Dato og tid er 23 jan 2021 09:31

Jeg er over-overvægtig. Hjælp

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Re: Jeg er over-overvægtig. Hjælp

Indlægaf qazws » 29 jan 2008 09:17

emilaamand skrev:hmmm.. der er da masser af beviser for dette. kan bare ikke give en artikkel.

Hvis der er masse, hvorfor så ikke det ? :P

Jeg er bare interesseret :)

Brugeravatar
Emort

Indlægaf Emort » 07 maj 2008 15:07

Hvad motiver dig - blot nysgerrig, man skal altid have noget der holder øjet på boldten...

Ja det er da fint nok, at starte med at gå ture og begynde at cykle, men hvis du mener det seriøs, så kom i gang i center eller en sport.

Det andet er ikke forkert, men i et center vil du ved regelmæssigt træning hurtigt få en følelse af fremgang og derved også få en god motivation faktor for at tabe dig...

20 kg forsvinder ikke på 14 dag så sæt dig en lang tidsplan, så slipper du for dumme resultater.
Ved et så stort vægt tab er der nok tale om en livs omlægning frem for "bare" at tabe sig..

Min mad plan
Jeg er ved at skrive den færdig er nok først helt klar i næste uge... og så kommer den ind i min log

Basis: Morgenmad Havergryn kl. 07:30
Mellem Banan /Æble 09:00-10:30 & 1230 -1530
Snack (efter træning):
Matilte kakao + banan ( Kroppen skal have noget at arbejde med)

Frokost kl 12 - et frokost måltid bestå af:
2-3 skriver rugbrød (tykke skiver min en 1½ cm) med skinke
6-7 kalkun/kylling pålæg
salat blandede
pasta.

Aftens mad - Fordelt i løbet af ugen:
Koldskål + rugbrød 1 rugbrød 2 gange kolskål
2 hakke bøffer med spejlæg på rugbrød (ca 3-4 stk. ) reven gulerod til.
Wok indhold svine kød.
Tomat suppe med nudler.
laks steak. oven katofter
Kylling med revet gulerod oven kartofler og tomat sovs ( flået tomater hvidløg, basilikum, oregano, løg, blender, varmop)

Der er mere men det her er lige en Rå udgave men giver en ide.. jeg fylder opskrifter på i min log men har pt. ikke lige tid..

Fif:
Tag 3 måneder fri fra din nuværende rutine
drop, cola, slik, hvidbrød, smør osv. hvis du bruger hjernen så ved du godt hvad der er godt og hvad der er skidt.

Stædighed = sejer
dine venner vil sikkert presse dig til at "svigte" dine mål, presse med byture, og hurtig mad... sig fra, i det lange løb er det her dit helbred....
Spis rugbrød med masser af kerner hverdag.
Spis langsomt .
Drik 3-4 liter vand hverdag.
Frugt - en tur i fakta hver 2 dag og køb 10 stykker frugt for 23 kr... (det har du sparet ved at lade colaen lægge)

Efter de 3 måneder tillad dig selv en tur tilbage til den gamle rutine planlæg en tur med vennerne, næste dag vender du tilbage til 3 nye måneder...

Kombiner med træning = efter 1½ år lover jeg dig resultat!

held og lykke
Jeg skal, Jeg kan, Jeg vil

Crew
Newb

Indlægaf Crew » 12 maj 2008 15:42

Vægttab handler kun om én ting: Viljestyrke!

Du skal ville det, ellers bliver det aldrig til noget. Tænk på det sådan her: Hvis du ikke gør noget ved det, så bliver det højst sandsynligt kun værre. Og følgesygdommene er mange du!

Sig til dig selv: Jeg kan, jeg vil, jeg gør det sgu! Det er bare om at gøre det simpelthen. Det er ikke kernefysik. Du skal bare afbrænde flere kalorier end du indtager.

Havregryn om morgenen er en god ting, bliv ved med det. Derudover skal du spise masser af rugbrød, med noget godt pålæg på. Hamburgerryg, kalkunpålæg, tun, æg, kippers osv! Det er god mad, og det mætter! Hvis du gør det, så kan du sgu spise hvad du vil til aftensmad, bare det ikke er junkfood altid ;) Og drik en masse vand, gerne 1-2 liter om dagen.

Udover det, hvis du er bange for at miste lysten til motion, så start stille og roligt. Fx med at gå nogle ture, i stedet for at løbe. Der er intet værre end at løbe, hvis man er totalt smadret bagefter - Så ryger lysten hurtigt! Du kan også cykle nogle gode ture 2-3 gange om ugen. Svømme, spille fodbold, badminton whatever.. Bare du synes det er sjovt på et eller andet plan!

Bare start hele vægttabsprocessen stille og roligt, og så kommer det alt sammen med tiden. Giv dig selv tid til at gøre det ordentligt. Du er ikke særlig gammel, og har masser af tid til at nå dit mål i. Det er altid svært at ændre sin livsstil som teenager, når man samtidigt går i skole, er sammen med venner og drikker bajere i weekenden! Såå, det handler om at få det hele til at passe sammen :)

Held og lykke man!

SørenA
Diskopumper
Geografisk sted: 9900

Indlægaf SørenA » 12 maj 2008 22:47

sys det er så fedt at du har tænkt dig at tabe (; og det skal nok og lykkes. jeg er også igang med det, men begynder først virkelig med kostplan og protein pulver når jeg flytter hjemmefra om 3 måneder. men, som de andre siger.

lad være med at fokusere på muskel delen til at starte med, fordi at hvis at du vil tabe dig hurtigt, så ryger noget af musklerne også med (mener jeg) hvis du gerne vil styrketræne, og tabe dig. skal du have et lille minus i kalorier per dag. så start med at gå nogle lange ture, med noget nice musik i ørene. det jeg gjorde til at starte med (havde INGEN kondi) var at jeg gik en sang, så løb jeg den næste. så gik jeg, så løb jeg. osv. indtil at jeg havde gået/løbet 6 km. det tager ca 35 min. tag sådan en tur et par dage om ugen. så skal du bare se (; og lad være med at spise unødvendige kalorier..
Så længe det er tungt, er det godt.

Brugeravatar
Youssef
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Youssef » 13 maj 2008 14:01

Det indlæg er 4 måneder gammelt :P

Gade

Indlægaf Gade » 13 jun 2008 11:14

Prøv at søge på google efter "basis fedtforbrændings suppen" jeg er selv igang med den kur, på 4 dagen, og har tabet mig næsten 4,5 kilo af den :)

Nizorh
Hjemmetræner
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Nizorh » 13 jun 2008 12:52

altså altså... 20 minutter på motionscyklen efter træning i et fornuftigt tempo, altså, så man får pulsen op, er at foretrække... Det nytter ikke særlig meget, hvis du cykler og cykler i 4 timer og du kører så langsomt, at du ikke får pulsen op...

Tilbage til "Vægttab"