Dato og tid er 27 nov 2020 23:39

cykle før/efter aftensmad?

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

tonnilerche

cykle før/efter aftensmad?

Indlægaf tonnilerche » 30 jan 2008 15:23

Sad og tænkte...

Er det ligemeget om man cykler før eller efter man spiser aftensmad?

Jeg spiser en "normal" aftensmad, dvs der er tænkt lidt over hvor meget fedt der er i maden, men ikke noget med at beregne kalorier osv. Sparer bare på smøret, sørger for at købe magert kød, og så begrænser mængden af aftensmaden.

Til morgenmad er det en mindre skål havregryn med sukker på. Sukker fordi at havregrynen ellers smager af helvede til.

Til frokost er der 2 x ciabattaboller med noget kyllingebryst eller lignende fra det lokale supermarked.

Ude på eftermiddagen, noget banan eller æble. Vil gå mere over til banan, da det giver mere mæthedsfornemmelse.

Derudover cykler jeg 2 x 20 minutter ( puls 160-180, level 11 ud af 21, "weight loss" program <- aner ik om det nytter at skrive, men det giver forhåbentligt en ide om hvor jeg er henne ) 3 gange om ugen på hverdagene.

Weekenden er "fri" dvs det er tilladt at spise en pizza engang imellem, men på ingen måde overdrive.

Har været igang med ovenstående plan de sidste 2 uger, men synes ikke jeg ser resultater endnu. Skal kroppen lige have et par uger?

Andre forslag til forbedringer, uden der går matematik-eksamen og alt for meget "kontrol" i det? - har hørt noget med at spise meget kød ( protein ), da vægttag også går ud over musklerne.

Jeg er grønskolling på dette her område, så håber i kan hjælpe :-)
111kg, 175cm - bildæk sælges !

Dysp
Hjemmetræner

Re: cykle før/efter aftensmad?

Indlægaf Dysp » 31 jan 2008 18:01

Hvorfor vil du cykle efter aftensmaden? Det er sikkert fordi, du ønsker at kompensere for det mad du lige har spist. Men, er det ærligt så ikke bare nemmere at spise lidt mindre aftensmad og så bang, så behøver du ikke cykleturen alligevel?

Du spiser vel okay, men jeg kan forestille mig at du spiser en ordenlig skål havregryn og en fin stor portion aftensmad. Det er altså ikke skide godt, fordi du har et enormt kalorieindtag under netop de 2 måltider, hvilket er dumt. Fordel dine kalorier udover dagen.

Tilbage til "Vægttab"