Dato og tid er 23 jan 2021 18:27

Embarassed, for lidt kg på stangen !

Diskussion af bodybuilding relaterede emner
Brugeravatar
andersbr
Arnold
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf andersbr » 30 okt 2005 14:39

Det er betyder også noget hvor du får de 3000kcal fra - det skal jo helst være protein holdigt og samtidig have nogle af alle de vitaminer osv man har brug for.. (skulle jeg mene? :))
If I hadn't made me
I would've been made somehow
if I hadn't assembled myself
I'd have fallen apart by now

Log : http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=9073

Brugeravatar
JSH
Barbell-Baron
Geografisk sted: Odense

Indlægaf JSH » 30 okt 2005 17:00

Colemike, vær da pisse ligeglad med om du virker svag i mange øvelser.. Der er ikke noget flovt ved ikke at løfte så meget, alle er jo startede et sted...

Til genglæd er det flovt at træne med mere vægt en man kan magte og dermed ikke laver øvelserne ordentligt...

mht. dine spørgsmål er svarende ja.. Generene betyder en del for hvor stærk man er og kan blive.. Og ja det kan også skyldes at du gør noget forkert men skal vi afgøre det bliver du nød til at poste dit træningsprogram...

Brugeravatar
Colemike
Expert
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Indlægaf Colemike » 30 okt 2005 18:08

Ja programmet svinger lige lidt da jeg stopper på hjemmetræning.

Træning i gym (imorgen)

kommer nok til at se sådan ud:

Øvelse Reps Sæt
Squat 5 5
Bench Press 5 5
Deadlift 5 5
Bent-over Row 8 2
Military Press 8 2
Dips ? 2
Curl 8 2
Shrugs 8 2
Standing Calf Raise 8 2
Vertical Leg-Hip Raise 8 2
Vacuum 60 3

(evt. følg med her: http://fitforum.dk/viewtopic.php?t=9617)
Paradise Hotel 2009!
Billede
Billede
Logbog

SinK
Barbell-Baron
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlægaf SinK » 31 okt 2005 12:04

ser da lidt halv hårdt ud det der :O ? har du nok kg på ? kan i hvert fald forudse at jeg ikke skulle have ret mange kg på for at kunne udføre de der øvelser efter hinanden..

Brugeravatar
Colemike
Expert
Kontakt:

Indlægaf Colemike » 31 okt 2005 14:42

SinK skrev:ser da lidt halv hårdt ud det der :O ? har du nok kg på ? kan i hvert fald forudse at jeg ikke skulle have ret mange kg på for at kunne udføre de der øvelser efter hinanden..

Om jeg har nok kg på.. hmm.. kan ikke løfte mere ihvertfalde
Paradise Hotel 2009!

Billede

Billede

Logbog

GobliN
Diskopumper
Geografisk sted: Mariager
Kontakt:

Indlægaf GobliN » 31 okt 2005 22:10

Jeg ved ikke hvad du kan gøre forkert, det skal nok komme! Jeg har på de sidste 2måneder gainet ca 6kg bare ved at æde en specialmade potion mad hver dag i spise frikvateret :)

Så ja tålmodighed

Ninjagrenen
Barbell-Baron

Indlægaf Ninjagrenen » 01 nov 2005 16:49

Det kan også være at du har for mange kg på. hvis du ikke kan løfte mere burde du nok gå en anelse ned i vægt.
Det kan lyde dumt, men det hjælper stadig selv om at du har mindere vægt på, og endda bedere. (har jeg i hvert fald læst i en artikel på Link)

Ellers så sørg for at starte dagen med et glas friskpresset appelsin juice, for at få nogle C vitaminer, og måske en ABCDE pille ;)

Brugeravatar
Colemike
Expert
Kontakt:

Indlægaf Colemike » 01 nov 2005 19:02

Ninjagrenen skrev:Ellers så sørg for at starte dagen med et glas friskpresset appelsin juice, for at få nogle C vitaminer, og måske en ABCDE pille ;)

Det gør jeg iforvejen.
Paradise Hotel 2009!

