Dato og tid er 06 aug 2020 13:52

Vægttab inden sommer

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

Amer9

Vægttab inden sommer

Indlægaf Amer9 » 26 apr 2012 22:29

Hej alle sammen :)

Jeg er en dreng på 17 år, som vil tabe sig meget!. jeg har løbet nogen ture, men det har været sådan on, off.. Min vægt er der omkring 93 og jeg synes selv det er rigtig meget!. I min fritid går jeg i skole og når jeg kommer hjem spiller jeg for det meste FIFA. Jeg har før gået til fodbold, men er stoppet pga. problemer med mit ene knæ. Så jeg vil gøre hører, hvad kan jeg gøre for at tabe mig inden man skal på sommerferie og hvad skal jeg spise?? :)

- Undskyld jeg formuler mig så dårligt!

KeeZ
Kagearm

Re: Vægttab inden sommer

Indlægaf KeeZ » 26 apr 2012 23:00

For det første hvor høj er du?
Går du i et motionscenter eller har du noget du kan træne med derhjemme? Eller du har måske bare tænkt dig og løbetræne og spise sundt, så du kan blive slank?
"When one teaches, two learn."

Amer9

Indlægaf Amer9 » 26 apr 2012 23:11

Jeg er 192.
Nej, jeg går ikke i motionscenter, jeg har nogle små ting jeg kan bruge her hjemme, men jeg tænkte mere på at løbetræne, end at blive stor :D

KeeZ
Kagearm

Indlægaf KeeZ » 26 apr 2012 23:45

En god regel er 90 % sundt og de sidste 10 % hvad du lyster.

90 % af tiden spis fisk, grønsager, frugt, magert kød såsom kalkun, kylling, hamburgerryg, magert hakket oksekød etc. Nødder, yogurt, hytteost, feta, æg, bær, hørfrø, quinoa osv.

og drik mælk og en masse vand og evt. grøn te. Smoothies er også godt.
Køb alt det som du kan finde som økologisk.

Og undgå kulhydrater fra sukker, ris, pasta etc.

Brug olivenolie til stegning.

Amer9

Indlægaf Amer9 » 27 apr 2012 06:33

Super tusind tak for de gode råd!! - Men hvad med træning?, er det bare løbetræning som jeg også havde planlagt?

Bengt-BIG-BEN
Hjemmetræner

Indlægaf Bengt-BIG-BEN » 29 apr 2012 13:26

Motion skal være sjovt, så find noget du kan li, løb er hårdt for dit knæ, evt. svømmning er efektivt... Har du en kæreste ?? så knald hende/ham to gange om dagen istedet for en :mrgreen:

jubu
Newb

Indlægaf jubu » 29 apr 2012 16:17

under artikler kan du finde trænings program til navy seals :)
Det starter helt fra bunde (Dig)..
Det er en masse løb og svømning, + en masse øvelser til kroppe..

Programmet er lavet til at give folk en god kondition, men giver samtidig en god omgang træning til hele kroppen :)

Kan klart anbefales hvis man ikke er til de tunge vægte, og man bare ønsker en god kondition og en veltrænet krop. uden behov for at være stor :P

KeeZ
Kagearm

Indlægaf KeeZ » 29 apr 2012 17:20

Hvis det skal foregå udenfor, foretrækker jeg at cykle da det er sundere for knæene, og så er det også meget nemmere og nyde naturen når ens hovede ikke hopper op og ned.

cenius
Geografisk sted: Århus C

Indlægaf cenius » 04 maj 2012 15:35

Er selv en ret stor person på små 105 kilo, og jeg må indrømme at jeg foretrækker at løbe en tur frem for at cykle, godt nok er det sindsygt hårdt ved kroppen til at starte med, men i løbet af et par uger har din krop vænnet sig til det, og så er det pludseligt en helt anden oplevelse.

Løber desuden i et bakket skov terræn, og der får man nogle gode oplevelser engang i mellem, sidste gang var jeg små 5m fra en buk og en rå - det var lidt specielt.

Tilbage til "Vægttab"