Dato og tid er 20 sep 2019 11:00

Valg af supplementer under vægttab

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

frexton

Valg af supplementer under vægttab

Indlægaf frexton » 19 sep 2012 19:59

Hej allesammen. Jeg er en ung fyr, som er igang med at tabe mig. Lige pt går jeg til crossfit 3 gange om ugen, løber 2-3 gange om ugen og engang imellem styrketræner jeg, for at supplere med det jeg ikke får trænet under crossfit.
Har indtil nu ikke spist noget protein, kreatin, vitaminer osv osv., da jeg tidligere har haft lidt problemer med det. Har førhen styrketrænet en del, hvor jeg drak Viking Whey protein og kreatin. Jeg fulgte 100% anbefalingerne og levede sundt ved siden af. Jeg byggede muskler som jeg skulle og det hjalp fint med restitutionen, dog tog jeg på af det.
Jeg lever sundt og følger opskrifter fra diverse fitness sites og motionerer selvfølgelig en helveds masse, så alt det skulle gerne være på plads. Det eneste jeg mangler, er bare noget mere restitution, da jeg godt kan mærke, at jeg ikke får noget kosttilskud. Hvad har i af gode råd? Som jeg 100% ikke tager på af? Tænker også om noget fiskeolie, vitaminer eller lignende kunne være godt? Da jeg ikke er helt stor fan af fisk.
Venligst gerne meget pædagogiske svar, er lidt nyt på dette område. På forhånd tak :)
Mvh. Frexton

PunyBoy
Newb

Re: Valg af supplementer under vægttab

Indlægaf PunyBoy » 19 sep 2012 21:49

Lige for at få en uddybning.. du siger du "tog på".. men er det fedt vi taler om?

Altså fik du større mave-vom af det eller var det bare på vægten at du kunne se den stige? - Jeg spørger fordi det kunne jo nemt være at du tog vægt på i form af muskler (hvilket jo er pointen med træningen :) )

frexton

Indlægaf frexton » 20 sep 2012 08:54

Selvfølgelig var det en del muskler, hvilket var godt. Men også fedt, som man kunne se i hovedet blandt andet :)
Altså ved ikke om jeg har gjort noget forkert. Men vil ihvertfald bare gerne høre jeres råd, på hvad der er bedst til restitution af musklerne, når man crossfitter og løber :)

PunyBoy
Newb

Indlægaf PunyBoy » 20 sep 2012 09:27

Jeg ville supplere med noget protein tilskud (hvis du ikke får nok via kosten) og derudover sørg for at få nok at sundt fedt (enten via kosten ellers køb noget fiskeolie)

Kreatin har jeg ingen erfaringer med, men det skulle vist hjælpe en del på restitution.

Da du brugte proteintilskud kan det have været weightgainer? Det indeholder nemlig en hel kulhydrater så det kunne forklare at du tog for meget på.

Jeg ville overveje omkring 30 gr protein tilskud om morgenen (igen, hvis din kost ikke dækker det) og derudover 30 gr protein tilskud efter træning. Det er også min plan at starte med noget protein tilskud da jeg ikke får nok og det går ud over både restitution og muskel "dannelse"

frexton

Indlægaf frexton » 20 sep 2012 10:44

Tak for svaret :)
Nej det var ikke weightgainer jeg brugte, men ved ikke hvad jeg gjorde forkert dengang. Vil helt klart prøve at køre mit protein og kreatin igen og se hvad der sker :)
Har også læst en masse topics herinde nu, så føler jeg har en del mere viden allerede :)

Tilbage til "Vægttab"