Dato og tid er 18 nov 2019 07:51

Gang som vægttab

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

DerHans

Gang som vægttab

Indlægaf DerHans » 13 apr 2014 13:43

Hej alle

Jeg har tidligere forsøgt at supplere min styrketræning med løb for at holde mig trimmet, dog har jeg fundet ud af, at jeg virkelig hader at løbe, og min vurdering er, at jeg ikke kosekvent gider at lave noget som jeg ikke synes om... :)

Derfor tænkte jeg, at det ville være mere tåleligt, at gå istedet. Jeg har for nyligt læst en undersøgelse som beskriver at kalorieforbruget ved gang er det samme som løb, så længe man blot tilbagelægger den samme afstand. Dog mister man værdien af efterforbrænding ved gang, da pulsen ikke er på samme niveau som ved løb.

Jeg ville høre hvad jeres erfaringer er ved at bruge gang som motionsform sammen med styrketræning. Hvor ofte og hvor langt bør jeg gå for at opnå synlige resultater?

Mit mål er at nedbringe min fedtprocent til omkring 15 % og derved blive "sommerklar" så at sige.

Jeg spiser til dagligt fornuftigt med fokus på protein og grønt dog kan jeg ikke undsige mig, at jeg til tider napper en druktur eller usund mad, da jeg mener at dette er livskvalitet... :)

Ser frem til at læse jeres svar, håber at i har noget brugbart indput.

Min data:
Alder 32 år
Vægt 86 kg
Fedtprocent 17-18 %
Styrketræner 4 gange ugentligt, og anser mig selv som muskuløs :)

staybig
Hjemmetræner

Re: Gang som vægttab

Indlægaf staybig » 13 apr 2014 17:00

Du kan sagtens gå frem for at løbe, men som du selv nævner forbrænder du ikke lige så meget. Hvilken cardio du laver under cut, er pisse ligegyldigt. Kosten er til gengæld alfa og omega.

Tilbage til "Vægttab"