Dato og tid er 26 jan 2020 01:35

Vægttab og Styrketræning.

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

Rebinho

Vægttab og Styrketræning.

Indlægaf Rebinho » 04 dec 2011 22:14

Hej Jeg er en dreng på 18 år, der har trænet styrketræning i 3 måneder og samtig løbet 30 Min. Gennemsnitlig 6 gange om ugen. Vejer 73KG og er 175Cm høj. I den første måned har jeg trænet stille og rolig. Ikke alt for hårdt, og heller ikke alt for lidt.(tror jeg) I andre 2 måneder anstrengte jeg mig lidt mere. Og nu i denne fjerde måned, er min plan at anstrenge mig hårdt. Og tabe mig i kilo. Min ønske mål er 68 kg inden febuar. Alstå 2 måneder. Jeg har ikke spist eller drukket noget usundt her i den sidste måned, undtagen Cola. De næste 2 uger vil jeg indtage sukkerfri. Og når de 2 uger er gået vil jeg droppe colan helt. Min plan er at indtage mindre end jeg forbrænder.

Jeg har brug for nogle spørgsmål besvaret. Jeg er virkelig desperat efter hjælp.

Kan jeg godt tabe mig samtidig med at styrketræne? (håber der vil blive sagt ja)^^

Her i første december har jeg Spist lidt om morgen, meget lidt* Også før træning mætter jeg mig omkring kl 17:00-18:00. Efter træning spiser jeg måske en rugbrød(Hvis jeg er meget sulten). Kan min plan godt gå sådan? (følelsen: meget lidt energi)

Når man laver styrketræning, brænder man også kalorier?

1. dag mave, side, skulder.

2. dag biceps, ryg ben.

3 dag tricpes, bryst.

Dette er min program.

Vindharpe
Newb
Geografisk sted: Jylland

Re: Vægttab og Styrketræning.

Indlægaf Vindharpe » 13 dec 2011 21:46

ja, du forbrænder når du styrketræner. Gør du ved alt, selv når du spiser eller sover

Wond
Kagearm

Indlægaf Wond » 13 dec 2011 22:01

Hvad er dine konkrette mål? Udfra det du skriver, vil jeg gætte på et såkaldt cut (vægttab)?

Mr.Lindbaum
Barbell-Baron
Geografisk sted: Nykøbing F

Indlægaf Mr.Lindbaum » 19 dec 2011 12:20

175 høj og 73kg! Nu ved jeg ikke hvordan du ser ud, men du kan tvivlsomt være ret stor. Jeg er selv 175cm høj og vejer pt. 81,5kg og jeg har vel nok -5kg endnu før six-packen kan ses helt.

Om du skal gaine eller tabe dig kan jeg ikke bedømme uden billeder

Rebinho skrev:Kan jeg godt tabe mig samtidig med at styrketræne? (håber der vil blive sagt ja)^^

- Kort sagt: Ja

Rebinho skrev: Her i første december har jeg Spist lidt om morgen, meget lidt* Også før træning mætter jeg mig omkring kl 17:00-18:00. Efter træning spiser jeg måske en rugbrød(Hvis jeg er meget sulten). Kan min plan godt gå sådan? (følelsen: meget lidt energi)

-Følelsen kender jeg godt da jeg kørte omkring de 1300kcal, så ja det kan være meget normalt ved ekstremt cut og nej, jeg kan ikke anbefale at køre ned omkring 1300kcal.
Og så ville jeg skifte det rugbrød ud med noget protein umiddelbart efter træning!

Rebinho skrev: Når man laver styrketræning, brænder man også kalorier?

-Man forbrænder uanset hvad man laver. Jo højere aktivitet, jo højere vil forbrændingen være.

Tilbage til "Vægttab"