Billede

Billede

Logbog

Brugeravatar
JSH
Barbell-Baron

Indlægaf JSH » 03 nov 2005 11:06

Colemike skrev:Ja programmet svinger lige lidt da jeg stopper på hjemmetræning.

Træning i gym (imorgen)

Øvelse Reps Sæt
Squat 5 5
Bench Press 5 5
Deadlift 5 5
Bent-over Row 8 2
Military Press 8 2
Dips ? 2
Curl 8 2
Shrugs 8 2
Standing Calf Raise 8 2
Vacuum 60 3

For at undgå misforståelser syntes jeg du skal skrive antal sæt først, dvs i military press skal den hedde 2 x 8 istedet for 8 x 2.. Rækkefølgen, hvor antal sæt skrives først er den normale :wink:

Du træner 5 x 5 i Squat, dødløft og bænkpres, hvilket er for meget i så store øvelser når du træner tre gange i ugen (hvilket jeg går ud fra du gør).. Træn fx 3 sæt x 5 reps i stedet..

Colemike, når du vil øge din styrke er der et par ting du skal være opmnærksom på:

1) Træn tungt, styrke udvikles optimalt ved maksimal belastning.. Dvs du skal have lavet en progressions cyklus der, i hvertfald, i den sidste del omfatter rigtig tung træning...

2) Eksplosivitet, når man skal udvikle styrke er det også meget effektivt at træne sin kraftudviklingsrate (RFD).. Det betyder at du skal have indlagt noget eksplosiv træning med lav vægt, sammen med din tunge træning... Du kan gøre det at du i sidste halvdel af din træningscyklus indlægger eksplosive dage. fx kan du planlægger så du altid træner tungt i en af de tre store (squat, dødløft og bænkpres) i hvert træningspas..

fx
Dag 1 alm. træningspas hvor der trænes eksplosivt i Bænkpres
Dag 2 alm. træningspas hvor der trænes eksplosivt i Dødløft
Dag 3 alm. træningspas hvor der trænes eksplosivt i Squat

På den måde for du trænet eksplosivt i hver af de tre store en gang i ugen..

Du kan selvfølgelig også indlægge eksplosive dage i andre øvelser...

En anden fordel ved eksplosive dage er at de ikke belaster nervesystemet så meget, faktisk kan eksplosiv træning fungere som aktiv restitution.. Dermed overreacher man ikke for hurtigt når intensiteten i cyklussen stiger..

4) Løft så eksplosivt som muligt i den koncentriske del af løftet (i bænkpres er det fx på vej op).. Dette har igen noget at gøre med at eksplosivitet er enormt vigtigt når vi taler styrketræning..

5) Træn ikke til failure.. Dette siger jo sig selv da vi jo ikke kan træne eksplosivt når vi er meget tæt på failure.. I den sidste del af din cyklus hvor du træner meget tungt er det dog ok at nå faluire.. En anden ting er at et fullbody program simpelthen er for belastende for nervesystemet hvis man træner til faliure.. Dermed vil man hurtigt stagnere styrkemæssigt og tilsidst kommer i overtræning...

Brugeravatar
Colemike
Expert
Kontakt:

Indlægaf Colemike » 03 nov 2005 20:43

JSH skrev:

Træning i gym (imorgen)

Øvelse Reps Sæt
Squat 5 5
Bench Press 5 5
Deadlift 5 5
Bent-over Row 8 2
Military Press 8 2
Dips ? 2
Curl 8 2
Shrugs 8 2
Standing Calf Raise 8 2
Vacuum 60 3

For at undgå misforståelser syntes jeg du skal skrive antal sæt først, dvs i military press skal den hedde 2 x 8 istedet for 8 x 2.. Rækkefølgen, hvor antal sæt skrives først er den normale :wink:

Du træner 5 x 5 i Squat, dødløft og bænkpres, hvilket er for meget i så store øvelser når du træner tre gange i ugen (hvilket jeg går ud fra du gør).. Træn fx 3 sæt x 5 reps i stedet..

