Dato og tid er 05 apr 2020 02:31

Realistisk fedttab på 6 måneder?

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

DicteP
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14 maj 2012 01:48

Realistisk fedttab på 6 måneder?

Indlægaf DicteP » 14 maj 2012 02:10

Jeg har brugt det sidste halve år på eventyr i udlandet - uden træning og med en la la kost. Det her halve friår brokker jeg mig bestemt ikke over, men det har kostet rigtig meget på fedtprocenten - så motivationen for at vende tilbage til den tidligere form er KÆMPEstor!
Jeg har tidligere løbet maraton- og ultraløb, men kosten har aldrig været helt optimal, så derfor søger jeg nu råd her :)

Jeg har netop fået målt min fedtprocent til 30,1 (ja, det er rigtig højt selvom jeg er hunkøn!) og vil nå bruge det næste halve år med total fokus på en forbedring af det her frygtelige tal. Min træning vil bestå af 3*fullbody, 50-80km løb og 2-3*spinning om ugen.
Mht. kosten vil jeg derfor høre om det kan betale sig at køre med få kulhydrater for at fremme forbrændingen af fedt?
Og hvis der er nogle, der kan komme med et bud på hvor meget jeg på denne måde kan forbedre min fedtprocent så er I mere end velkomne til at smide et bud :D

Dicte

Brugeravatar
Droopy
Strandløve
Indlæg: 357
Tilmeldt: 19 apr 2006 22:39
Geografisk sted: Århus

Re: Realistisk fedttab på 6 måneder?

Indlægaf Droopy » 19 maj 2012 20:57

Hej Dicte
Uanset kostsammensætning og aktivitetsniveau, sænker du ikke din fedtprocent i nogen nævneværdig grad, uden et kalorieunderskud.

I forbindelse med vægttab, specielt kraftigt, er det en fin idé at skrue ned for kulhydraterne, før fedt/protein. Men mener formålet her må være, at mindske sult og sikre kroppens behov dækket.

Franskfisker
Newb
Indlæg: 48
Tilmeldt: 06 feb 2008 22:24
Kontakt:

Re: Realistisk fedttab på 6 måneder?

Indlægaf Franskfisker » 06 jun 2012 15:15

At holde kulhydrater fuldstændig ude af kosten er ikke nogen god ide.
I stedet burde du udregne dit ligevægtsindtag, trække ca. 500 kalorier fra dette tal og så ellers have en fornuftig fordeling af kulhydrat, fedt og protein. En god tommelfingerregel er, at 40% af dine kalorier skal komme fra protein OG kulhydrat, de sidste 20% fra fedt.

For det kan godt være, at du skærer ned på kulhydraterne, men skruer du tilsvarende op for fedt og protein så du alligevel spiser for meget (altså spiser mere end dit ligevægtsindtag) kommer du ikke til at opnå et vægttab.
Hej! Ønsker du at benytte en effektiv slankekur kan du snart læse mere om dette. Så kig forbi www.simpelslankekur.dk hvis du har lyst!


Tilbage til "Vægttab"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron