf AlexLT » 20 feb 2004 18:01

Man skal også passe på at man ikke gør sine håndled mere skrøblige end de egentlig er. Jeg synes det er en dum ide at pakke dem fuldstændigt ind i alt muligt. De skal bruges, selvfølgelig uden at det gør ondt. Prøv med nogle armbøjninger på knoerne.

Jeg synes selv at et par alm. træningshandsker tager utroligt meget af trykket fra vægtene og jeg træner ikke uden.

Brugeravatar
Tony
Newb

Indlægaf Tony » 20 feb 2004 19:06

Prøv at læs artiklen denne artikel:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=339

Tilbage til "Bodybuilding"