Dato og tid er 21 sep 2020 17:05

Protein Pulver nødvendigt?

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

tony22

Protein Pulver nødvendigt?

Indlægaf tony22 » 19 maj 2008 22:32

Jeg skal tabe mig nogle kiloer og har efterhånden fundet måden jeg skal gøre det på.

Jeg skal tabe 20-30 kilo vil jeg skyde på, og har så anskaffet mig noget proteinpulver som min kammerat anbefalede mig, han sagde dog at jeg kun skulle tage en "scoop" om dagen, og lige efter træning.

Min dag ser således ud:

7:00 - 12:00 (Vågner, afhængig af hvordan programmet ser ud)
Spiser havregryn med letmælk, med rosiner på, ingen sukker

Tager over og træner ved 12:00 - 13:00 tiden
45 minutters intens motionstræning, hvor min "heartrate" er på 145-150 under hele forløbet, der er nogle målere og jeg har fået afvide jeg ikke skal få den over 150, da jeg så ville begynde at forbrænde muskler. Passer det?
Efter motionstræning, styrketræner jeg ca. 45 minutter, og det gør jeg 5 gange om ugen det her, altså mandag-fredag.

15:00 - 15:30 - efter træning, tager jeg hjem og laver min shake som jeg så drikker, en time efter eller under det tager jeg nogle stykker frugt.

18:00 - Aftenssmad, og nu kommer jeg så til hovedspørgsmålet, jeg er en kødæder, og spiser gerne utrolig meget kød. Og kød = Proteiner, så egentlig vil jeg mene jeg får tilstrækkelig nok proteiner via. den kød jeg spiser? Hvor mange gram kød mener I jeg skal spise ved sådan et aftensmåltid?

20:00 - 24:00 - Hvis jeg mærker lidt sult, spiser jeg enten Frugt, eller laver mig en portion havregryn med mælk/Rosiner.

Teddy
Diskopumper
Geografisk sted: Et sted imellem køleskabet og fitness centeret

Re: Protein Pulver nødvendigt?

Indlægaf Teddy » 20 maj 2008 15:07

EDIT
Senest rettet af Teddy 22 maj 2008 21:21, rettet i alt 1 gang.
GAAAAB

Brugeravatar
Youssef
Strandløve
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Youssef » 20 maj 2008 22:15

Jeg syns sku det indlæg teddy skrev skal "pinnes" så den ligger øverst med få rettelser og gøre det til et eksempel på hvordan man kan tabe sig ..

lund1989
Newb

Indlægaf lund1989 » 21 maj 2008 09:13

Flot skrevet af teddy, man kan godt se han har lidt forstand på det :)

Men ja, keep up the good fight against the extra kilos.

qazws
Hercules
Geografisk sted: Norring
Kontakt:

Indlægaf qazws » 21 maj 2008 10:19

Youssef skrev:Jeg syns sku det indlæg teddy skrev skal "pinnes" så den ligger øverst med få rettelser og gøre det til et eksempel på hvordan man kan tabe sig ..

Teddy,

Hvis du selv ønsker det, kan du sende en rettet udgave af indlægget til mig via PB, så vi kan snakke det, du har skrevet, igennem. Herefter kan jeg smide det op som et opslag under "Vægttab".

Teddy
Diskopumper

Indlægaf Teddy » 21 maj 2008 10:43

EDIT
Senest rettet af Teddy 22 maj 2008 21:22, rettet i alt 1 gang.
GAAAAB

qazws
Hercules
Kontakt:

Indlægaf qazws » 21 maj 2008 10:45

Held og lykke :)

Kontakt mig når du er færdig. Også ville jeg lige læse "CUTS - Vejen til lavere fedtprocent" først, hvis jeg var dig, så de ikke lapper for meget over hinanden :) Det er vidst vores bedste vægttabs artikel, so far ;)

Teddy
Diskopumper

Indlægaf Teddy » 21 maj 2008 10:51

EDIT
GAAAAB

Brugeravatar
Arhnold
Hercules
Geografisk sted: København K

Indlægaf Arhnold » 21 maj 2008 10:54

Jeg synes ikke du skal gå for meget ind i detaljer med fysiologien. Dels er jeg ikke 100% enig i alle dine betragtninger (fx er jeg meget uenig i at alle carbs skal komme fra grønt samt at man skal spise hver tredje time for at holde stofskiftet oppe), og dels mener jeg ikke at man kan formalisere så meget som du gør (at spise brocolli for at hæmme det ene og andet mener jeg er nonsens - brocolli slanker fordi det er sundt, færdig!).
Følg loggen - bulker løs for tiden:

http://www.fitforum.dk/viewtopic.php?t=11044

Løft for tiden:

Bænk: 100
Dødløft: 150
Squat: 120

Teddy
Diskopumper

Indlægaf Teddy » 21 maj 2008 11:52

EDIT
GAAAAB

qazws
Hercules
Kontakt:

Indlægaf qazws » 21 maj 2008 12:22

Variation er vejen fra imo. også kan du hive så mange fancy ord frem, som du vil ;)

Brugeravatar
Arhnold
Hercules

Indlægaf Arhnold » 21 maj 2008 12:43

Hold op du er godt nok fyldt med mærkelige statistiker. Der er forskel på hvornår noget er "bevist" som du selv siger og hvornår noget er en teori. For en meget udemærket diskussion af dette, se Ernst Hansens bog "Introduktion til matematisk statistik". Jeg er godt klar over alle de forskellige ting du nævner (omend solanin indtaget skal være meget stort før de problemer du beskriver indtræder, og det sker ikke for 99/100 mennesker ved kartofelspisning).

