Dato og tid er 20 sep 2019 11:03

En middelvej?

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

MartinJ
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 okt 2012 12:37

En middelvej?

Indlægaf MartinJ » 31 okt 2012 07:00

Hej derude, har nu besluttet mig for at lave en profil her :)

Jeg har læst en del artikler og forum indlæg omkring vægttab osv.
Jeg gik igang med et lille vægtab for en 3-4 par måneder siden, hvilket egentlig ikke har været det store problem da jeg først bestemte mig for det.

Før:
Mand 22 år.
185 høj (ca)
89kg

Nu:
Mand 22 år.
185 høj (sjovt nok...)
79kg.

Det er forgået over 4-5 måneder hvoraf de 2 første var mindre seriøse, men gik stille og roligt nedaf, hvoraf de sidste 3 lagde jeg mad om, og lagde usundt på hylden. Og prøvede at holde igen med øl (hvilket er gået ret godt).

Den sidste måned har jeg så lagt noget træning ind. Tog rytter cyklen på arbejde de fleste dage.
Og jeg struktruerede mit træningsprogram så det blev et 2-delt program, jeg træner 4gange i ugen.
Vil gerne skrive programmet ned. Men ved ikk om det er nødvendigt.

Før hver træning løber jeg 3.5km på bånd, næsten altid som interval træning med 600m normal løb 400m hurtigt osv, mest fordi jeg godt kan lide det og føler jeg får pulsen godt op.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg taber mig, jeg indtager mindre end jeg forbrænder, føler faktisk jeg har svært ved at indtage nok, hvis jeg holder mig til sund mad selvfølgelig.

Jeg føler tilgengæld ikke min fedtprocent svinder så meget. Ifølge den vægt jeg bruger er jeg nede omkring 16% hvilket er fremskridt, og kan da også se og måle jeg er blevet mindre. Min mave og bryst har dog det meste resterende fedt pt (ser det ud til)

Har læst mig til at jeg ikke kan tage på i muskelmasse, så længe jeg taber mig.
Men jeg søger lidt en middelvej, for er egentlig godt tilfreds med vægten, og ønsker ikke at bulke for at få muskelmasse.

Er der en god måde jeg kan holde min vægt på, mens jeg stille og roligt fjerner min fedtprocent, og får lagt muskelmasse på?
Jeg har ingen intentioner om at blive bodybuilder af nogen art. Men ønsker blot en sund krop hvor jeg stille og roligt ville kunne bygge markering op. Men først og fremmest et mit ønske at få min fedtprocent på omkring de 8-10%

MartinJ
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 okt 2012 12:37

Re: En middelvej?

Indlægaf MartinJ » 31 okt 2012 07:12

Der var ikk rigtig mere plads at skrive på?

Ville lige tilføje en meget normal mad dag for mig:

Morgenmad (6:30)
En skål fibermusli (mængde afhænger lidt af sult) med enten minimælk eller noget Cheasy 0.1% yoghurt. Med rosiner, enkle gange lidt banan (hvis jeg har husket at købe det)

Morgenmad igen (ville nok normalt være en snack, men jeg får mad på arbejdet så jeg spiser!(9:00))
1stk rugbrød med ost eller kødpålæg, noget ananas, og en 5-6 gulerødder. Nogengange tager jeg 2 stk rugbrød.

Frokost (12:00)
Firmaet laver mad. Og det kan være alt mellem himmel og jord. Føler jeg det er appetitligt og ikke for usundt tager jeg en normal portion. Hvis ikke tager jeg 2 stk rugbrød m. kødpålæg.
Dertil får jeg en stor skål salat m. Iceberg, tomat, agurk, pepperfrugt, broccoli ja - lidt af hvert, hva der nu er. Enkle gange noget feta os, men sjældent.

Snack (15:00)
Lidt afhængig af hvad jeg har. Men ja, Cheasy yoghurt måske. Eller nogle gulerødder, herefter træner jeg for det meste.

aftensmad (18:00-20:00 svinger lidt)
Lidt forskelligt igen, igår fik jeg chili con carne fx. Nogen gange tager jeg et par rugbrød. Ja - laver lidt forskelligt. Og kan ikk løbe fra at jeg en enkel gang eller 2 laver en hjemmelavet pizza fx. Dog køber jeg ikke junkfood.

Nogengange får jeg lidt nødder eller gulerødder senere på aften, men det er ikke hver dag.

Det jeg går mest op i er at jeg ikke går rundt og er sulten, og det føler jeg mig også sjældent.
Men det her er en typisk dag for mig.
I må sige til hvis jeg skal skrive mere. Eller hvis der er noget i er i tvivl om.

Men er jeg på rette spor, eller er der noget jeg bør ændre?

På forhånd tak. :)


Tilbage til "Vægttab"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster