Dato og tid er 21 sep 2019 18:48

Rette op på usund livsstil

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

Eksrygeren

Rette op på usund livsstil

Indlægaf Eksrygeren » 27 sep 2012 03:37

Hej Forum

Efter at have kvittet smøgerne vil jeg også smide kiloene,har levet de sidste 10 år uden nogen former for motion og usund livsstil.

Jeg har læst rundt omkring og kommet frem til at kylling og brocoli skulle være godt,skal jeg gå ud og købe et lager og leve af det et par måneder eller er der også noget fedt og andre ting min krop har brug for.

Hvordan jeg bør motionere,min kondi er utrolig ringe men er dog forbedret markant efter rygestoppet for en uge siden.Har fået en kæmpe vom og resten af fedtet sidder på hofterne,lårene og bagdelen.Ville det være fornuftigt at betale for at få en kostplan og motionsplan.Vil nødig falde om fordi jeg ikke får nok næring.

Mine data er 37år 183/90

Tak

PunyBoy
Newb

Re: Rette op på usund livsstil

Indlægaf PunyBoy » 27 sep 2012 07:53

Godt initativ! =D>

Jeg vil lade de mere kyndige hjælpe med detaljer, men der er 3 ting jeg kan anbefale:

1. Motion
Gå istedet for at tage bussen
Cykl på arbejde
Tag en cykeltur når solen skinner
Hvis du har børn så tag dem med udenfor på cykelture, på stranden etcetc.. alt sammen brænder kalorier

2. Spis sundt
Skær alt væk som hedder kager, slik, sodavand og grillmad..
Spis magert hvidt kød (kylling, kalkun etcetc) og fisk
Undgå at spise for mange kulhydrater (kartofler, ris, brød..)
Spis mange grøntsager til middag (gerne ca 1/3 af måltidet bør være grønt)

3. Styrketræning
Gå i fitness center eller fix noget sammen derhjemme der muliggør vægttræning
Muskler bruger nemlig mange kalorier for at fungere så din forbrænding bliver bedre hvis du har større muskler. Derudover forbrænder man mange kalorier ved at træne så det er dobbelt op :)

Der findes mange artikler omkring kost og træning på denne side så prøv og kig i toppen af siden der er en knap til "Artikler".. gå rundt derinde og læs nogle stykke og få lidt inspiration der.. ellers bare spørgs på forum hvis der er mere du har brug for at vide..

Held og lykke 8)

Snailfist
Arnold

Indlægaf Snailfist » 29 sep 2012 08:55

Kylling og brocolli skal nok gøre dig slankere og sundere end hvad du har været indtil nu og det kan sagtens være en god ide indtil du er normalvægtig. Men det er ikke sundt at undlade fedt fra kosten.

En sund tallerken mad består af 1/3 kød og 2/3 grøntsager. brug gerne smør eller fløde til grøntsagerne så det smager af noget og du får noget fedt.

Edit: Helt enig med foregående, slik er no-go, og de tomme kalorier fra brød, pasta, kartofler, ris har du ikke brug for.

Storfod
Hercules
Geografisk sted: 5854 Gislev

Indlægaf Storfod » 08 nov 2012 10:50

Hold dig så vidt det er muligt fra mejeriprodukter,
Hvis du f.eks. drikker mælk, så får du en del kalorier uden det mætter.
Juice skal du også holde dig fra, og drikker du sodavand eller saftevand, skal det være light, men det er self. bedst kun at drikke vand..
Board moderator

Tilbage til "Vægttab"