Vægttab handler kun om én ting: Viljestyrke!
Du skal ville det, ellers bliver det aldrig til noget. Tænk på det sådan her: Hvis du ikke gør noget ved det, så bliver det højst sandsynligt kun værre. Og følgesygdommene er mange du!
Sig til dig selv: Jeg kan, jeg vil, jeg gør det sgu! Det er bare om at gøre det simpelthen. Det er ikke kernefysik. Du skal bare afbrænde flere kalorier end du indtager.
Havregryn om morgenen er en god ting, bliv ved med det. Derudover skal du spise masser af rugbrød, med noget godt pålæg på. Hamburgerryg, kalkunpålæg, tun, æg, kippers osv! Det er god mad, og det mætter! Hvis du gør det, så kan du sgu spise hvad du vil til aftensmad, bare det ikke er junkfood altid

Og drik en masse vand, gerne 1-2 liter om dagen.
Udover det, hvis du er bange for at miste lysten til motion, så start stille og roligt. Fx med at gå nogle ture, i stedet for at løbe. Der er intet værre end at løbe, hvis man er totalt smadret bagefter - Så ryger lysten hurtigt! Du kan også cykle nogle gode ture 2-3 gange om ugen. Svømme, spille fodbold, badminton whatever.. Bare du synes det er sjovt på et eller andet plan!
Bare start hele vægttabsprocessen stille og roligt, og så kommer det alt sammen med tiden. Giv dig selv tid til at gøre det ordentligt. Du er ikke særlig gammel, og har masser af tid til at nå dit mål i. Det er altid svært at ændre sin livsstil som teenager, når man samtidigt går i skole, er sammen med venner og drikker bajere i weekenden! Såå, det handler om at få det hele til at passe sammen

Held og lykke man!