ad 1: se ovenfor
ad2-7: det er klart for enhver at grøntsager er meget sunde. Men som du også kan læse i den bog jeg beskriver ovenfor, er man - især når man udtaler sig om komplekse mekanismer - nødt til at indse at teorierne langt fra behøver at holde. Man kan tage følgende i betragtning: 1) Mennesket har i 30.000 år været afhængig af kulhydrat-komponenter i form af enten hvede, ris eller majs. Senere hen kom kartoflerne så til (mange mener at de faktisk var kendt af mayaerne for 4000 år siden). 2) Mit ligevægtsindtag er på cirka 3500 kcal. Hvis ca 60% skal dækkes af kulhydrat (dette tal er bare for at illustrere) er det cirka 2100 kcal. Hvis dette dækkes af en ligelig blanding af iceberg salat, tomat, gulerod og peberfrugt (de mest almindelige grøntsager), skal en som jeg spise cirka 9 kg grønt om dagen (tal er taget fra kalorietabel.dk). Selv hvis man tog andre grøntsager ville dette tal være himmelråbende højt. INGEN bør spise 9 kg grønt om dagen, med mindre man vil have mave-tarm katar. Selv med dobbelt så mange kcal pr. grøntsag, og et ligevægtsindtag der er halvt så højt, vil man skulle spise 2,25 kg grønt om dagen :roll:

1) og 2) viser, at det på ingen måde er sensibelt at erstatte al sin carb med grønt-carbs. Du kan have nok så mange smarte teorier, men 30.000 års evolution samt simpel sund fornuft tilsiger, at det ikke er den korrekte måde at leve på. Hvis du ikke kunne tilrettelægge dit vægttab sådan at du kunne klemme ris/pasta/kartofler ind i din kostplan, så er der nok andre ting der var galt!

Alt i alt mener jeg ikke at man skal tro at helsekost råd fra den ene og anden giver noget som helst. Med sund fornuft kommer man længere. Jeg læste fx engang i et kvinde-helse-blad, at man kun skulle spise rød peber, ikke gul/grøn, da der var mere af et eller andet stof i de røde. Her er det så jeg mener, at de snart 7/10 voksne danske kvinder er overvægtige, så burde de måske bare spise peberfrugt istedet for at drikke kaffe, æde choko osv! Hvis man tager sig sammen og bruger hjernen fremfor maven, så kan man opnå en fedtprocent på 4, uden de helt store problemer!

Løft for tiden:

Total: 370

Teddy
Diskopumper

Indlægaf Teddy » 21 maj 2008 13:16

EDIT
Senest rettet af Teddy 22 maj 2008 21:23, rettet i alt 1 gang.
GAAAAB

Brugeravatar
Arhnold
Hercules

Indlægaf Arhnold » 21 maj 2008 14:36

Dine beregninger og resonementer er helt hen i vejret. Du ved vel nok at - selv for en stor tyk bamse - er et kalorieunderskud på 500 optimalt, og over 1000 er for meget. Så hvis man udelader 8 ud af 9 kilo grønt, så vil man realisere små 1800 kcal underskud - inoptimalt!

For det første: en gut på 100 kg skal have 150 gram protein om dagen, dvs 600 kcal. Basta.

Hvis man indtager 1800 kcal om dagen, så skal cirka 900 af dem komme fra kulhydrat. Ikke 6-700.

Hvor du får dine kalorietal fra ved jeg ikke. men 900 kcal i grøntsager svarer til cirka 3 kilo (kalorietabel.dk). Det er igen fuldkommen hen i vejret (og her ER der taget højde for et energi underskud).

"Jeg er ked af at sige det til dig arnold, jeg ved det holder" - no offense, men der er højst sandsynligt en grund til at du i første omgang havde brug for at smide 35 kilo. Det er nemlig IKKE de små detaljer der gør det for folk som dig der har brug for et stort vægttab, det er de store "detaljer". Dine alt alt for mange kilo versus den viden der er gemt i 30.000 års kostvaner - tjaaaaaa, hvad mon man bør stole mest på? Jeg tror godt du selv kan regne svaret ud, og det håber jeg også fremgår tydeligt for andre der følger denne diskussion (hvis der da er nogen).

Løft for tiden:

Total: 370

tony22

Indlægaf tony22 » 21 maj 2008 15:56

Mange tak for hjælpen Teddy!

Har lige nogle spørgsmål:

- Du siger ingen frugt? er det simpelthen banlyst eller? Fordi har det med at blive sliksulten om aftenen, og så hjælper frugt lidt på det, og spiser generelt meget frugt.

- Proteinpulver er vel lovligt så :P - Men tænker på, hvordan måler jeg det 100% - Nu tænker jeg ikke kun på pulveret, men også generelt med alt den mad jeg spiser. Også med målingen af kcal og kulhydrater osv.

- Træningen, jeg tror jeg ville give lidt op hvis jeg skulle træne på den måde, med 80 sekunders moderat træning og så 40 sekunders sprint. Det jeg prøver at sige er om det er i orden jeg måske ligger ud med den måde jeg gør på? Altså skal nok ændre så jeg styrketræner først, men så jeg evt. bare holder min hearrate på 150, og måske ikke sprinter så fandens meget? måske til sidst når jeg afslutter?

Det var såmen bare det :) Du skal ihvertfald have stor stor tak for hjælpen! :D

Dejligt med hjælpsomme folk

Tilbage til "Vægttab"