Colemike, når du vil øge din styrke er der et par ting du skal være opmnærksom på:

1) Træn tungt, styrke udvikles optimalt ved maksimal belastning.. Dvs du skal have lavet en progressions cyklus der, i hvertfald, i den sidste del omfatter rigtig tung træning...

2) Eksplosivitet, når man skal udvikle styrke er det også meget effektivt at træne sin kraftudviklingsrate (RFD).. Det betyder at du skal have indlagt noget eksplosiv træning med lav vægt, sammen med din tunge træning... Du kan gøre det at du i sidste halvdel af din træningscyklus indlægger eksplosive dage. fx kan du planlægger så du altid træner tungt i en af de tre store (squat, dødløft og bænkpres) i hvert træningspas..

fx

En anden fordel ved eksplosive dage er at de ikke belaster nervesystemet så meget, faktisk kan eksplosiv træning fungere som aktiv restitution.. Dermed overreacher man ikke for hurtigt når intensiteten i cyklussen stiger..

4) Løft så eksplosivt som muligt i den koncentriske del af løftet (i bænkpres er det fx på vej op).. Dette har igen noget at gøre med at eksplosivitet er enormt vigtigt når vi taler styrketræning..

5) Træn ikke til failure.. Dette siger jo sig selv da vi jo ikke kan træne eksplosivt når vi er meget tæt på failure.. I den sidste del af din cyklus hvor du træner meget tungt er det dog ok at nå faluire.. En anden ting er at et fullbody program simpelthen er for belastende for nervesystemet hvis man træner til faliure.. Dermed vil man hurtigt stagnere styrkemæssigt og tilsidst kommer i overtræning...

I'll remember that.

Lige en ting, hvad er overtræning helt præcist ?
Paradise Hotel 2009!

Billede

Billede

Logbog

BilDæk ;)
Barbell-Baron
Geografisk sted: Gentofte
Kontakt:

Indlægaf BilDæk ;) » 03 nov 2005 22:19

Fra Leksikonnet her på siden skrev: Overtræning – overtræning er et træningsfysiologisk stadie, hvor kroppen har været overbebyrdet igennem en længere periode. Den egentlige overtræning, har en række alvorlige symptomer som ikke er til at tage fejl af. Man kan opleve alt fra forhøjet hvilepuls, forhøjet blodtryk, svedtendens, depression, nedsat immunforsvar, drastisk nedsat præstationsniveau, lavt energiniveau, hovedpine, kroniske muskel- og ledsmerter osv. osv. For at undgå overtræning, er det vigtigt at man periodiserer sin træning, og ikke altid kører på med fuld skrue. Dog er decideret overtræning ikke så udbredt et fænomen som folk gør det til. Folk forveklser ofte overreaching med overtræning.

Faktisk lige over dit eget emne :roll:

cosanostra
Hjemmetræner
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Indlægaf cosanostra » 04 nov 2005 14:30

Det virker mærkeligt, men du vejer jo også kun 50. =S?

Brugeravatar
JSH
Barbell-Baron

Indlægaf JSH » 04 nov 2005 14:42

Colemike skrev:
JSH skrev:

Træning i gym (imorgen)

Øvelse Reps Sæt
Squat 5 5
Bench Press 5 5
Deadlift 5 5
Bent-over Row 8 2
Military Press 8 2
Dips ? 2
Curl 8 2
Shrugs 8 2
Standing Calf Raise 8 2
Vacuum 60 3

fx

I'll remember that.

Lige en ting, hvad er overtræning helt præcist ?

http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=113

Prøv at læs denne artikél fra Getbig om emnet..

Tilbage til "Bodybuilding"