Dato og tid er 14 jul 2020 11:42

Vægttab kvinde

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

Shapeup
Indlæg: 1
Tilmeldt: 09 jan 2013 11:44

Vægttab kvinde

Indlægaf Shapeup » 09 jan 2013 12:10

Jeg har fået installeret mig en kalorietæller app, som kan hjælpe mig med mit vægttab. Jeg syntes bare, at det lyder ret mærkeligt..

Jeg får mit højeste kalorieindtagtal af vide - men hvad så?

Er det så lige meget hvad jeg spiser på en dag, bare det ikke overgår tallet?


Tak

MikloMJ
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31 okt 2012 09:49

Re: Vægttab kvinde

Indlægaf MikloMJ » 23 jan 2013 13:00

altså du kan regne dit ligevægts indtag ud, som er det cirka antal kalorier du skal indtage for hverken at tabe dig eller tage på. men til at regne det antal kalorier du skal indtage for at tabe dig, kan jeg anbefale en app der hedder ShapeUp Club.
dit ligevægts indtag er jo afhængigt af aktivitets niveau så det kan aldrig blive helt præcist

i den app du har anskaffet dig, vil jeg tolke højeste kalorie indtag som dit ligevægts indtag.
The only bad workout is the one that didn't happen!

MARKN11
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 feb 2013 20:42

Re: Vægttab kvinde

Indlægaf MARKN11 » 05 feb 2013 20:46

Du skal som nævnt udregne dit ligevægtsindtag, og spise derefter. Jeg har skrevet en guide til hvordan du finder dit ligevægtsindtag. Og hvordan du bruger det udregnede tal til at tabe dig.
Du kan få mere info på denne side: http://slankekurkostplan.dk/slankekur-kostplan-step-by-step-guide-til-varigt-vaegttab/

LøbeLine
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27 maj 2013 22:18

Re: Vægttab kvinde

Indlægaf LøbeLine » 03 jun 2013 20:18

Godt at spørge når man er i tvivl! Men nej, du skal stadig være opmærksom på at du skal forbrænde flere kalorier end du indtager.

fjerritslev
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10 sep 2015 12:31

Re: Vægttab kvinde

Indlægaf fjerritslev » 10 sep 2015 12:44

Jeg ved godt det er MEGA tabu, men nu er det også kun fordi min egen kæreste har prøvet det og jeg så hvordan hendes krop reagerede. Hun har forsøgt sig med disse: http://www.24h7diet.com/forsideprodukte ... 0-stk.html

Og mange vil nok bande dem langt ind i h.... , ,men hun tog dem efter anvisning og oplevede ikke bivirkninger. Hun var godt klar over de første kg "bare" ville være væsketab, men hun fik nedsat sult og stort set ingen sukkertrang da hun spiste dem. Det var noget hun gjorde i en periode. Hun smed 5 hurtige kg og hendes motivation boostede! Det var lidt den nemme løsning, for et varigt vægttab kræver blod, sved og tårer og ja det er hårdt. Men hun fik en succes-oplevelse da hun så hendes vægt gik nedad og fik derved lysten til at spise sundere og dyrke motion.

Blot en lille information. - så brug den eller lad vær :-)

/ Fjerritslev

siiimon159
Indlæg: 6
Tilmeldt: 08 okt 2015 15:42

Re: Vægttab kvinde

Indlægaf siiimon159 » 25 okt 2015 12:56

Som andre skriver, så handler det om at du ikke må indtage mere end dit daglige forbrug.
Jeg kan anbefale dig at gøre brug af proteinpulver. Der er rigtig mange fordele i starte med at indtage dette.
Læs mere om det her : http://wheyproteinpulver.dk/
Jeg har selv haft stor gavn af denne side! De forklarer alt på et sprog som alle forstår

proteinfitness
Indlæg: 1
Tilmeldt: 05 aug 2018 09:26

Re: Vægttab kvinde

Indlægaf proteinfitness » 05 aug 2018 09:29

Har du brug for et guide til proteinpulver, kan du finde den her https://koeb-proteinpulver.dk/

TrineP
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29 apr 2019 14:40

Re: Vægttab kvinde

Indlægaf TrineP » 29 apr 2019 14:43

Det er i og for sig ligeyldigt, hvordan dine kalorier ser ud. Det vigtigste er bare, at du ikke får for mange af dem.
Når det er sagt, bør du selvfølglig bruge dine kalorier på en sund og variet kost. Har du fx kun 1500 kalorier til rådighed hver dag, kan man nok regne ud, at der skal nogle sunde og fedtfattige fødevarer til, hvis man vil opretholde et godt energiniveau og overskud.
-------------------------------------------
Mvh Trine fra https://www.curvii.dk/

MathildeH
Indlæg: 1
Tilmeldt: 03 feb 2020 12:43
Kontakt:

Re: Vægttab kvinde

Indlægaf MathildeH » 03 feb 2020 12:57

TrineP skrev:Det er i og for sig ligeyldigt, hvordan dine kalorier ser ud. Det vigtigste er bare, at du ikke får for mange af dem.
Når det er sagt, bør du selvfølglig bruge dine kalorier på en sund og variet kost. Har du fx kun 1500 kalorier til rådighed hver dag, kan man nok regne ud, at der skal nogle sunde og fedtfattige fødevarer til, hvis man vil opretholde et godt energiniveau og overskud.
-------------------------------------------
Mvh Trine fra https://www.curvii.dk/


Fuldstændig korrekt hvad Trine siger. Du kan spise, hvad du vil for dine 1500 kalorier, og så længe du holder dit daglige kalorieunderskud på 400-500 kalorier, vil vægttabet komme. Og det gælder uanset, om du spiser broccoli eller chokolade for de 1500 kalorier. Det er et faktum.

Sagen er bare den - som Trine også pointerer - at du bliver meget mere mæt af 1500 kaloriers broccoli (det er faktisk noget nær umuligt at spise på en dag, fordi du vil i så fald skulle spise 4,5 kg. broccoli :o ), hvorimod 1500 kaloriers usunde sager ikke nødvendigvis er umuligt.

Et sundt og stabilt vægttab handler derfor om at få mere af de fødevarer, der er kaloriefattige og mere moderate mængder af de kalorietunge. Dit vægttab kommer ALDRIG til at fejle, fordi du har spist for mange grønne bønner. Uanset hvor mange du spiser, vil det ikke gøre en væsentligt forskel i kalorieregnskabet. Det er vigtigt at huske på, fordi det understreger, at et vægttab ikke - modsat den udbredte myte - handler om at sulte sig selv. Det handler om at vælge flest af de rigtige fødevarer.

Jeg har skrevet mere om kalorier og kalorieunderskud her: https://arono.dk/kalorier/. Jeg arbejder med området til dagligt og vil glædeligt uddybe, hvis du (eller andre) har opfølgende spørgsmål :D
Kostvejleder og blogger hos https://arono.dk/


Tilbage til "Vægttab"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster

cron