Dato og tid er 20 sep 2019 21:36

Atkins/keto + optræning

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

bjarkebjarke

Atkins/keto + optræning

Indlægaf bjarkebjarke » 19 jul 2012 08:36

Goddag! Håber på at kunne få svar på et meget konkret spørgsmål herinde.

På godt et års tid har jeg smidt lige under 10kg. Først ved at omlægge min kost til en meget sundere livsstil(balanceret, mange grøntsager, godt med kylling, osv..). Dernæst begyndte jeg på en keto kur(ligner meget atkins) - dvs. så lav mængde kulhydrater som muligt, og ingen sukker. Derimod meget fedt.

Det har virket - jeg er gået fra at veje 91kg til at veje 81kg om morgenen nu. Jeg vil gerne ned på under 80 - men der er ét problem.

Jeg står og vil gerne træne mig i form til at blive optaget på en officersuddannelse i forsvaret i længden. Min viden inden for kost/motion er dog ikke speciel stor - men jeg er lidt kommet frem til, at motion + atkins kuren ikke går godt hånd i hånd - fedt skulle angiveligt ikke være det bedste at brænde af på det punkt.

Derfor: Har I bedre forslag til kur/diet? Jeg vil stadig gerne smide lidt, men samtidigt træne mig op til at kunne løbe en habil cooper test. Målt er 2,8km på de 12 min, hvis ikke bedre.

Jeg er begyndt på den gode Navy Seals træning (http://www.getbig.dk/article.php?id=108) - er gået stille og roligt igang. Tog en cooper test(dog på løbebånd, men med min egen fart dækket til), hvor jeg løb 2,4km. Ikke dumt set i lyset af at jeg ikke har trænet i godt 3 måneder, overhovedet.

Lidt rodet tekst, men ja - feedback til atkins+navy seals træning for at komme i god fysisk form tages gerne.

Tak!

Animus

Re: Atkins/keto + optræning

Indlægaf Animus » 23 jul 2012 11:43

Jeg er lidt i tvivl om hvad dit spørgsmål egentlig er ?

Hvis spørgsmålet er om det er en god idé at være på atkins/keto samtidig med du gerne vil gennemføre det navy seals program, så tror jeg svaret er nej. Ligesom dig er jeg ikke den store ekspert indenfor kost osv, men jeg ved dog at kulhydrater er kroppens brændstof. Og det program der ligner noget der godt kunne bruge en del optankninger undervejs :)

Hvis du søger lidt rundt er der tonsvis af information omkring kost/søvn/træning

Tilbage til "Vægttab"