Dato og tid er 02 apr 2020 17:08

HJÆLP!!!!

Diskussion af vægttabs relaterede emner

Redaktør: Jackson

lindersgaard
Diskopumper
Kontakt:

HJÆLP!!!!

Indlægaf lindersgaard » 15 jul 2005 03:00

Hej jeg er en dreng på ca. 17 år som efter ca. 14 dages intensiv træning og 700 kalorier om dagen er gået fra 85 kg til 80 kg nu er vægten begyndt at stå lidt stille.
Min plan når der kommer lidt flere penge på kontoen er

Mandag: styrketræning
Tirsdag: 6 km løb
Onsdag: styrketræning
Torsdag: 6 km løb
Fredag: styrketræning
Lørdag: hviledag/arbejdsdag
Søndag: hviledag/arbejdsdag

Som det er nu er det 4 km løb hver dag efterfulgt af lille del styrketræning.

a)Lyder dette som fornuftigt? Inde på Getbig.dk har jeg fået at vide at mit kalorieindtag er for lavt og jeg skal sætte det op men er i af samme overbevisning her?

b)Jeg skal på dette års Skanderborg festival cooldance.gif og ligepludselig har jeg fået helt vildt meget noia over om jeg tager alt det, jeg har smidt, på igen ved 4 dages druk hvad er jeres holdning til dette?? Og hvordan med Alkohol generelt da det jo er en stor del af os unge menneskers kost : D ( har ikke drukket i de 14 dage)

MVH Lindersgaard
Everyone is entitled to be stupid, but some abuse the privilege.

Brugeravatar
HUND
Diskopumper
Geografisk sted: Middelfart
Kontakt:

Indlægaf HUND » 15 jul 2005 08:07

700 kcal er alt alt for lidt... prøv at tælle efter igen det lyder godt nok ikke af meget, evt post hvad du spiser 1 dag det kunne være interessant...

Mht til alkoholen er det jo, som du sikkert ved. bedst at holde det på et minimun da det skader mere end det gavner.... dog sker der ingen ting ved at tage 4 dage på festival, og vil også mene det er yderst begrænset hvad du tager på af det......
Stærk er den der løfter tungt.....

Brugeravatar
Mike_D_M
Hjemmetræner
Geografisk sted: Lyngby

Indlægaf Mike_D_M » 16 jul 2005 13:13

700 kcal er ALT ALT for lidt !!!! :shock:

Du skal have nogle flere kalorier og så skal du ligge ca. 500 kalorier under dit normale ligevægtsindtag. Hvis du vejer 80 kg. og træner rimelig hårdt burde dit kalorieindtag ligge på ca. 2200-2700 kalorier, hvor den nedre værdi repræsenterer vægttab og den øvre status quo (ligevægtsindtag). Det er selvfølgelig svært at vide nøjagtigt (det kan du kun selv ved at måle hvad du spiser kontra din vægt og fedtprocent), men du får INTET ud af at kun få 700 kalorier hver dag i det lange løb andet end at din krop går "død" på et tidspunkt, især med dit træningsprogram.

Få lidt flere sunde kalorier, spis en del protein, tag en vitaminpille hver dag, drik masser af væske og så skal resten nok komme (husk også at du får mere muskelmasse efterhånden som du træner og fokuser derfor måske mere på din fedtprocent og hvordan du ser ud i spejlet i stedet for
blindt at bruge vægten som målestok !)

Håber det hjælper dig og du lykkedes med det !

lindersgaard
Diskopumper
Kontakt:

Indlægaf lindersgaard » 16 jul 2005 18:37

På trods af at jeg nu har ædt så lidt som 700 kcal har jeg dog tabt mig 8 kg men nu skal jeg jo gerne til at sætte det op for det var selvfølgelig en misforstået kur og heldigvis styrketrænede jeg kun sporadisk i den her periode så har kun løbet og det har begrænset tab af muskelmasse....!
Hvad skal jeg gøre skal jeg øge indtaget ugevis?? vejer nu 77....
Regner med at 2000 kcal er fornuftigt... Så længe jeg ikke styrketræner!
Men hvis jeg nu går op på 1300 kcal næste uge
også 2000 kacl ugen efter tager jeg så alt på igen???
Har i evt. et andet forslag??
Everyone is entitled to be stupid, but some abuse the privilege.

Tilbage til "Vægttab"